Hej! Här är min redovisning över mina små äventyr världen över... För tillfället ar jag ute pa en langresa genom Australien, Nya Zealand och Malaysia. Las min dagbok, se bilder (nar jag lagt upp nagra) och maila garna. Mitt australiensiska nummer ar: +61410205664 Vill du skicka mig post ar adressen: Anna-Karin Ek 8022111076480 C/- Work & Travel Company Locked bag: A4035 Sydney South N.S.W. 1235 Australia Det tar ett antal veckor att skicka minsta lilla paket, sa skicka i tid.
hemstad Luleå, Norrbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Så var resan slutt
söndag 1 juni 2008 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu har jag varit hemma i 2 dagar och varit ganska lat och inte ens orkat gå in pa internet. Men så tänkte jag att jag skulle skriva ett avslut på resan så här kommer ett kort: Sista dagen i Kuala Lumpur bedrev vi tiden med att gå och kolla på olika marknader, äta och se på en dvd (på

Tillbaka i helvetesstaden

Haha, nej, det ar inte sa illa som det later, men varken jag eller Isa hade nagon storre lust att komma tillbaka hit till KL, vi ville flyga direkt hem fran Bankok! Tyvarr gick ju inte det, sa nu far vi utharda lite knappt tva dygn har igen... Pa sondagkvall for Niall och vi vinkade av honom. Isa

Tigertempel, vattenfall, shopping och uteliv...
söndag 25 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Torsdagmorgon akte vi mycket riktigt till Kanchanaburi. Vi missade dock taget med 15 minuter da vi hade svart att fa tag pa en taxi, och fick ta oss till busstationen for att ta bussen tid istallet. Hostlet vi bodde pa var skitmysigt, hette Jolly Frog, och lag alldeles vid floden. I den lummiga

Fullmoon partyt och resan upp till Bankok
onsdag 21 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Hejhopp, da var man framme i Bankok i den kvava varmen, trott och sliten och med benen knottriga av extremt kliande myggbett. Fullmoon partyt var okej, inget jattespeciellt. Var som tidigare fester pa Koh Phangan, bara lite mer folk och en aning vildare. Under dagen lag jag pa stranden en stund

Galen dagstripp
tisdag 20 maj 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Pa kvallen den 18e var vi ut till fem pa morgonen. Var en rolig kvall, och jag stordes inte alls av musiken da jag gick och la mig, somnade som en stock! Igar, den 19e, var vadret lika hett som vanligt. Jag lag pa stranden och stekte mig da Matt, Sue och fyra andra personer (en tjej hade jag

Stekande hetta
söndag 18 maj 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Under de tre senaste dagarna har det inte hant sa mycket. Pa fredagkvall var jag ut med Sue och Matt och hade relativt kul... Det var dock folk OVERALLT pa hela stranden och svart att ta sig fram eller ens kanna igen nagon man kanner. Klockan 3 var jag helt slut och gick hem och dackade i sangen.

Vi skulle ha tagit en tur istället
fredag 16 maj 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Under resterande delen av onsdagen gjorde vi inte sa mycket. Jag gick forbi Matt och Sue som bjod med oss ut foljande kvall, men vi var inte sa sugna, sa vi sag film pa olika restaurangen ("Ali G", "Two days in Paris", "Iron man") och gick och la oss relativt tidigt. Torsdagmorgon bot vi hotell

On the party island nr. 1
onsdag 14 maj 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Sondag: Under sondagen lag vi som sagt pa stranden, tog massage, och pa kvallen at vi pa favorit restaurangen Will Wait och drack varm choklad medan det regnade och stormade ute, sedan blev det stromavbrott och vi holl pa att sla ihjal oss nar vi sprang hem i regnet. Mandag: Sista dagen pa Koh

Ett lugnt paradis
söndag 11 maj 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Nu har vi varit pa Koh Samui i tre dagar. On, och byn (Hat Chaweng) ar ratt fin, mysig och mycket mycket mer hemtrevlig an Phuket exempelvis. Det enda som ar lite sisadar ar att det inte ar sa mycket party. Vi hade hort att det skulle vara varsta partajon, men det ar faktiskt ganska lugnt och

Vilken kommersiell skitstad
torsdag 8 maj 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Tidigt pa morgonen den 7 maj tar vi baten till Phuket fran Ko Phi phi. Vadret ar underbart nar vi lamnar on vid 9 tiden, men nar vi kommer fram till Phuket osregnar det... suck. Vi tar en shuttle bus in till Phuket stad, och blir sedan overrosta av thai man som forsoker tout oss till olika

Australien, Nya Zeeland och Malaysia

Australien, Nya Zeeland och Malaysia

20 november 2007 - 29 maj 2008

Snart bär det av för en fantastisk resa till andra sidan jordklotet... Jag ska tillsammans med min vän Isabella spendera ett halvår i mestadels Australien, men också Nya Zeeland och Malaysia, för att upptäcka dessa fantastiska länder och bara njuta av livet. Den 21 november 2007 landar vi i Sydney, och därifrån börjar resan... jääj!

Thailand

Thailand

13 april 2006 - 26 april 2006

Jag och [i]Johanna[/i] drog med hennes föräldrar på en två veckors vistelse till [b]Krabi[/b] i [b]Thailand[/b]...! :D

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna-Karin uppdaterar sin resa