Ostersundsbo som ska ivag pa mitt forsta riktiga aventyr.
hemstad Östersund, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala
Hippieland
fredag 26 maj 2006 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Annu en vecka till anda... I sondags akte vi till sjon Attitlan och vidare ut till det andliga paradiset San Marcus. Vi var inte beredda pa vad ett andligt paradis betyder och kande oss totalt frammande har. De enda vi sag var gamla hippies som var dar for att komma till en annan planet och finna

Amôbor
lördag 20 maj 2006 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Trist varre!!! Som rubriken lyder har vi nu fatt den trevliga bakterien amôbor. Det startade med att vi fick feber redan i onsdags morse efter var trevliga kvall pa Sin Ventura med massor av salsa dans. Sen natten till torsdag gjorde magen uppror... och tro oss de me rage. Men vi tankte att det

1 vecka kvar
tisdag 3 maj 2005 - Guatemala City, Guatemala

Hej igen!!! Nu har jag antligen fatt min biljett andrad. Jag aker fran Guatemala City nasta tisdag den 10 Maj och landar pa Froson onsdag kvall kl: 23:25 Bara en vecka kvar =) Ska bli saa kul att fa komma hem och traffa alla igen. Henrik akte hem igar morse och kommer hem ikvall. Vi har haft en

Pakaya otra vez
fredag 29 april 2005 - Guatemala City, Guatemala

Hola amigos I mandags borjade jag jobba igen pa Probigua sa nu far Henrik strosa runt sjalv pa formiddagarna. Saken ar den att jag bara kommer att jobba dar i en vecka till eftersom JAG AKER HEM!!! nan gang i slutet pa nasta vecka eller borjan pa veckan darefter. Som ni vet har jag haft mycket

Tempel
söndag 24 april 2005 - Guatemala City, Guatemala

Hola amigos Tack sa jatte mycket for alla sota gratulationer till forlovningen! Kul att veta att ni oxa tycker vi gjorde ratt. I fredags morse kl 4 akte vi till Guatemalas flygplats for att flyga till Tikal som ligger i norra Guatemala. Tikal ligger mitt ute i djugeln och i mitten pa 1800- talet

Surfning och snorkling
lördag 16 april 2005 - San José, San Pedro, Costa Rica

Hej igen Nu har vi alltsa varit har i over 1 1/2 vecka sa vad har vi da hunnit med... Henrik har tagit en surflektion och lyckades pa nagot satt ta sig upp pa bradan pa forsta forsoket. Kul hade han och har nu druckit mer saltvatten an nagonsin tidigare. Sjalvklart bangade Linnea denna aktivitet

Costa Rica
torsdag 7 april 2005 - San José, San Pedro, Costa Rica

Antligen i Lordags akte jag med Shuttle till Guatemala Citys flygplats for att hamta upp min alskling. Kan lova er att livet kanns betydligt lattare och helt underbart nar man far dela det med sin prins... I helgen gick vi runt i Antigua och tittade pa det som ar vart att se och traffade nagra av

Alfombra
fredag 25 mars 2005 - Guatemala City, Guatemala

Igar kvall klockan 23 samlades ca 10 elever och larare fran PROBIGUA for att gora en Alfombra. Alfombra ar en matta av gras, blommor, gronsaker och farger som man skapar pa Antiguas gator innan det ar dax for deras Processioner, natten till Langfredagen ar dagen da de flesta gors och man ser dem

Chichicastenango
onsdag 16 mars 2005 - Guatemala City, Guatemala

I lordags akte jag tillbaka till San Pedro tillsamans med Andrea och Ralph fran Tyskland och Ia fran USA. Val dar slappade vi och at en massa god mat (utan att bli matforgiftad). Synd att jag missade dessa restauranger forra gangen. =) Sen i Sondags morse klockan 6 tog vi oss vidare till

Guatemala City
onsdag 9 mars 2005 - Guatemala City, Guatemala

For nagra veckor sedan borjade folket har ga sina proccesioner med statyer pa Jesus for att visa att pasken snart ar har (tror dom dyrkar sina statyer mer an sjalva religionen). Dessa parader ar val intressanta att se men jag kan lova er att efter 4 veckor med evigt kaos pa sondagarna (fr.o.m. nu

Yra höns i Latin Amerika!

Yra höns i Latin Amerika!

11 maj 2006 - 14 juni 2006

En liten resa till Guatemala

Interpraktik i Guatemala

Interpraktik i Guatemala

9 januari 2005 - 11 maj 2005

Den 10 Januari åker jag på Interpraktik till Guatemala i 6 månader. Där nere kommer jag att praktisera som engelska lärare på en skola i staden Antigua. Min förhoppning är att jag på vägen ska bli en höjdare på både Spanska och Salsa. Hur det går får vi väl se...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linnea uppdaterar sin resa