Borders? I have never seen one. But i have heard they exist in the mind of some people. " Thor Heyerdahl" Follow me on instagram for more pix: vanessaohrstrom
hemstad Åre SV, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Haga, Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Dag 3- Sarajevo

Hej hopp resefantaster! Nu har vi avslutat våra dagar i Bosnien & Hercegovina. Sarajevo blev vår sista anhalt. Jag var inte jätteförtjust i huvudstaden vid första anblicken. Ganska sliten, och smutsig stad, inte alla mysig. Vi var en kort sväng i Gamla staden för att få i oss något

Dag 2 - Mostar

Hej hopp morgonpigga och medieälskare! Vaknade till kyrkklockor och böneutrop kl 07.00 ( tidigt för mig). Ja, precis vi har tagit oss 23 mil från Tuzla till Mostar. Här lever det islamska och kristna trossamfunden parallellt. The old bridge är den kända bron som delar dessa två trossamfund.

Dag 1 - Tuzla

Hej resenärer och medieälskare! Ja, Tuzla som betyder turkiskt salt är staden som vi tillbringat kvällen/natten i. Charmig och mysig stad, men otroligt litet. Finns massvis med ställen, där man sitter och tar en öl, kaffe elle bara helt enkelt röker vattenpipa. Annars är det en liten

Szechenyibadet
måndag 9 april 2018 - Budapest, Ungern

Efter en skön natts sömn på vårt Hotel Thomas gick vi för att spendera en heldag på en av Budapest alla tempererade bad/spa/bastu anläggningar. Fullpackat med folk, stålande sol och ett 20 tal bastu och badmöjligheter, där vi trivdes mer än bra. 170 svenska riksdaler för detta kalas.

Ungersk gulasch och det kulturella och historiska arvet
söndag 8 april 2018 - Budapest, Ungern

Kort sagt kan man säga att vi unde vår första dag här i Budapest Ungern har tagit del av båda matkulturen och det historiska arvet som finns art tillgå. Vi har till fots sammanlagt 12km, vandrar genom massiva byggkomplex som parlamentshuset, det ungerska slottet, Margareta ön, st

London på tre dagar
måndag 26 februari 2018 - London, England, Storbritannien

Vi anlände från Stansted airport på natten, och fick haffa en taxi till Hammersmith då tunnelbanan stängt för kvällen. Området Hammersmith som vi valt att vistas på under vår visit i London och närmare bestämt  vandrarhemmet Albercorn House är något som vi starkt

Guds stad, Rio de Janeiro
tisdag 30 maj 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de janeiro är sista anhalten på vår fantastiska resa genom Sydamerika! Rio är en stad som har en mix av favelakids och wallenbergare, en stad med puls som verkligen lever upp! Trots att vi är väldigt nöjda över allt vi sett och upplevt, så har vi ändå lyckats göra det som man bör

Ett ovanligt resmål, Paraguay.
tisdag 23 maj 2017 - Paraguay

Hejsan allihopa, en vecka kvar på våran sydamerikaresa, som snart varat i 5 månader, (150 dagar). Både jag å Oskar börjar känna oss nöjda med resandet och redo för att återvända hem! Vi har varit tvungna eller i alla fall tvingat oss själv att resa fort sista månaden, då vi velat se

Salar de uyuni och cykling i San pedro de Atacama!

Anlande till Argentinas Huvudstad B.A tidigt denna morgon. En valdsmetropol, med en blandning av alla europeiska stader som Paris, London, Madrid, Berlin. Alla omraden har sitt lilla centrum och nagon unikt. Priserna har ar ocksa som i Sverige eller vilken vasterlandskt u-land som helst, och de ar

The wonderland Bolivia! - märkligt och vackert.
fredag 28 april 2017 - La Paz, Bolivia

Hej på er allihopa!Nu är vi i Bolivia sedan 1 vecka tillbaka efter en märklig bussresa oturen fortsatte att försölja oss hela vägen i Peru. Bussresan som skulle vara rätt smidig från Cusco till Copacabana tog ett antal timmar längre, på grund av en punktering. Då de inte fanns hjälp att

Bosnien hercegovina - Mitt första möte med en balkanstat

Bosnien hercegovina - Mitt första möte med en balkanstat

29 juni 2018 - 2 juli 2018

En kortare visit till Bosnien Hercegovina, närmare bestämt till Tuzla och huvudstaden Sarajevo. Då tiden är knapp, vill vi få en känsla av kulturen: maten, språket musik o-s-v. Jag kan föreställa mig att det hisoriska arvet, det grymma kriget som härjade på 90-talet, kommer att göra sig påmind, i forma av monument, platser och via mänskliga möten. Några besök i dessa spår kommer även att prägla våra tre dagar i denna balkanstat.

Budapest

Budapest

6 april 2018 - 9 april 2018

Vi tog beslutet att göra en kortade visit till Ungerns metropol Budapest.... På agendan, kommer följande nedan; - besöka museum, slottet, den berömda bron, andra byggnader och andra sevärdheter. - shopping och stadsvandring är ett MÅSTE! - Spa, bad, massage...hälsovård,...intet att förglömma. Som agendan lyder får jag en känsla av att vistelsen i Budapest blir, lugnt, avslappnad och allmänt mysig.

Storbritannien /London

Storbritannien /London

21 februari 2018 - 24 februari 2018

Metropolen London står för dörren. Detta med främsta mål att skåda fotboll. En duell mellan hjärtelaget IFK Östersund och Arsenal i självaste Europa League. Det får man inte missa....Men utöver fotboll, står Afternoon Tea, shopping inför vår/sommar samt musikal på agendan.

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

En tur till Vasa

En tur till Vasa

11 juli 2016 - 15 juli 2016

Några dagars semester till grannlandet Finland, närmare bestämt Vasa centralort.

La vie en Gdansk

La vie en Gdansk

31 maj 2016 - 6 juni 2016

Den Polska pärlan, Gdansk. Kanske behöver man inte veta hur man ska börja. Det viktigaste är att försöka, visa intresse occ nyfikenhet.

studiebaserad Weekend

studiebaserad Weekend

18 oktober 2014 - 23 oktober 2014

Prag den vackra före detta kommuniststaden i sitt finaste dager. En öststat som inte vill erkänna sig som en sådan och som överraskar!

Mitt Tanzania, Rwanda, Uganda och kenya

Mitt Tanzania, Rwanda, Uganda och kenya

19 augusti 2013 - 1 januari 2014

snart så är vi påväg mot de afrikanska landskapet, inte mindre bestämt Tanzania. Resandet syfte att praktisera på ett antal barnhem. Men blir dock en massa äventyr med mest fokus på att bestiga kilimanjaro. Jag beger mig till detta land med en skräckblandad förtjusning över vad jag kommer att få skåda, av både missär fattigdom men samtidigt en oerhört obeskrivlig gästvänlighet och livsglädje. Livet här är jag.

indonesien

indonesien

5 januari 2012 - 1 april 2012

Vi drar mot varmare breddgrader till inte mindre än indonesien. vilket innefattar länderna Singapore, malaysia, indonesien ( Bali) och Philippinerna. i djungeln och på stränder, på dykarresor och i städer stora som små ska vi uppehålla våran tid.

Turkiet

Turkiet

12 augusti 2011 - 26 augusti 2011

holiday!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Vanessa uppdaterar sin resa