Sol i Puerto Lopez!!
onsdag 8 december 2010 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Äntligen sol! Den sista dagen Canoa åkte jag och Viktor ut för att träffa två caballos (dvs hästar) Sedan ägnade vi tre timmar åt att skaffa nya blåmärken. Det var riktigt roligt att rida längs stranden och genom landsbygden. åå Samma dag spenderade vi på olika bussar för att ta oss

Bahia de Caraquez
torsdag 2 december 2010 - Bahia de Caraquez, Manabí, Ecuador

Hej alla igen. Nu ar jag och sandra i Bahia de Caraquez da vi tyckte att det va dags for lite sol och bad istallet for ett kallt och ganska ogastvanligt Quito. Igar tog vi en 8,5 h-buss hit, vilket va lite trakigt men med fantastisk utsikt. Det kan nog vara svart att se sa mycket av ecuador pa en

Friendly takeover
måndag 29 november 2010 - Quito, Pichincha, Ecuador

Som titeln antyder har Viktor inte längre full kontroll över sin resedagbok, nu blir det andra bullar för nu är det Sandra som skriver! Resan till Quito gick bra för oss båda och vi lyckades mötas på flygplatsen i Panama. När vi landat i Quito möttes vi av en chaufför som tog oss till

Dyra lektioner
torsdag 11 november 2010 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Hej alla barn! det va ett tag sedan jajg skrev sa varfor inte ta en kopp te och las lite skit om andra sidan jorden. De senaste dagarna har jag spenderat i den lilla staden Manuel Antonio ganska precis soder om San jose. Jag akte dit for att besoka den vackra nationalparken med samma namn och

Skolslut och Aventyr
onsdag 27 oktober 2010 - Sámara, Guanacaste, Costa Rica

Hej alla. Ett tag sedan sist, men jag skriver sa mycket av det som hant jag kan, vilket inte alltid ar det lattatse da mycket Jag har nu avslutat min skolgang har i Sámara - fyra veckor gick sjukt fort. Jag har ocksa borjat mitt volontararbete, om vilket jag skriver mer senare. Jag tyckte

El fin de semana
måndag 11 oktober 2010 - Sámara, Guanacaste, Costa Rica

Halla alla! Livet i CR gar som smort. Inget regn pa en vecka, fast regnperioden fortfarandra ska paga. Solen steker och havet svalkar. Under den gangna helgen var jag och tva klasskamrater, Martina (schweiz)och Jon (USA) ute pa aventyr pa Nicoyahalvons sodra spets. Vi skulle ta oss till den

Sàmara - en by med mangt och mycket.
måndag 4 oktober 2010 - Sámara, Guanacaste, Costa Rica

Hej igen. Efter en vecka har i Samara har jag borjat komma in i nagon slags rutin pa saker och ting. Den ganga veckan har bestatt av tre dagar med fantastisk sol, tva okej dagar men mest med moln och tva ruttna regndagar. under de senare kan man inte gora sa mycket annat an att dricka ol, lasa

Ett fantastiskt land med sjukt mycke
tisdag 28 september 2010 - Sámara, Guanacaste, Costa Rica

Hej alla. Jag har forstatt pa en del hatska inlagg pa fejjan att ni tycker att det gar lite for langt mellan inlaggen. Nu kommer ett langre sa att aven den mest oroliga mamma kan noja sig. For ett par dagar. Resan hittills har varit fantastisk. Jag akte fran San Jose med min nyfunna van

San Jose
torsdag 23 september 2010 - San José, San Pedro, Costa Rica

Hej alla! Nu ar jag framme. Flyget tog lite mer tid och kraft an jag raknat med men nu ar vi i alla falkl framme. Pa poklanet fiuck jag tva nya kompisar. Johannes fran bayern och Isak fran island. Johannes foljer med till Nicoyahalvon och chillar ett tag. Isak skulle kanske sluta upp senare. Just i

Landet med en 50arig revolution
onsdag 25 februari 2009 - Havanna, Havanna, Kuba

Nu har vi befunnit oss pa Kuba i ca sex dagar och det ar helt underbart. For det mesta. Nar vi kom hit fran Caracas efter de tva tre resdygnen det tog oss var vi helt slut. Manga (inte jag, hehe) har fatt sitt immunforsvar nedbrutet och bajsade/bajsar en gang i timmen. Andra lider av trotthet och

CRECAZ

CRECAZ

22 september 2010 - 16 mars 2011

Två månader Costa Rica, varav en spanskstudier och en volontärarbete. Sen till Ecuador, med min käresta Sandra. En månad semester. I januari 2011 fortsätter studierna i Quito. Sen en månad volontärarbete till. Sist en månad Amazonas.

AFV-resa Venezuela och Kuba

AFV-resa Venezuela och Kuba

1 februari 2009 - 9 mars 2009

AFV-kursen aker till Venezuela och Kuba for att studera sociala och samhalleliga utvecklingslinjer.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Viktor uppdaterar sin resa