Länder: 20 / 202 (9.9%) Världsdelar: 4 / 7 Kontinenter: 4 / 5
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Det känns skönt att det är över med är tråkigt att det tar slut
torsdag 30 september 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

När jag hämtade barnen från vacation care i tisdags så blev jag informerad att Guy hade svalt sitt 2 dollarmynt när de var ute och åkte skridskor. Enligt Abby hade han stoppat myntet i munnen (uppenbarligen) och sedan hade nått hänt så han hade börjat skratta hejdlöst och då råkat

The Distance to Here
lördag 25 september 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

När jag satt och åt frukost i lördags så satt Caroline och kollade på Twilight. Hon berättade då att Steve var ute och köpte en cykel till Guy, eftersom de skulle på nån cykelutflykt med fritidset. Grejen är dock att Guy inte KAN cykla, så jag har alltså nu en vecka på mig att lära

Bilreparationer och försäkringssamtal
fredag 17 september 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Så, i fredags tog jag mig i kragen och pallrade mig till de pratglada gubbarna i verksta'n för att få min pink slip. Jag lämnade bilen där och gick tillbaka hem. Efter två och en halv timma gick jag tillbaka och frågade om det var något fel, och se det var det….Han sa att handbromsen inte

4 månader!
torsdag 9 september 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

I söndags var det fars dag och då gick vi hela familjen på fotboll. Sydney Swans hade mot alla odds tagit sig till slutspelet så vi (jag och Steve) förväntade oss en grym match mot Carlton Blues. Vi mötte även upp med en vän till familjen och hans unge samt morbror Glen med fru. Matchen

1 månad kvar
fredag 3 september 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Nämen var roligt med lite kommentarer! Ursäkta om det kändes påtvingat, men alltid kul med lite nya 'röster' :) Jadu Anne, TVM var ju ett bra sedan, men några kunskaper finns nog kvar som kommer att krypa fram när jag ska försöka sätta upp tältet och grilla min lilla ödla som jag

Domen är lagd
torsdag 26 augusti 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag så skulle barnen klä ut sig till en valfri bokkaraktär. Guy hade valt att klä ut sig till Ash, som är en kille i Pokémon och Abby hade valt att klät ut/upp sig till Belle i Skönheten och Odjuret. Så, imorse när det var dags att klä sig så säger Abby lite försiktigt: "Jag kanske

There & Back Again
söndag 22 augusti 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

När jag handlade fisk i torsdags så var det en pratglad jeppe som stod bakom disken. När jag pekat ut vilka fiskar jag ville ha så paketerade han dem och frågade sedan om jag var från Sverige. Jag sa då att de stämde ganska bra och han berättade då att han var från Cypern men att han

This I've Done
måndag 16 augusti 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

I måndag skulle jag åka till RTA (Roads and Traffic Authority) för att anmäla (eller vad man nu ska kalla det för) ägarbyte av bilen, som jag köpte dagen innan. Jag kollade då på Google maps vart jag kunde hitta detta ställe och hur jag skulle kunna ta mig dit. Jag krafsade ned

Putney - Circular Quay, via Darling Harbour
söndag 8 augusti 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Min kära mor hade utmanat mig att gå till Sydney, eftersom hon ansåg att det var lika långt dit som det var till Parramatta, så igår (lördag) tänkte jag kolla om detta verkligen stämde. Jag tog på min mina vandrarskor och vandrade iväg. Jag tog det säkra före det osäkra och gick

Is This the End?
fredag 6 augusti 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

I måndags när jag skulle lägga in tvätt i Steves och Carolines sovrum så låt det en hög med uppochnervända papper på sängen. Jag kunde se ett färgglatt diagramliknande rutan på ena pappret, så jag vände lite nyfiket på högen. Det visade sig vara utskrivna profiler och tre

Nova Scotia 2012

Utforskar Färöarna!

HELP Down Under

HELP Down Under

14 november 2010 - 25 november 2010

Nu är min au-pairtid sedan läänge förbi och Kristoffer har åkt hem efter vår Australien-tour, så då var det dax att få ta emot ett litet besök av familjen! :) Sen när de åker hem så åker jag hem med :b

Australien på fyra hjul

Australien på fyra hjul

30 september 2010 - 14 november 2010

Kristoffer kommer och hälsar på Henrik i Sydney i några dagar, sedan tar båda Henriks bil och åker en stoooor runda runt Australien! :)

Au Pair 2010

Au Pair 2010

7 maj 2010 - 1 oktober 2010

Au Pair i Sydney

China Tour 2009

China Tour 2009

18 juni 2009 - 6 september 2009

Börjar med transmongoliska genom Ryssland till Mongoliet. Sen vidare till Kina. Sen en stooor rundtur där!

YWAM - China

YWAM - China

7 juli 2008 - 1 augusti 2008

missionsresa till kina!

Allmänt Sverige & Danmark

Allmänt Sverige & Danmark

3 mars 1988 - 31 december 1997

alla städer jag varit i i sverige & danmark...som jag kommer ihåg..

EU-projekt

EU-projekt

3 maj 2008 - 12 maj 2008

åkte på ett eu-projekt ill b-ham och gjorde dokumentärfilm. det deltog 7 eu-länder med 4-5 personer från varje land.

America - again

America - again

5 augusti 2007 - 13 augusti 2007

hälsa på syster i usa

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Henrik uppdaterar sin resa