Bangkok - Hem o lite efterfunderingar från resan.
söndag 1 mars 2009 - Bangkok, Thailand

Hallå alla glada :) Som nu alla vet om så befinner jag mig på svensk mark sedan ca 16 dagar tillbaka o tänkte ta tillfället i akt att summera resan samt hemgången. Den sista dagen i Bangkok va allt annat än rolig då vi inte visste när vi skulle få åka hem, hur o om jag skulle bli

Koh Chang - Bangkok o Bangkok annu lite mera...
torsdag 12 februari 2009 - Bangkok, Thailand

Forestall er d varsta skrackscenariot ni kan komma pa nar ni ska ut o resa, lr iaf en av d varre, pricka in d precis samma dag som ert flyg ska hem till Sverige o surprise, dar har ni mig o Anna. Vid d har laget skulle vi eg befinna oss pa Heathrow, London i vantan pa ett flyg till Stockholm.

Christchurch - Koh Chang
torsdag 5 februari 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Forestall er en klarbla himmel, en vidstrackt smakornig vitbeige sandstrand, turkosblatt klart vatten som breder ut sig i oandlighet, vajande palmer i d sma latta briserna, lukten av salt, varme, kryddor o fisk samt en gassande sol som gor att man inte fryser en endaste liten nanosekund. Dar har ni

Christchurch
tisdag 27 januari 2009 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Tjolahopp pa alla er glada darhemma i d kalla, morka o snoblaskiga sverigevadret ^^ Hoppas d e bra med er iaf! Sj sa mar jag pa topp, hog pa koffein som jag e :P Drack en stor latte pa Starbucks for flera tim sedan (narmare bestamt 4, men koffein har en valdigt konstig inverkan pa mig,

Queenstown - Christchurch
söndag 25 januari 2009 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Tjenixen pa er darhemma! Vad daliga ni har blivit pa att kommentera pa sistone, fy skams pa er! Jag lever faktiskt pa era sma kommentarer ^^ Battring efterlyses! Nu e jag o Anna iaf pa vart sista NZ stopp, lite smatragiskt sadar men ist for att sorja att vi lamnar coola NZ sa ser jag fram emot o

Queenstown
torsdag 22 januari 2009 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Halla pa er! Hoppas d e bast med er pa alla satt o vis ;) Sj befinner jag mig pa ytterliggare ett Base hostel (nog d 7.e totalt) i Queenstown dar jag o Anna redan har spenderat 2 natter. Vet inte om jag har namnt var resplan forut men tanken va egentligen att vi nu skulle befinna oss vid Mt Cook

Franz Josef - Wanaka
måndag 19 januari 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Tjenamors pa er darhemma! Hoppas ni mar bra o bara har d gott ^^ Jag mar finfint, har precis atit en riktigt god middag bestaende av pasta, kyckling, spenat o soltorkade tomater, mums filibabba ^^ Befinner mig for tillfallet pa d klart basta hostelet (efter Middle Reef Beachhouse i Byron o

Wellington - Franz Josef
lördag 17 januari 2009 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Jaha, sa kom jag antligen fram till ett hyfsat internet. Hoppas d e bra med er dar hemma iaf ^^ Pa 5 dar har jag o Anna lyckats hinna med stort mkt o vi befinner oss nu i Franz Josef (typ en asstor glaciar), senast jag skrev befann vi oss i Wellington... Jag mar bara bra, e stort seg o trott dock

Wellington
söndag 11 januari 2009 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Halla igen! Hoppas d fortf e bra med er ^^ Gardagens pannkakskalas blev riktigt lyckat, va verkligen asgott ^^ Blev dock bara med Linus o Martin men d va mys, hade lite svarigheter med att fa "bra" pannkakor pga daliga plattor o stekpannor mend e ju faktiskt insidan som raknas, inte utsidan

River Valley o Wellington
lördag 10 januari 2009 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Tjenixen alla glada! Hoppas d e finfint med er ^^ Sj sa befinner jag mig for tillfallet i ett regnigt o blasigt Wellington! I onsdags kvall, sista kvallen i Taupo, blev d tyvarr ingen bio med killarna utan lite resplanering o chill ist, d va iofs skont d med ^^ Torsdagsmorgonen bestod av en

Vi kommer att skicka ett mail till dig när My uppdaterar sin resa