Mums bröd
lördag 24 februari 2018 - Bali, Indonesien

Efter Gili öarna åkte vi tillbaka till Kuta på Bali för det ligger nära flygplatsen. I Kuta så hyrde vi moppe igen. I Kuta så gjorde jag ett nytt sim rekord, det var 1000 meter. Sedan var det dags att flyga hem till Sverige. När vi skulle åka hem så skulle vi åka 1 taxi, 3 flygplan och

Sköldpaddor på Gili öarna
torsdag 22 februari 2018 - East Lombok Regency, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På Gili Air så slog vi rekord, vi stannade på ett ställe i 5 nätter. Gili Air är ju Gili Luft på engelska men på indonesiska så säger man Gili Ayre och det betyder Gili Vatten - jättekonstigt. När jag snorklade på Gili öarna så såg jag 17 sköldpaddor plus några i ett akvarie. I

Bananpannkaka
torsdag 22 februari 2018 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Mumsig bananpannkakaEfter 2 nätter där så åkte vi en taxi 1,5 timme till andra sidan av Lombok. På stället vi bodde på så fick jag en jättegod bananpannkaka när vi kom. Vi upptäckte som vanligt med moppe. Då såg vi berg, stränder, risfält och en massa byar. Sedan var det dags att

Nusa Lembongan
fredag 16 februari 2018 - Lembongan, Indonesien

På Lembongan så hyrde vi moppe och då åkte vi till ett mangroveträsk och där åkte vi pinnbåt. Pinnbåt är en vanlig båt  utan motor som man tar sig fram med hjälp av pinne i istället. Vi bodde hos en trevlig familj. När vi bodde där så satt vi på tokiga klippor och tittade på

Lekande delfiner
tisdag 20 februari 2018 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På båt turen till Lombok så såg vi lekande delfiner i vattnet. På Lombok så finns en vulkan så det är svart sand på vissa ställen, på ett sånt ställe så byggde jag en vulkan av sanden. På vårt hotel så tog vi ett natt dopp i poolen. På morgonen var det äntligen kokta ägg,

Moppe veckan på Bali slut
tisdag 13 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Efter Ubud så skulle vi lämna tillbaka moppen i Kuta och hämta våra våra väskor från templet. Sedan åkte vi till en by som hette Sanur. I Sanur så finns en strandpromenad och den är längreän från Rydebäck till Helsingborg. Härifrån ska vi åka båt till ön Lembongan.

”Bom-bom”
lördag 10 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Vi åkte till en helig stad som hette Ubud och där riverraftade vi. I vår båt så fanns en kille och en tjej från Argentina och vår guide som hette Stress och han lekte med oss hela tiden. Det var kul och vi såg fina vattenfall. När guiden sa ”bom bom” så skulle man ducka för då blev

Luwak kaffe
söndag 4 februari 2018 - Bali, Indonesien

Vi var på väg till ett vattenfall men det regnade för mycket så vi letade upp ett kaffe ställe och där testade vi ett bajskaffe. Det är ett djur som heter luwak och det sväljer kaffebönor och sedan bajsar ut dem och sen rostar man dom. Det är världens dyraste kaffe. Annars blev det

Vulkanklättring
lördag 3 februari 2018 - Bali, Indonesien

Vi bestämde oss för att åka upp bland bergen till et vulkanområde i ösregn. Den natten gick vi upp klockan tre för att bestiga en vulkan. Vi var bland molnen när solen gick upp. På vissa ställen kände man att vulkanen var varm och det kom rök. När vi var nere igen var det äntligen dags

Väskor vaktas av Buddha
torsdag 1 februari 2018 - Bali, Indonesien

vi packade ihop allt det viktiga i bara en av våra ryggsäckar och åkte iväg på moppen tidigt på morgonen. Allt annat fick vi låta vara kvar i hotellets utomhus tempel. På kvällen hittade vi ett ställe som låg nära stranden och där skulle vara fin snorkling men vi hade lämnat våra

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nomi uppdaterar sin resa