Crikeyyyy, Aussie Zoo was a blast, och allt annat också hele tiden
söndag 21 april 2019 - Sunshine Beach, Queensland, Australien

Crikey, det va ett utryck som gjorde den härliga personen Steve Irwin känd, även också att han brottades med alla möjliga farliga djur som ingen vanligt normalt funtad person skulle göra. Steve dog ju tragiskt för ett ett antal år sedan, men familjen driver vidare Australia Zoo galant, det

På vandring i Helens vardag!
tisdag 16 april 2019 -

En sak vi ofta funderat över hemma i Sverige är: "Hur lever egentligen Helen i vardagen?" Vi har under några dagar nu fått uppleva detta och känner att det är inte helt utan att vi också skulle kunna leva ett liv liknande hennes. Eller liknande hela hennes familj alltså. Något som skiljer

Dags att dra vidare!
fredag 12 april 2019 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Idag ska vi flytta in hos familjen Enright/Lindell. Mamma/svärmor/mormor/farmor-Gullan far hemåt nordligare breddgrader och vi övertar gästrummet på Goldcrest 7. Det blir najs. den senaste dagen har bestått att mycket mat, dryck och skratt. Än så länge är det inte riktigt den där

Det kan regna även på andra sidan jordklotet!
onsdag 10 april 2019 - Noosa Heads, Queensland, Australien

God morgon! Här är nu klockan 09:00 och vi är på G till Noosa Heads. Dagen får bjuda på shopping då det regnar... Igår fick vi lära oss hur vädret kan skifta från typ den ena sekunden till den andra. Lugnt, fint å sol till plötsligt blåst, mulet å spöregn. Typ. Gött att ändå

Ormar, stränder och solsting!
tisdag 9 april 2019 - Sunshine Beach, Queensland, Australien

If you see a snake, you can be 100 % sure it’s deadly! Nej, men hej Brett, har du något mer du vill berätta? -Yeah, there was one at our neighbours the other day! Ok, hej då Brett - see you in Sweden, caus we’re going home. Ungefär så kändes det i söndags kväll. Fast så blev det

Framme!!!!!!
lördag 6 april 2019 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Hej på er vänner!nu är vi äntligen framme! Startade resan i fredags natt. Åkte då mot Stockholm Arlanda. Efter lite bubbel och bullar var det då dags att sätta sig på planet! Just denna pilot hade inte sin bästa av dagar... Starten var väldigt orolig och 50 % av familjen tyckte det var

Snart bär det av...
onsdag 3 april 2019 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Nerverna utanpå kroppen! 24 timmar i luften! Ska snusen med? Tandborste i handbagaget eller får vi på planet? Ligger allt i resväskorna? Nej, det gör det inte för vi ska ju inte åka förrän i morgon natt!!! Kan ju inte packa ner mobilladdare, medicin å pass redan nu! Vi får INTE glömma

Australien

Australien

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kicchi uppdaterar sin resa