Jag är en restokig tjej som fått min beskärda del av långresor. Nu är det familj och Högskolestudier som är på tapeten, vilket jag trivs bra med. Men jag längtar efter livet på resande fot ibland. Vem vet, det kanske bär av utomlands med familjen snart!?
hemstad Leksand, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Milano, Lombardiet, Italien
Piazza del Duomo, Italiensk glass och Refused live!
tisdag 5 juni 2012 - Milano, Lombardiet, Italien

Viva Italia! Italienare kan! Oh ja, de är grymma på glass (med kaffesmak om jag får välja och chokladsmak om Micke får välja). De är oxå grymma på arkitektur, se oförskämt pigga och fräscha ut i 30 graders värme och att laga mat! Underbara dagar i ett varmt Milano tillsammans med

De utlovade bilderna
söndag 28 augusti 2011 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Solsken, vänner, dansträning och äppelchutney kom före uppladdning av bilder, men nu duggar det ute så här är bilderna! Ses här nästa resa:)

Bangkok, världens bästa storstad?!
torsdag 25 augusti 2011 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Ja då var vi hemma igen. Cornelia är i tryggt förvar i Berlin och började skolan igår. Vi andra tre resenärer vi har ledigt tills på måndag:) Bangkokg! Vi älskar Bangkok! Det är verkligen en härlig och färgstark stad! Vi har shoppat massor och såklart badat i hotellets pool:) Vi hade

Våra sista paradisdagar
söndag 21 augusti 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Barnen fick som sagt helt bestämma öluffens sista resmål helt själva och vi åkte tillbaks till allas vår favoritstrand på ön Koh Phangan: Haad Salad.  Våra sista dagar i "vårt paradis" var verkligen härliga! Micke friade (vilket var höjdpunkten för oss två), vi paddlade kajak en dag,

Koh Tao
söndag 21 augusti 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Koh Tao kom på grund av ett frieri i skymundan! Men här kommer några rader om våra dagar på ön (den tredje på öluffen): På internet såg det ut som om stranden vi ville till var fullbokad. Men eftersom Cornelia så gärna ville åka dit efter att ha sett en bild i vår guidebok så

Romantik
onsdag 17 augusti 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Cornelia fick välja vårt sista resemål på vår öluff och hon valde att vi skulle åka tillbaks till Haad Salad på Koh Pangan. Så här är vi nu i paradiset på jorden. Idag hände något underbart, på vad som måste anses vara världens mest romantiska restaurang. När notan kom in gick

Bilder
söndag 14 augusti 2011 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hej pa er! Har kommer nagra bilder fran var vecka pa Koh phangan. Inklusive ett par bilder fran elefantreckingen som barnen alsakde! Nu befinner vi oss pa o-luffens tredje o koh Tao, familjen skriver vykort och jag passade pa att fa en stund for mig sjalv och valde att forlagga den vid datorn.

Sol sol sol!
lördag 13 augusti 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Man kan inte tro att vi (pepparpeppar) är i Thailan under deras "blöta"-period, solen har skinit från klarblå himmel 10 av våra 11 dagar här. Den elfte var det ett tunnt molntäcke på himlen men ändock över 30 grader varmt. Tre nätter har regnet öst ner och fem minuter i Bangkok fick vi

Blötdjur och foton
söndag 7 augusti 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Ja, vi har egentligen inte så mkt att skriva om förutom sol, bad, god mat, sol, bad, god mat, sol, bad, god mat, bygga sandslott, sol, bad, god mat, sol, bad, besöka sittande buddha, matmarknad, bad, sol, lördagsgodis, romantiska restauranger, sol, bad, sol, bad, läsa bok, sol, bad, Cornelia

Barnen älskar det här landet lika mycket som vi!!
torsdag 4 augusti 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Nu sitter vi här, på paradisön Koh Samui Men låt mig börja med resan hit. Som väntat skötte sig barnen exemplariskt hela den tio timmar långa flygresan. Hugo sov, Micke lyssnade på musik o jag o Cornelia såg på film. Vi hade en hel stolsrad för oss själva, vilket var gudomligt då det

Firar min kandidatexamen i Milano

Firar min kandidatexamen i Milano

2 juni 2012 - 6 juni 2012

Firar min filosofie kandidat i Personal och Arbetsliv tillsammans med min kärlek:) Kan inte bli bättre!

Öluff med barnen i 30-års present!!

Öluff med barnen i 30-års present!!

31 juli 2011 - 23 augusti 2011

Japp 30-års dagen närmar sig med stormsteg. Av min älskade fick jag en resa i födelsedagspresent. Inte vilken resa som helst heller, han fick mersmak av Thailand, så det är dit flyget tar oss. Vi påbörjar vårt äventyr på söndag 31/7 då vi möter upp barnen i Stockholm. De har firat tre av sina sommarlovsveckor i Småland. Som vi har saknat varandra! På måndag 1/8 vid lunch lyfter vårt direktflyg till Suvarnabhumi Airport i Bangkok. En natt på finhotell i huvudstaden sedan blir det öluff för hela slanten! Vilken underbar present! Barnen hoppas på elefantridning och att slappa på någon härlig strand. Hugo vill bada i havet mitt i natten och Cornelia vill shoppa. Vi vuxna hoppas på att solen skiner trots att vi reser till Thailand i deras blöta årstid och så ska vi naturligtvis se till att barnen får rida elefant. Vi får se om de törs bara! :) Vi ska försöka skriva och lägga upp bilder kontinuerligt så att ni, våra nära och kära, hålls uppdaterade om barnens äventyr. Trevlig

Una bella donna in Italia

Una bella donna in Italia

8 augusti 2004 - 16 augusti 2004

På brädan i Österrike

På brädan i Österrike

1 mars 2005 - 21 mars 2005

Jag, Dan, Pär, Lina, B2 och Karin spenderade tre underbart soliga veckor i pudret i Ischgl, Österrike. WOW vilka veckor!!

Romantik i Thailand

Romantik i Thailand

12 mars 2009 - 26 mars 2009

Micke och Nina på romantiska äventyr. Bangkok, Krabi stad, Railay, koh phi phi och koh kradan var fantastiskt att uppleva tillsammans!

Med syster och mor på Samos

Med syster och mor på Samos

28 maj 2008 - 3 juni 2008

Jag reste med min kära syster Lisa och min kära mamma till Grekland. Hade aldrig varit där så tänkte "va fan, Grekland är ju fint. Jag är på" när de frågade. Det var en väldigt härlig vecka, vi åt gudomligt gott, solade varmt och badade kyligt i det glimmande turkosa vattnet. Härligt att åka iväg med mor och syster var det också!

Ivar 1 och Ivar 2 På surfen i Spanien

Ivar 1 och Ivar 2 På surfen i Spanien

2 juni 2007 - 9 juni 2007

Jag och Ivar 2 Ska till tarifa, spanien och vindsurfa. Trodde inte mina ögon när jag läste på det nyöppnade födelsedags paketet! Inte bara en resa till spaninen, Ivar 2 ingick !! Sjukt kul!

Alive and kicking in South central

Alive and kicking in South central

20 januari 2007 - 28 april 2007

Den här gången blir det [b]Mexico [/b]landvägen till [b]venezuela[/b] där vi ska lära oss spanska, kanske en sväng till brasilien om vi har tid ork och lust! Möt gärna upp oss i något spännande land under resans gång, det skulle vara toppen!! dan och nina

.Sri Lanka.

.Sri Lanka.

6 januari 2003 - 6 februari 2003

VI åkte till Bo på Lanka och rockade i hans hus, Magnus och Helena kom ner dom med och så hyrde vi en bil m chaufför och körde runt ön och NJÖT av surfing, sol, bad, öl och god mat! Sri Lanka är fiiint!!

!!!Första Jordenruntresan!!!

!!!Första Jordenruntresan!!!

28 september 2000 - 3 februari 2001

två *ungdomskärlekar* reste jordenrunt hösten efter vi tillsammans tagit studenten -00 en minnesvärd och rolig resa. kommer aldrig att sluta imponeras av att vi faktiskt klarade av det. gröna som vi var. 19 år gamla. men vi hade varandra ,vi hade reslusten och vi hade KUL!!!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nina Sund uppdaterar sin resa