Vi går över daggstänkta berg fallera..
tisdag 27 mars 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Idag skulle jag boka dykning, men kontoret kan, inte helt otippat, såklart inte hitta mitt certifikatsnummer i något register, så han mailade padi-office i australien, så väntar nu spänt på om det blir något dykning på fredag. Annars får jag springa runt sista minuten på torsdag och

Jag hittade Nemo!
lördag 24 mars 2012 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Nu är jag less, less på kyckling och ris. Less på att vara ensam på varenda hostel jag hamnar på, less på att släpa väskan hit och dit. Less på gamla par och less på att vara den enda backpackern i världen. Hur tusan ska man kunna hitta nya vänner att umgås med när man bor ensam på

I väntan på regnet
lördag 17 mars 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Sitter här på min terrass och väntar på monsunregnet. Är ju ganska dålig på att uppdatera här och ju längre det går desto längre drar jag mig för att det blir mer och mer att komma ihåg att skriva ner. Vilket är dumt för om några år kommer jag önska att jag hade skrivit var tredje

Uppdatering..
torsdag 16 februari 2012 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu blir det mycket på en gång. Lämnat Kapstaden, insåg att jag nu bara har 8 dagar på mig att hinna till johannesburg så dags att röra på sig. Första 5 dagarna hade jag som sagt årets skavsår på insidan lår, så kunde inte gå, cykla, abseila, egentligen ingenting eftersom gå ett steg

Första dagarna
måndag 6 februari 2012 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Jaha, då var jag framme. Efter många timmars resa och väntan, och gråtande på avresedagen. Hade såklart en sen sista fredagskväll med ca en halvtimmes sömn innan packning och iväg till flygplatsen. Inte långt ifrån att jag somnade ståendes. Men det var kanske bra då jag lyckades sova

Rollercoasters
lördag 30 maj 2009 - Gold Coast, Queensland, Australien

Surfers var riktigt bra, internet som tar år här så uppdatering en annan dag. Har tagit buss ner till Surfers Paradise idag och mött upp Nicklas. Det här är tydligen nöjesparkernas mekka, så karusellfreak som man är, istället för att stanna en dag här och gå på dreamworld, så blir

Underbart! Mer äventyr! Hem?
måndag 25 maj 2009 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Dykcert, såå härligt. Jag trodde att jag skulle vara rädd under vattnet, för när jag kollar ner på djupt vatten blir jag lite skraj. Men så fort man kommer under ytan så blir man så lugn. Det enda man hör är sin egen andning, det kanske kan ha något med trycket att göra också.

Dykcert!
torsdag 14 maj 2009 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Jahapp, 2 dagar spenderade jag i Campingvan. Sen hoppade jag av. Killarna hade så bråttom ner till Melbourne och skulle mest köra förbi den varma delen av östkusten. Så väl nere i Airlie Beach kollade jag upp dykcert (igår) och fick börja idag! Så hade första poolträningen idag, imorgon

Lättplanerat
söndag 10 maj 2009 - Cairns, Queensland, Australien

Ut på äventyr igen! Idag mötte jag upp Leffe och Jonte hemifrån stan. Dom flyger från Melbourne sista maj, har hyrt en campervan och åker imorgon ner längs östkusten, och jag ska med! Vi kommer dela på 35 dollar per dag, plus bensin. Billigt för både boende och transport, och kul! Blir

Fri som en fågel
lördag 9 maj 2009 - Cairns, Queensland, Australien

Uppdatering, mycket missat så ska försöka hålla det kortfattat. Karumba, Animal Bar. Spännande människor, alkisar dom flesta av dom. Många erbjudanden om att följa med ut och fiska en dag, en hel del också om att följas hem i slutet av kvällen. Många väldigt spännande, hetsiga

Sydafrika + sydostasien

Sydafrika + sydostasien

4 februari 2012 - 4 maj 2012

Australien

Australien

21 november 2008 - 6 juni 2009

Till Australien för att pröva på nåt nytt, se sig omkring. Jobba lite och stanna till pengarna tar slut, jag inte trivs längre eller visumet går ut:)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nichole uppdaterar sin resa