Ja efter att ha rest i nästan 5 månader har man ju märkt att detta är det bästa sättet att hålla kontakten med alla giongar hemma. Drar nu tillbaka till Norge för att kunna jobba och betala tillbaka skulder som resan orsakade, dock helt klart värt det!:) För att kolla in den resan: 2 fast
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Svettigt, soligt..och helt jäkla underbart!
tisdag 8 januari 2008 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Ja det är inte så lätt att skriva här när solen skiner, man ligger på en vit sandstrand och solar hela dagarna. Det tar på krafterna ska ni veta!;) Sen vi skrev sist har vi kommit till Zanzibar. Vi började på stället som vi är nu. Det ligger på östra sidan. Vi bor i en bungalow med

Gott nytt ar fran afrikas savanner!
tisdag 1 januari 2008 - Arusha, Tanzania

Ja da har vi varit i Tanzania i 4 dagar. Vilket grymt land! Vi har varit pa safari i 4 dagar och sett lejon, elefanter, antiloper flodhastar, giraffar och massa andra djur pa nara hall. Sa haftigt. Vi har bott i nationalparker nu varje natt och eftersom det springer runt apor och babianer som garna

Hasta lluego Peru!
lördag 7 juli 2007 - Arequipa, Mollendo, Peru

Japp da var det snart tid att aka tillbaka till Sverige. Haller tummarna for att vadret blir battre vi har namligen inte haft en droppe regn de senaste 3 veckorna... Igar var vi pa besok hos ett peruanskt par som vi traffade nar vi var hos mammas och pappas kompisar i borjan av resan. De bodde pa

Fabror doktor pa besok...
fredag 6 juli 2007 - Miraflores, Peru

Idag e det torsdag och pa lordag e det hemfard, trist men skont pa samma gang... I mandags var jag, mamma och pappa pa rundtur i Arequipa. Kollade vulkaner och fick en timmes guidad tur i ett kloster dar. Trodde forst att jag skulle do nr jag horde att vi skulle gora det men det var till min stora

Mer aventyr!
måndag 2 juli 2007 - Arequipa, Mollendo, Peru

Ja da har det gatt ett par dar sen vi skrev sist och vi har gjort annu mer roliga saker. I fredags (mandag idag) akte vi till Puno som var den fattigaste staden hittills, inte alls en trevlig stad...men den lag vid titicaca-sjon som var betydligt trevligare! Pa lordagen tog vi en bat pa morgonen

Tillbaka fran djungeln!
fredag 29 juni 2007 - Cusco, Urubamba, Peru

Nu e vi tillbaka i Cusco efter varldens aventyr! Vi flog till Puerto Maldonado och akte bat i 3,5 timme for att komma ut till varat stalle vi skulle bo pa i djungeln. Jag vet inte vad man ska kalla det vi bodde pa, hotell eller liknande. De sa innan att det inte fanns nagra fonster och vi

Machu picchu
lördag 23 juni 2007 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej pa er hoppas ni haft en riktigt trevlig midommar allihopa! Vi e just nedanfor machu pichu. Var dar uppe igar och det var helt otroligt! Varan guide tog med oss runt och berattade massa spannade. Det var lite laskigt eftersom det ligger sa hogt upp i bergen, det tog 25 minuter att aka upp med

Mer aventyr...
fredag 22 juni 2007 - Cusco, Urubamba, Peru

Idag hamtade varan guide oss klockan nio. Var lite trott, bade jag och pappa hade vaknat pa natten och kant att det var lite svart att andas. Men det gick bra anda! Vi borjade att aka till ett stalle dar vi kunde klappa och ta kort pa olika typer av lamadjur och alpakkor vilket var jatteskoj. Efter

Inka-experter
torsdag 21 juni 2007 - Cusco, Urubamba, Peru

Idag landade vi i cusco vid tolv pa dagen. Vilken otroligt vacker stad! Det ar hoga berg runt om och staden ligger 3400 meter over havet. Vi har atit piller sa vi inte ska bli sjuka av att vara pa sa hog hojd. Kanns faktiskt att det e mycket mindre syre har uppe. Lima var intressant och kul att

Dags att dra vidare..
onsdag 20 juni 2007 - Breña, Lima Region, Peru

Nu ar klockan halv atta pa morgonen och strax kommer bussen som ska ta oss vidare till flygplatsen. Vi ska till Cusco och darifran till Macchu picchu imorgon. Igar hade vi hur bra som helst. Vi fick antligen traffa var kara bror som vi inte sett pa ett ar! Han sag pigg och kry ut och det var

Tanzania med familjen!

Tanzania med familjen!

28 december 2007 - 11 januari 2008

2 veckor i Tanzania.5 dagars safari och 10 dagar sol:)

Peru

Peru

17 juni 2007 - 8 juli 2007

Uppleva!!!

Besok hos brorsan

Besok hos brorsan

13 augusti 2006 - 1 september 2006

Sol, bad ,sightseeing, fest och slappande i San Francisco...

Annette & Sandra på luffen!

Annette & Sandra på luffen!

28 december 2005 - 14 maj 2006

Från kalla Sverige till varmare breddgrader!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annette uppdaterar sin resa