Jag är en glad och nyfiken resenär som älskar att möta nya kulturer och pröva nya saker. Här skriver jag om mina upplevelser i världen :)
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Arakawa, Tokyo prefektur, Japan
Shopping i Ginza, och legolek
söndag 18 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Lördagar är ju perfekta shoppingdagar och den här var inget undantag. Med en hel del plats i väskorna att fylla och reskassa att bränna så var dagens uppgift tydlig. Dennis och Leo var inte intresserade utan ville stanna hemma och hänga i lekparker och bygga med lego, så jag fick åka och

Parken i Tachikawa
fredag 16 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Efter gårdagens besvikelser och eftersom Dennis inte kände sig helt på topp, bestämde vi oss för att åka till en park och ha picknick och äta glass. När jag spanade in barnvänliga saker i Tokyo så hittade jag en park i en förort som heter Tachikawa och som ligger ca 1 timme med pendeln

Besvikelsernas dag
torsdag 15 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Jag glömde ju att berätta en sak till som hände natten mellan måndagen och tisdagen! Vi vaknade mitt i natten av att sängarna hoppade runt på golvet och lamporna svingade fram och tillbaka i taket. Det var en liten jordbävning och kändes som flygplansturbulens ungefär. Det var ändå lite

Vilodag i Ueno Park och en fantasifull resa på Disney Sea
tisdag 13 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Vi har en sådan lyx att vi bor i närheten av en av Tokyos största stadspaker, Ueno park. Efter helgens festivalyra så bestämde vi oss för att ägna eftermiddagen åt att hänga i parken och titta på tempel och folkliv och eventuellt geocasha lite. Det var en lite mulen måndag, men varm och

Festivalen i Sendai
söndag 11 juni 2017 - Sendai, Miyagi prefektur, Japan

I helgen åkte vi tillbaka till Sendai för att hänga med Rickard och Malin igen. Det råkade vara Tohoku Kizuna Festival i staden precis den här helgen, så vi hade fullt upp! Vi anlände med Shinkansen vid 13.00 på lördagen och checkade in på ett hotell som låg på samma gata som vid vår

Lugna dagar
fredag 9 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Leonas fick jättehög feber på natten och var inte i stånd att delta i någonting nästa dag. Jag gick själv och mötte mamma och Susanne för att göra den sista shoppingen som de ville hinna med under sin sisat dag i Tokyo. Av någon anledning så möttes vi i Fabric Town, där mamma hade

Fabric Town och ninjarestaurang
tisdag 6 juni 2017 - Tokyo prefektur, Japan

Idag var dagen som mamma hade väntat på! Förberedelserna var många, plats i väskan noga uträknad. Det var dags för henne och mig att besöka Fabric Town. Huset som vi har hyrt ligger nära, så vi promenerade för att möta hotellsovarna vid Nippori station där vi delade upp oss. Jag och

En galen dag i Tokyo!
måndag 5 juni 2017 - Tokyo prefektur, Japan

Eftersom Susanne och mamma bara har tre dagar i Tokyo så gäller det att maxa! Vi startade med att mötas i Ikebukuro för att besöka Pokémon Mega Center. Det var precis vad det låter som, en stor affär med bara massa pokémon-grejer vart man än vände sig. Vi irrade runt och letade efter

Huset i Arakawa
söndag 4 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

När vi vaknade upp till denna sista dag i Kyoto så var vi lite lätt ledbrutna och trasiga i ben och fötter. Planen hade varit att checka ut, låsa in väskorna på stationen och åka till ett jättestort tempelområde strax utanför staden innan vi på kvällen styrde tillbaka till Tokyo, men

På strövtåg i Kyoto
lördag 3 juni 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Dagen började fantastiskt bra med fint väder utanför fönstret och en god frukostbuffé med riktigt kaffe. Alla var mätta och på bra humör när vi styrde stegen mot dagens första destination, det kejserliga palatset och den omkringliggande Imperial park. Det var en bit att gå och vi passade

Långresa till Japan

Långresa till Japan

25 maj 2017 - 22 juni 2017

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!

Höstresa i södra Skottland - the return!

Höstresa i södra Skottland - the return!

23 oktober 2015 - 1 november 2015

Svärmor fick en resa till Skottland i födelsedagspresent, så nu bär det av till ett hyrt hus utanför Peebles som vi besökte för några år sedan. Detta blir också lillgrisens första resa, fem månader gammal. Spännande!

På tur i Taiwan

På tur i Taiwan

25 mars 2014 - 8 april 2014

Vi åker för att hälsa på min kusin som pluggar i Taipei. Under resan tänker vi prova nya matupplevelser och förhoppningsvis vandra någon av alla de trails som finns där :)

Bröllopsresa till Bali

Bröllopsresa till Bali

8 mars 2013 - 23 mars 2013

Efter mycket velande fram och tillbaka så har vi ÄNTLIGEN bestämt oss för att åka på vår försenade bröllopsresa. Bali blir destinationen. Det är så himla roligt att ha något att se fram emot nu när rusket och mörkret smyger sig på. :)

Hälsa på liten bror i Cadiz

Hälsa på liten bror i Cadiz

3 mars 2012 - 12 mars 2012

Nu är det bokat och klart. Jag ska åka ner till Cadiz och hälsa på min lillebror som pluggar där. Under nästan en vecka ska han få visa mig runt så jag kan se vad det är han sysslar med hela dagarna(och nätterna). Vi avslutar med en weekend i Gibraltar för att titta på apor och fort.

Höstresa i södra skottland

Höstresa i södra skottland

23 oktober 2011 - 1 november 2011

Som min 30-års present så ska jag och min man åka till skottland och bila runt i olika mysiga små byar. Tanken är att vi inte ska boka något boende eller aktiviteter i förväg utan ta dagen som den kommer :) Förhoppningen är mysiga blåsiga och regniga höstkvällar medans vi sitter inne och har det gott på något värdshus och sover i något dragit gammalt slott!

New York, New York

New York, New York

30 juni 2011 - 9 juli 2011

Jag, min man och två av mia jobbarkompisar ska åka på äventyr till The Big Apple. Det blir en spännande vecka med shopping, sevärdheter och ett bröllop i Central Park :)

Ställen jag varit på

Ställen jag varit på

1 januari 2000 - 1 februari 2000

Jag vill bara ha roliga "piggar" på alla ställen jag varit på, även fast jag inte skrivit dagbok där...

Magiska Malaysia

Magiska Malaysia

10 oktober 2008 - 4 november 2008

Nu är äntligen 30-års resan bokad och klar! Det blir en dryg tre veckor lång resa till Malaysia med regnskogssafari och Kuala Lumpu-weekend. Ska bli hur kul som helst!! :)

Mysiga Malta

Mysiga Malta

4 augusti 2001 - 19 augusti 2001

Jag, min nyblivna pojkvän, hans bror med flickvän åkte två veckor till Malta och hade en fantastisk tid. Eftersom ön inte var så stor och vi hade så mycket tid på oss hann vi med allt och ändå ta det lungt. En av mina favoritslapparresor!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jeanette uppdaterar sin resa