Semesterfirare
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Då börjar det dra ihop sig mot semesteravslut
onsdag 5 december 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Kombinationen av dåligt wi-fi och Resdagboken som fortfarande är sjukt dålig på allt har som resulterat i inga inlägg 😁Men nu bor vi på ett ställe som har ett amazing wi-fi, så nu eller aldrig.Eftersom vi åkt runt på många ställen under kort tid så är jag i nuläget totalt

Mer tempel, trappor massa kryddor
lördag 24 november 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

HowdyJisses man blir helt utmattad av att ha semester. Vi har varit i Dambulla och tittat på ännu ett fantastiskt tempel som är byggt sisådär 100 år före Kristus (give or take några år) det är en grotta som dom huggt ut och gjort superfina tak- och väggmålningar som fortfarande har sin

The hill climbers
torsdag 22 november 2018 - Sigiriya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Äntligen kom vi iväg från storstan. Nu bor vi mitt ute i djungeln med fåglar, ekorrar, surrande insekter och apor utanför terassen, ganska stor kontrast. Man vet att man bor utanför stan när man hittar en groda i toastolen 😃Igår åkte vi iväg för att gå uppför Lions rock i Sigriya.

Sri Lanka första etappen
tisdag 20 november 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

HallojNu har vi tillbringat några hektiska dagar i Colombo. Eftersom vi är lite för laidback så har det blivit två extra dagar här, vi skulle behöva en reseplanner som styr upp oss.  Under våra dagar här har vi satt en ära i att alltid vistas ut mellan 10.30-15.30 men bara när det

Strandliv när det är som bäst
torsdag 7 december 2017 - Ao Wai, Klaeng District, Rayong, Thailand

HowdyVi har det helt enkelt underbart på Koh Samet ☀️ De första dagarna tillbringade vi på det relativt lyxiga (med våra mått mätt) boendet Samet Villa Resort, fint rum, AC, balkong med trevliga möbler, kylskåp, sängar med underbara madrasser, varmvatten, minibar, massor och då menar

Det blir en dag på stranden ☀️
lördag 2 december 2017 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Nu har vi snart gått så det räcker, med snart två veckor i fötterna så började vi känna oss redo för lite siesta. Vi har varit runt på olika vandringsleder och upplevt magnifika vyer. Häromdagen skulle vi gå upp till Sunset peak för att kolla lite, jäklar vilken kulle 869m, den slår

Trail blazers
söndag 26 november 2017 - Lantau, New Territories, Hongkong

ÅHowdyVi fortsätter vår smått hysteriska semester där vi går överallt, våra fötter och ben får min själ lära sig. Vi har gått ett antal vandringsleder med hjälp av en väldigt övergriplig karta som visar ungefär riktning. Det har resulterat i att en del leder har vi inte hittat

Första veckan i Hongkong
tisdag 21 november 2017 - Hongkong

Hej på er trogna läsare 😃Nu har vi snart tillbringat en vecka Hongkong så det är hög tid med ett litet livstecken. Man kan inte  påstå att vi legat på latsidan, vi traskar runt minst en mil om dagen så våra fossingar fattar inte att det är semester.Vi inledde starkt med en tripp till

På plats redo för äventyr
torsdag 16 november 2017 - Mong Kok, Kowloon, Hongkong

Hej,då var vi framme, igår checkade vi in på vårt mikrolilla rum. Hongkongs billigare hostels är inte anpassade till relativt fylliga svenskar. Men det är rent och inget galler för fönstret iaf.Igårkväll gick vi mest runt och kollade lite, vi var litta sledna efter resan.men idag ska det

Bye bye Thailand för denna gången!
tisdag 13 december 2016 - Bangkok, Thailand

Vi kom till Bangkok trots att vår driver from hell gjorde allt som stod i hans makt för att ta livet av oss. Aldrig mer minivan i Thailand.Vi har haft några hektiska shopping- och åka runt dagar, så nu är vi nöjda.Imorgon är vi tillbaka i Sverige och förväntar oss mycket snö,

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

16 november 2018 - 7 december 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Hiking i Hongkong

Hiking i Hongkong

14 november 2017 - 14 december 2017

En månad då vi ska utforska hongkongs vandringsleder och natur. Antagligen en och annan upplevelse i stadsmiljö också ✈️😃 Målsättningen är att skriva lite om vad vi upplever här i resedagboken men de senaste resorna har det varit extremt mycket strul för att göra inlägg, men jag ska iaf ge det en chans.

En månads tour i Thailand

En månads tour i Thailand

14 november 2016 - 15 december 2016

Vi startar lite lätt i Bangkok sen drar vi vidare norrut till Nong Kai för lite sightseeing och hygge sen är planen att ta en sväng till Mae hong son för att kolla lite. Efter två veckor möter vi Fanny och Martin för lite strandhäng och shopping ✈️☀️

Thailand again

Thailand again

23 november 2014 - 14 december 2014

En tur med stopp i Chang mai, Mae hong son och sedan strandhäng med glyttarna

Serla goes to Roi Et provinsen

Serla goes to Roi Et provinsen

23 november 2013 - 14 december 2013

En tripp där vi ska utforska nordöstra Thailand lite. Vi avslutar på en ö eller motsvarande där vi bara kan ligga som strandade valar i solstolarna sippandes onödigt många utspädda paraplydrinkar :)

Favorit i repris

Favorit i repris

24 november 2012 - 14 december 2012

Serla, Annika, Anders och Fanny returns

Serla, Anders, Annika och Fanny goes back to Thailand

Serla, Anders, Annika och Fanny goes back to Thailand

22 november 2011 - 14 december 2011

En tripp som inleds i Bangkok, vidare till The Sukhothai Kingdom sedan söderut med avslutning på någon ö där det finns ett överflöd av paraplydrinkar. En viss del shopping lär förekomma :o)

Serla i Norra Thailand

Serla i Norra Thailand

24 november 2010 - 12 december 2010

Serla, Annika & Anders ska på en tripp till Norra Thailand för att kolla runt lite

Serla i Kina

Serla i Kina

25 mars 2010 - 15 april 2010

Full rulle i Kina med Annika, Anders & Fanny

Barca

Barca

6 augusti 2009 - 13 augusti 2009

Jag Anders Fanny & Ullis ska kolla in Barselåna

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annika uppdaterar sin resa