Att resa är härligt...å skönt att se något annat än östgötaslätten!
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Home sweet home
onsdag 27 november 2013 - Bangkok, Thailand

Sawa dee ka! Elvira och Micke har sista dagen varit på ormfarm! Det ringlade både här och där och de fick gå igenom ormar, huamej! Nina stannade på trygg mark istan... Så var sista Thaimassagen tagen, sista bananpannkakan och vitlöksräkorna uppätna. Sista färska frukten (som smakar så

Riverrafting och blick hemåt
söndag 24 november 2013 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Riverrafting Micke har haft en mage som "busat" och som tyvärr gjorde att det blev tveksamt med orken för att bestiga Mount Kinabalu här i KK. Istället bestämde vi oss för Kiulu White Water Rafting (forsränning) med Borneo Dream. Tillsammans med tre killar från Hongkong bar det av på

Djungel, palmer å havets vidder!
lördag 23 november 2013 - Sabak Bernam, Selangor, Malaysia

Efter att ha sett aporna i Sepilok så var vi givetvis sugna på att göra en riktig djungelfärd! Sagt å gjort, vi begav oss iväg på till en camp ute i regnskogen. Efter 2tim med bil å ca 1 timma på floden Kinabatang...som för övrigt är 56 mil lång var vi framme. Under resan regnade det

Guldklimpen och Borneo
söndag 17 november 2013 - Borneo

Hej! Efter en lååång resdag anländer vi till ett regnigt och mulet Borneo. Undrande...varför lämnade vi turkosblått hav och Gili!!? I alla fall måste vi berömma vår lilla guldklimp till tjej. En resa på sisådär 15 timmar och inte tillstymmelse till gnäll någon gång. Klart vi haft

Dags att lämna nya vänner och Gili
fredag 15 november 2013 - Bali, Indonesien

Jingle bells, jingle bells...hörs över hela ön Gili Air!! Dock inte musik utan bjällrorna från alla hästtransporter, enda färdmedlet här på ön:-) Så lite julkänsla blir de mitt i värmen! Även "glassbilen", se bild föregående inlägg, låter som en julsång. Idag så var det

Gili Air
torsdag 14 november 2013 - Bali, Indonesien

I love it som Elvira sa! Denna plats är oxå en av våra favoriter. Vi är nu på Gili Air, den minsta av de tre Gili öarna (air,meno och trawang). Här är så lugnt och det känns på ett sätt som om vi åkt flera år bakåt i tiden. Det finns inga bilar eller motorbikes och när vi kom blev

Kuta Beach lite oplanerat
måndag 11 november 2013 - Bali, Indonesien

Vi svenskar köar! Kl 4 på söndagsmorgonen åt vi frukost på flygplatsen i Bangkok för att ta oss till Bali eller för att vara rätt, Lombok och Giliöarna. Bangkok till Bali gick bra och till vår förvåning kunde vi flyga "heated seats" och det var skönt nu när vi är vana vid värmen;).

Pulsen i Bangkok
fredag 8 november 2013 - Bangkok, Thailand

Efter ett par öde dagar på vår egna ö så begav vi oss mot Bangkok! Resan inleddes med en minst sagt skumpig och fartfylld speedboatresa innan vi tog femtimmars busstur till storstan! Hotellet, Lemontea Hotel var en klar positiv överraskning å låg lugnt på en sidogata. Knappt hade vi

Koh Rayang
torsdag 7 november 2013 - Ko Mak, Trat, Thailand

Hej! Sista kvällen på Koh Maak skulle tjejligan ut och ta en barrunda:). Tre tjejer på en moppe och Beccis körde förstås...hon är ju den enda som har körkort! Och duktig på att köra:)! Ni skulle se vägarna... Började med att åka till den nyöppnade Sunset Beach bar för de var de som

Tuva min kompis
tisdag 5 november 2013 -

Hej Tuva! Hoppas du har det bra? Jag har det bra fast jag längtar efter dig. Jag har inget badkar, men ett stort hav:). Det känns som om det är lika varmt i havet som i badkaret. Tänk om vi kunde vara här och leka ihop?! Hälsa våra klasskompisar! Massor med kramar Elvira

Novemberljus

Novemberljus

27 oktober 2013 - 28 november 2013

Vi börjar med att utforska östra delen av Thailand för att sedan flyga till Lombok och Giliöarna. Därifrån blir det äventyr i regnskogarna på Borneo.

Thailandsluff nov-06

Thailandsluff nov-06

8 november 2006 - 23 november 2006

En skön avkopplande luff i Thailand där vi ska njuta av vår ledighet till fullo! Fokus på sol, bad, snorkling och upptäckter!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Resedagbok Micke O Nina uppdaterar sin resa