Malaga dötid inför resan hem
söndag 1 september 2013 - Málaga, Andalusien, Spanien

Sista dagen satt jag bara på stranden i Malaga och väntade på nattflyget till Helsingfors. Stranden var bara en skitig grus sträcka längst med vattnet som inte är värt att besöka. Det var då man saknade alla gyllene stränder i Portugal. På kvällen gick jag omkring i stan, nära

Surfgud i Portugal!
lördag 31 augusti 2013 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Sista dagen var det bara att packa grejorna och åka med bagaget mot Sagres. Jag kunde lämna det i surfbutiken medans jag var ute och surfade. Jag surfade från kl 10:30 till 15:00 med en kort paus på 20 min för att springa tillbaka till surfbutiken för att hämta ett nytt minneskort till

Portugal - Surfa, Snorkla och Fästning
fredag 30 augusti 2013 - Sagres, Portugal

Jag ringde och kollade med en till dykbutik i Sagres och en i Lagos. Alla var fullbokade eller skulle dyka med nybörjare. Eftersom dykning inte skulle bli av hyrde jag surfbräda igen. Hade hittat en bra surfbutik när man åker in i Sagres. Det var ett av billigaste ställena i stan. Bara 15 Euro

Bakfull i Lagos och Sagres
torsdag 29 augusti 2013 - Lagos, Faro, Portugal

Jag vaknade upp ordentligt bakfull efter att ha varit ute föregående kväll. Klockan var redan 10:00 och jag hade missat ett par bussar mot Sagres. Efter att ha druckit lite vatten och ätit chips till frukost hoppade jag på en buss mot Sagres. Jag hade tänkt att surfa och prata med

Resa Spanien - Portugal via Sevilla
onsdag 28 augusti 2013 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Idag skulle jag resa från Spanien till Portugal med ett litet stopp i Sevilla. Här åt jag en liten tapas rätt på stationen och plockade några omogna Mandariner från träden runt om i stan. Det växte massa Apelsin- och Mandarin träd i stan! Kilopriset kan inte vara högt på dessa varor i

Afrika, Marocco - Mint te och araber
tisdag 27 augusti 2013 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Efter 6 timmar välbehövlig sömn gick jag motvilligt upp för att ta bussen till Tarifa. Härifrån skulle jag sedan ta färjan mot Tangier, Marocco och Afrika! Jag hade egentligen bara 3 saker jag ville göra här. Köpa en magnet, dricka en mint te och se deras Grand Socco. Jag började med en

Landar i Malaga och åker direkt mot Gibraltar
måndag 26 augusti 2013 - Gibraltar, Gibraltar

Landade sent i Malaga, Spanien och lyckades ta näst sista tåget in till stan för att leta upp busstationen. Tyvärr fick jag vänta i 4 timmar på bussen som skulle ta mig till Algeciras och Gibraltar. Eftersom busstationen stängde mellan kl 2:00 och 4:00 fick jag och dom andra turisterna

Turistar i Helsinki, Finland
söndag 25 augusti 2013 - Helsingfors, Nyland, Finland

Efter en frukostmacka från affären under hostelet gick jag ut på stan. Första stoppet var på Töölö Winter Garden. Det ända jag fann intressant var en dam med fiskar och så klättrade jag upp på axlarna av en staty för att roa mig och två japanska turister. Sedan gick jag mot Sibelius

Helsinki
lördag 24 augusti 2013 - Helsingfors, Nyland, Finland

Landade i ett varm Helsingfors precis när solen var på väg ner bakom horisonten. Temperaturen sjönk snabbt medans bussen åkte från flyplatsen in till stan. Bussens termometer gick från 19 grader ner till 13 när vi kom fram. Jag gick ut på stan så fort jag lämnade bagaget på hostelet.

Chile - Santiago - Tidsfördriv

Vi flyttade tillbaka till hostelet vi hade innan Påskön. Den var mer än dubbel så dyr men mycket trevligare. Inte mycket hände idag förutom att vi gick runt på stan för att handla. På kvällen gick jag, Ionut och Krit på en Peruansk restaurang. Maten var inte vad vi förväntat oss så

19 mars 2016 - 3 april 2016

Fullspäckat Centralafrika med allt jag hinner med på 3 veckor

Ex Yougoslavia

Ex Yougoslavia

4 juli 2014 - 11 juli 2014

Bröllop i Kroatien och besök av grannländer.

Smånationer i Europa och mycket Italien

Smånationer i Europa och mycket Italien

8 augusti 2014 - 22 augusti 2014

Tågluffa genom centrala Europa från Norr till Söder. Alla smånationer utom Andorra!

Finland, Portugal, Marocco, Gibraltar, Spanien

Europa

Europa

21 december 2011 - 15 februari 2012

Island, Österike, Tjeckien, Slovakien, Sverige, Holland

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mz uppdaterar sin resa