Moppe veckan på Bali slut
tisdag 13 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Efter Ubud så skulle vi lämna tillbaka moppen i Kuta och hämta våra våra väskor från templet. Sedan åkte vi till en by som hette Sanur. I Sanur så finns en strandpromenad och den är längreän från Rydebäck till Helsingborg. Härifrån ska vi åka båt till ön Lembongan.

”Bom-bom”
lördag 10 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Vi åkte till en helig stad som hette Ubud och där riverraftade vi. I vår båt så fanns en kille och en tjej från Argentina och vår guide som hette Stress och han lekte med oss hela tiden. Det var kul och vi såg fina vattenfall. När guiden sa ”bom bom” så skulle man ducka för då blev

Luwak kaffe
söndag 4 februari 2018 - Bali, Indonesien

Vi var på väg till ett vattenfall men det regnade för mycket så vi letade upp ett kaffe ställe och där testade vi ett bajskaffe. Det är ett djur som heter luwak och det sväljer kaffebönor och sedan bajsar ut dem och sen rostar man dom. Det är världens dyraste kaffe. Annars blev det

Vulkanklättring
lördag 3 februari 2018 - Bali, Indonesien

Vi bestämde oss för att åka upp bland bergen till et vulkanområde i ösregn. Den natten gick vi upp klockan tre för att bestiga en vulkan. Vi var bland molnen när solen gick upp. På vissa ställen kände man att vulkanen var varm och det kom rök. När vi var nere igen var det äntligen dags

Väskor vaktas av Buddha
torsdag 1 februari 2018 - Bali, Indonesien

vi packade ihop allt det viktiga i bara en av våra ryggsäckar och åkte iväg på moppen tidigt på morgonen. Allt annat fick vi låta vara kvar i hotellets utomhus tempel. På kvällen hittade vi ett ställe som låg nära stranden och där skulle vara fin snorkling men vi hade lämnat våra

Första moppe dagen på Bali
tisdag 30 januari 2018 - Bali, Indonesien

Vi körde till tempel som hette Ulu Watu där fanns väldigt många apor och jätte fin utsikt över havet. En apa snodde en turists riktiga glasögon bakifrån för att den visste att den skulle få godis om den gav tillbaka dem. Sedan åkte vi till en fin strand och då hittade jag en balinesisk

Indonesien - Bali
lördag 27 januari 2018 - Kuta, Bali, Indonesien

När vi skulle till Indonesien så åkte vi 2 flygplan. I Indonesien så stavar man taxi med ks istället för x. Stranden vi bodde på var väldigt smutsig för att smutset kom in med vågorna. Där ville vi inte vara. Vi bestämde oss för att hyra moppe i en vecka och åka runt på Bali.

Sista öarna i Thailand
torsdag 25 januari 2018 - Phuket, Thailand

På väg till nästa ö som hette Koh Bulon behövde vi byta båt mitt ute på havet. När vi var framme på den nya ön så träffade vi en flicka som hette One som lagade vår mat. På samma ö träffade jag en svensk/fransk flicka som hette Natalia som jag lekte med. Nästa ö blev Koh Phi-Phi,

Min andra muräna i livet
torsdag 18 januari 2018 - Koh Lipe

Vi åkte till en annan ö och där snorklade jag och såg en till muräna. Ena dagen gick vi nästan runt hela ön och ön hette Koh Lipe och där hade vi pool på hotellet.

Koh Mook
fredag 26 januari 2018 -

Vi åkte en båt till en anan ö som heter Koh Mook. Bredvid vårt boende fanns en restaurang och där jobbade en flicka som hade en bror som hade en båt. Han körde oss till en grotta och där simmade vi i 80 metor i mörker in och då kom vi till en liten strand. Sedan åkte vi vidare till en

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nomi uppdaterar sin resa