Bon Voyages!
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Pa hastryggen i Arkhangai
lördag 22 augusti 2009 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Nu har vi snart varit i Mongoliet i tva veckor. Under 8 dagar for vi bort till de vastra centrala delarna av Mongoliet, till Provinsen Arkhangai som innehaller nagra bergskedjor och nationalparker. Genom en schweizisk-mongolsk NGO fick vi mojligheten att bo hos nomadfamiljer i nagra dagar

Taag till sjoen
onsdag 5 augusti 2009 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Da har vi tagit oss till den stora sjon mitt i den stora landmassan. Peking flot pa bra och vi hittade kvinnan som skulle vanta pa oss utanfor tagstationen med tagbiljetterna. Bra jobbat i 15-miljonersstaden. Innan dess hann vi se Himmelska Fridens torg och lite annat pa centrala platser. Taget

Georgien + bilder
tisdag 21 april 2009 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Sent som cider. Nu ligger alla bilder från resan uppe och det blir en kort och sen redogörelse för den sista etappen. Efter Armenien och det café-au-lait-stinna Jerevan tog vi en tidig morgonbuss mot Georgien. Bussen (mashrutka av modellen större minibuss) innehöll några minnesvärda

Vid Ararats fot.
måndag 1 september 2008 - Jerevan, Armenien

Det blev en riktigt sjysst bonusvecka i Iran. Mashad- Irans nast storsta och heligaste stad. Besokte den heliga Imam Reza mosken. Yazd- Okenstad som havdar att den ar varldens aldsta bebodda stad (har vi hort den forut) Coola jordhus, tranga grander, smarta vattensystem m.m. Esfahan- [i]halva

Caspian Cruise - aka "Hellboat"
fredag 22 augusti 2008 - Meshed, Razavikhorasan, Iran

Nu har vi hunnit till Mashad i Iran -landet som i jamforelse faktiskt upplevs som det mest normala och (kors i taket) mest vasterlandska hittills. Innan dess har vi dock varit ute pa var "Kaspiska Kryssning" som vi lamnade som en cliffhanger i forra inlagget. Det som i basta fall kunde ha varit en

Spritfest med rektorn
fredag 15 augusti 2008 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Azerbadjan - kanske det mest gastvanliga landet pa den har sidan klotet? [b]Faktiskt![/b] Rakt igenom arliga och hjalpsamma manniskor var man an vander sig. Var annars fixar sig allt genast forsta dagen genom att man [i]bjuds[/i] pa lunch o sprit av ratt person? Ankomstdagen var nagot i hastvag.

Bilder
tisdag 6 november 2007 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Då har vi äntligen lagt upp bilder från turen till Centralasien. Många har frågat och undrat o så slutligen har vi kommit till skott. Obs. Bilderna ligger sorterade i hygglig kronologisk ordning under respektive dagboksinlägg.

Tajikistan - det ar livskvalite!
måndag 30 juli 2007 - Dusjanbe, Karotegin, Tadzjikistan

Sist nar vi skrev sa skulle vi flyga till Osh. Nu befinner vi oss i Dushanbe (huvudstad i Tajikistan) och innan vi gar in pa detaljer sa har vi i korta drag hunnit med: Jeepresa genom Pamir och Wakhandalen/korridoren mot Afghanistan, ett antal primitiva 'homestays' och tva intressanta

Tian Shan och ater...
måndag 23 juli 2007 - Bisjkek, Tjüj, Kyrgyzstan

Ater i Bishkek efter en runda till Karakol och Kochkor. I Karakol var det bergstrekking som gallde. Vi sokte upp ett vandrarhem drivet av en rysk gubbe som hette Valentin. Denna foretagsamme man hade ett 50-arigt ryskt terrangfordon (svart att tro, da det snarare sag ut som en forstorad

Kyrgyzstan is niiicer...
tisdag 17 juli 2007 - Bisjkek, Tjüj, Kyrgyzstan

Bishkek, Kirgizistans dammgra men anda charmiga huvudstad har vi nu natt pa resans 5:e dag. Aterbesoket i Istanbul gick snabbt och vi avklarade partystadsdelen Taksim som missades forra gangen. Sedan ivag till Almaty i Kazakhstan, Centralasiens metropol nummer ett och var UFA i AOR:et. Det kanske

Ghana, Togo & Benin

26 juli 2010 - 18 augusti 2010

Syrien - en höstresa

Syrien - en höstresa

6 november 2009 - 15 november 2009

Syrien runt på lite mer än en vecka.

Julstress i Féz

Julstress i Féz

16 december 2009 - 22 december 2009

...och Marrakech! (julklappsrim)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mats uppdaterar sin resa