Borders? I have never seen one. But i have heard they exist in the mind of some people. " Thor Heyerdahl"
hemstad Åre SV, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Åre, Jämtlands län, Sverige
Guds stad, Rio de Janeiro
tisdag 30 maj 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de janeiro är sista anhalten på vår fantastiska resa genom Sydamerika! Rio är en stad som har en mix av favelakids och wallenbergare, en stad med puls som verkligen lever upp! Trots att vi är väldigt nöjda över allt vi sett och upplevt, så har vi ändå lyckats göra det som man bör

Ett ovanligt resmål, Paraguay.
tisdag 23 maj 2017 - Paraguay

Hejsan allihopa, en vecka kvar på våran sydamerikaresa, som snart varat i 5 månader, (150 dagar). Både jag å Oskar börjar känna oss nöjda med resandet och redo för att återvända hem! Vi har varit tvungna eller i alla fall tvingat oss själv att resa fort sista månaden, då vi velat se

Salar de uyuni och cykling i San pedro de Atacama!

Anlande till Argentinas Huvudstad B.A tidigt denna morgon. En valdsmetropol, med en blandning av alla europeiska stader som Paris, London, Madrid, Berlin. Alla omraden har sitt lilla centrum och nagon unikt. Priserna har ar ocksa som i Sverige eller vilken vasterlandskt u-land som helst, och de ar

The wonderland Bolivia! - märkligt och vackert.
fredag 28 april 2017 - La Paz, Bolivia

Hej på er allihopa!Nu är vi i Bolivia sedan 1 vecka tillbaka efter en märklig bussresa oturen fortsatte att försölja oss hela vägen i Peru. Bussresan som skulle vara rätt smidig från Cusco till Copacabana tog ett antal timmar längre, på grund av en punktering. Då de inte fanns hjälp att

Peru och Inkariket Machu Picchu!
torsdag 20 april 2017 - Aguas Calientes, Peru

Hej Folkens! Befinner oss i Peru, vilket vi gjort det senaste två veckorna. Uppdatering kommer här nedan;Tog oss från Guayaquil i södra Equador till Lima med buss. På grund av regnvädret som drabbat Perus kuststräcka tog resan 40 H. Trasiga broar,översvämmade vägar och väldigt sargade

Equador la costa y la Sierra
måndag 10 april 2017 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Mesta tiden här har vi sependerat i Sierra ( centrala equador), med sitt ganska kalla klimat. Men den veckan har vi även besökt kusten, havet och värmen. Ja föredrar dock ett kallare klimat... Efter att spenderat några dagar i Quito åkte vi som sagt vidare för att ytterligare göra en

Fler pärlor i Colombia och Equador
onsdag 29 mars 2017 - Quito, Pichincha, Ecuador

Nu har vi tagit oss från Colombia till Equador närmare bestämt Quitio. Innan vi anlände till Equador tog vi oss till öknen Disierto Tatacoa och San Augustin, mina två favoritställen i Colombia. Disierto Tatacoa var magiskt och overkligt, ett ökenlandskap som var indelad i två sektorer den

San Gil, Cartagena å Medellin
torsdag 16 mars 2017 - Medellín, Antioquia, Colombia

Nu har vi varit på resande fot i 2,5 månad och 3 veckor i Colombia. Ska försöka sammanfatta de senaste veckan då ja varit dålig på att uppdatera. Vi har besöka San Gil, Cartagena och är i Medellin för närvarande. I San Gil är de många backpackers som anländer för den variation av

Från storstaden Bogota till idyllisk plats
fredag 3 mars 2017 - Bogotá, Colombia

Ok, vi har nu lyckats tagit oss till Colombia. Efter en 24 h flygtur landade vi i huvudstaden, och har tillbringat fyra fantastiska dagar i ett område som heter candelaria. Bogota har sina bra o dåliga sidor. Som i alla storstäder finns de platser som inte är rekomenderade att vistas på och

bestigning av vulkan, San pedro
lördag 18 februari 2017 - San Pedro La Laguna, Sololá, Guatemala

För närvarande är vi i guatemala. Naturen är fantastisk och till skillnad från Mexico där temat var maya-ruiner så är vi omgärdade av vulkaner. Idag besteg jag och Oskar vår första vulkan, San Pedro 3020 m. Klev upp kl 04.00 på morgonen för att hinna upp till toppen för att se den

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

En tur till Vasa

En tur till Vasa

11 juli 2016 - 15 juli 2016

Några dagars semester till grannlandet Finland, närmare bestämt Vasa centralort.

La vie en Gdansk

La vie en Gdansk

31 maj 2016 - 6 juni 2016

Den Polska pärlan, Gdansk. Kanske behöver man inte veta hur man ska börja. Det viktigaste är att försöka, visa intresse occ nyfikenhet.

studiebaserad Weekend

studiebaserad Weekend

18 oktober 2014 - 23 oktober 2014

Prag den vackra före detta kommuniststaden i sitt finaste dager. En öststat som inte vill erkänna sig som en sådan och som överraskar!

Mitt Tanzania, Rwanda, Uganda och kenya

Mitt Tanzania, Rwanda, Uganda och kenya

19 augusti 2013 - 1 januari 2014

snart så är vi påväg mot de afrikanska landskapet, inte mindre bestämt Tanzania. Resandet syfte att praktisera på ett antal barnhem. Men blir dock en massa äventyr med mest fokus på att bestiga kilimanjaro. Jag beger mig till detta land med en skräckblandad förtjusning över vad jag kommer att få skåda, av både missär fattigdom men samtidigt en oerhört obeskrivlig gästvänlighet och livsglädje. Livet här är jag.

indonesien

indonesien

5 januari 2012 - 1 april 2012

Vi drar mot varmare breddgrader till inte mindre än indonesien. vilket innefattar länderna Singapore, malaysia, indonesien ( Bali) och Philippinerna. i djungeln och på stränder, på dykarresor och i städer stora som små ska vi uppehålla våran tid.

Turkiet

Turkiet

12 augusti 2011 - 26 augusti 2011

holiday!

kuwait

kuwait

1 januari 1994 - 1 januari 1994

barnslig upplevelse som måste med på min karta över besökta resemål. ovanligt, farligt men sjukt spännande och ett minne för livet.

Estland/Tallin

Estland/Tallin

8 april 2011 - 10 april 2011

en spontan kryssning på östersjön. Två nätter på båt och en dagstur i tallin. What a crazy party!

Köpenhamn

Köpenhamn

28 oktober 2010 - 31 oktober 2010

på resa till ett convention för Nu skin http://www.nuskin.com/content/nuskin/ru_RU/home.html För att lyssna på och lära sig mer om bakgrunden till åldrande och hur man med Produkter från Nu skin kan stoppa dessa, även för att ta reda på mer om vitality som är ett nytt kosttillskott som ska ge ökad enegi. Annars blir de lite relaxing på hotell med god mat tillsammans med trevliga arbetskollegor.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Vanessa uppdaterar sin resa