Klara bloggar #4
torsdag 16 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag har vi inte gjort nåt men igår gjorde vi jättemycket. Först red vi elefant. Vi fick en special så vi red med en bebiselefant med. Och sen gick vi på en apshow där apan cyklade, dansade och satt i våra knä och pillade oss i håret. Sen åkte vi till en jättestor Buddha och vi skrev in

Theo bloggar #4
torsdag 16 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

I går red vi på elefanter! Det var roligt! Vi tittade på en skitcool apshow och apan kissade samtidigt som den dansade. Och vi var på Big Buddha som ska bli Thailands största Buddha, den var jättestor och vi skrev våra namn på en utav plattorna som ska sitta på Buddhan! På kvällen badade

Theobloggar #3
måndag 13 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Det bästa med långuflykten idag var att vi var på gummiplantage och jag fick hjälpa till och pressa gummit. Och att vi var på Bond-klippan där kunde vi se Scaramangas grotta. I den muslimska vattenbyn tittade vi på en skola, den var inte som vår. Vi var i ett grott-tempel och där blev jag

Klara bloggar #3
måndag 13 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag har vi varit på heldagsresa. Där var vi och kollade på James Bond Island där delar av "Mannen med den gyllne pistolen" spelades in. Det var coolt. Man fick se massa grottor och sånt. Sen åkte vi till en muslimsk vattenby och åt lunch. Byn var byggd på pålar i vattnet. Det var rätt

Klara boggar #2
fredag 10 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

I går var vi på en resturang långt uppe på berget där såg vi en hund. Och sen gick vi ner till stranden och samlade kräftor och hade i ett sandslott och det var några stockholmare som hela tiden ville ha kräftan Doris badkar, så vi gömde det under Theos hatt. + jag tappade en tand men

Theo bloggar #2
fredag 10 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

I går var vi bara hemma vid vårt hotell. Vi var på en resturang och jag dansade till indisk musik. Alla klappade! På stranden hittade vi jättemånga eremitkräftor bland annat en som hette Albert. Igår fick jag bada med tröja hela dan för att inte bränna mig. Det var svårt att simma med

Theo bloggar
onsdag 8 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Äntligen framme i Thailand! Det regnade de två första dagarna men nu är det solklart. Vi var på stranden idag, det var varmt i vattnet. Maten är god. Nu ska vi åka in till Patong och äta middag.

Klara bloggar
onsdag 8 december 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu är vi i Thailand! Här är varmt och gott. Resan hit tog lång tid, med det gick bra. I dag var vi på Paradise Beach som är en skitfin strand. Vi åkte båt dit. Där snorklade vi och såg grymt keff fiskar! Idag var den varmaste dagen hittills.

Kaotisk hemresa....
fredag 24 april 2009 - Laholm, Hallands län, Sverige

Jojo bloggar: Vi kom, som sagt till Shanghai på torsdag förmiddag. Det tog 3 timmars bilresa att åka de 17 milen från Hangzhou till Hangzhou, trafiken var hemsk. Väl på Salvo Hotel träffade vi "The Patricks" dvs. Patti och Rick, ett amerikanskt par som också bor i samma lägenhetsoråde i

Klara bloggar #7
fredag 24 april 2009 - Shanghai, Kina

Igår åkte vi till Shanghai. Vi bodde på samma hotell som vi hade innan. Vi hade ingen dator på detta rummet. När vi hade kommit upp på rummet och lämnat våra väskor åkte vi på museum. Där kan man se 4D-filmer, robotar och massa annat. På kvällen var vu uppe i pärlan (Oriental Pearl

Thailand 2010

Thailand 2010

5 december 2010 - 20 december 2010

Här kommer Klara och Theo att blogga om vår resa till Thailand vintern 2010!

Tillbaka till Kina

Tillbaka till Kina

1 april 2009 - 24 april 2009

1:a April åker familjen Högberg tillbaka till Kina! Något som vi drömt om ända sen vi åkte därifrån sist, men som vi aldrig ens vågat hoppats på! Först blir det Shanghai och sen underbara Hangzhou!

Kina

Kina

12 maj 2008 - 3 juni 2008

Den 12:e maj kommer hela familjen Högberg resa till Kina och stanna i 3 veckor. Vi kommer att besöka Beijing, Hangzhou och Shanghai så vitt vi vet nu. Beijing för att vi måste, Hangzhou för att barnens mormor & morfar bor där (och vi kommer bo hos dom mestadels) och Shanghai för att vi vill.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johanna & Niklas uppdaterar sin resa