Keb
söndag 5 september 2010 - Kiruna V, Norrbottens län, Sverige

Foton

Foton
torsdag 15 oktober 2009 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Här kommer några foton från Nepal.

Into thin air
tisdag 13 oktober 2009 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Namaste, Jaha, och så var man hemma igen. Så fort de senaste veckorna har gått samtidigt som det känns som evigheter sedan jag landade i Kathmandu och hade allt det fantastiska framför mig... Vandringen har, som sagt, varit helt fantastisk och jag har sett och upplevt massor. Jag har färdats

Because it's there....
fredag 9 oktober 2009 - Mount Everest

Hej. Nu är jag tillbaka i Lukla efter 12 dagars vandring och imorgon flyger vi tillbaka till Kahmandu. I made it!!!! Det har varit det mest obeskivbart jobbigaste och utmanande jag någongsin gjort, men samtidigt det mest fantastiskt belönande, vackra och otroligaste... Det har inte varit en bal

It's not a hill, it's a mountain!
onsdag 30 september 2009 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Hejsan, Detta är sjukt! Hur overkligt vackert är inte detta och hur fantastiskt var det inte att för första gången få se Everest i verkligheten??!! Jag är i Namche Bazar, som ligger på 3446 m ö h och njuter av varje sekund. Tja, lite huvudvärk och lite kallt om nätterna men annars är

What to do in Kathmandu...
lördag 26 september 2009 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Hejsan allesammans, Ja, då var man på plats igen. Det var mindre än 6 månader sedan Venus och jag lämnade Nepal och nu är man tillbaka. Denna gången fick jag tyvärr inte med mig min kära resekompis, utan fick ta mitt pick och pack och resa iväg på egen hand. Hon skickade dock med mig

In i dimman...
måndag 31 augusti 2009 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sammanfattning... Venus, EM och jag tog bilen och körde mot Norges berömda nationalpark, Jotunheimen. Tanken var att vi skulle ha några dagars hälsosam och vacker vandring bland norska fjordar och berg. Bilfärden var lång och det regniga vädret gjorde att vi började tvivla på vår

The end
tisdag 14 april 2009 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu har jag lagt upp bilder från fantastiska Nepal! /Nina

Like a virgin
torsdag 9 april 2009 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Hej, Ja, då var det inte många timmar kvar innan vi ska lämna det här fantastiska landet. Om tre timmar tar vi taxi till flygplatsen och då har vi mer än ett dygn framför oss med bland annat ett stopp på New Dehlis flygplats i 17 timmar. Det är med stort vemod jag lämnar Nepal med hoppas

Tecken?
onsdag 1 april 2009 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Hej igen, Hoppas allt är bra med er. Allt är kanon med mig och numer också min reskompanjon... Ibland behöver man inte välja hur man ska spendera sin semester, ibland väljer ödet för en.... Efter den gudomliga trekken, kom vi tilbaka till Kathmandu. Den första dagen blev jag sjuk och

Se upp i backarna!

Se upp i backarna!

9 mars 2011 - 14 mars 2011

Långhelg i Åre med delar av Utby-gänget samt EM :).

Kebnekaise trek 2010

Kebnekaise trek 2010

15 augusti 2010 - 23 augusti 2010

Ett sant äventyr i de svenska fjällen. Först några dagars öde vandring i området kring Keb sedan en topptur via östra leden. Äventyret avslutas med en rask vandring tillbaka till Nikaloukta.

Besök i Jättarnas hem

Besök i Jättarnas hem

27 augusti 2009 - 30 augusti 2009

En resa till Jotunheimen, Norge. En njutningsfull långhelg med vandring och uppladdning inför Himalaya :).

Korsika hobycat

Milleniumfirande i Thailand

Beach

Beach

28 december 1992 - 14 januari 1993

Tre veckor i Thailand med Anna B.

I left my heart in SF

I left my heart in SF

11 juli 1990 - 9 juli 1991

Au Pair i San Francisco. The year of my life!

Go West

Go West

1 januari 1995 - 22 augusti 1995

Anneli och jag semestrade i Thailand och sedan Sydney. Tog tåget (65h) till Perth där vi praktiserade under några månader. Reste sedan med Greyhound upp längst västkusten för att sedan avsluta med en resa runt Bali.

Nepal 2009, Part 2

Nepal 2009, Part 2

24 september 2009 - 13 oktober 2009

Varför inte leva sin dröm lite till? Jag åker till Nepal för att göra ytterligare en trek. Denna gången ska jag äntligen få se Mt Everest på nära håll!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nina uppdaterar sin resa