Vår resa till Australien, jag och mina 2 barn.
hemstad Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
sista brevet från Carins
tisdag 28 februari 2012 - Kuranda, Queensland, Australien

Hej alla igen! Sitter på balkongen tisdag kväll och skriver vårt sista brev från våra resa i Down Under landet och det är varmt fuktigt och nu blixtrar det samt mullrar på och det känns kostigt denna kväll. I morse tog vi oss till Cairns Tågstation och åkte tåg i ca 2 timmar genom en

Rapport Cairns
måndag 27 februari 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Hej alla! Ny rapport från Cairns måndag kväll, lördag morgon efter frukosten gick längs strandpromenaden mot hamnen längs stranden och man får sig en tankeställare när man vi ser skyltar som varnar för att bada p.g.a krokodiler & gellifishes men lite nämnre hamnen finns det ett stort

Rapport Carins
lördag 25 februari 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Hej alla, nu gör vi ett nytt försök till en rapport..Igår gick inte det inte så bra med internet som kastade ut oss gång på gång och då uppstår viss frustration som kanske märktes hihi. Onsdagen började med jordgubbar o champagne på sängen med skönsång och efter frukosten gick vi

Sydney
fredag 24 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej igen 4 .e försöket.. Nu har vi firat födelsdag med färka jordgubbar & hampange o speedboat med sladdar o 270 graders stopp och plaksvåta med lunch på Operas husets trappaa precis som jag önskade mig. Igår tog vi båten till Tsronga Zoo i i strålande väder och hälsadde på på våra

Rapport Sydney
tisdag 21 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej alla! Nu är vi i Sydney och vi har lämnat tillbaka vår husbil efter 10 dagar o 275 mil från Adeladie till Sydney.Vi hade aldrig hittat husbils firman om vi inte haft GPS som hjälpmedel och det var en stor firma med massor med husbilar som kom in o som skulle ut påp nya äventyr. Vi tog

Husbil rapport 6
söndag 19 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej alla! Försök nr 2 allt försvann precis för mig. Nu är det sista natten i husbilen innan vi ska lämna den imorgon fm på Britz som firman heter o som ligger brevid flygplatsen,vi har ca 4 mil dit härifrån vi ligger ikväll på Parklea Blacktown utanför Sydney.Imorse vaknade vi till

Husbil rapport 5

Hej alla. Imorse när vi vaknade med havet som närmsta granne och sol från klarblå himmel sså undrar vi om detta verkligen är sant. Regnet & åskan som öste ner igår kväll var ssom bortblåst och solen har varit med oss hela dagen. När vi sitter och åker igen den ena nationalparken efter

Husbil rapport 4
fredag 17 februari 2012 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Hej igen! Dags för eny rapppor,igår kom vi fram till Lake Entrance och stannade där,vi badade och vi tog oss friheten att köpa färska jordgubbar till efterrätt på kvällen. Vi mäs i husbilen och spelade spel innan John lund kom,idag på morgononen skulle vi prova en tvättmaskin och

Husbil Rapport 3
onsdag 15 februari 2012 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej alla! Nu är Filip & Olivias skolklasser med på e post listan.Vi har kört Great Ocean Road nu i 2 dagar o kört igenom massor av mysiga byar,kollat dom 12 apostlarna,Apolllo Bay stannadne vi till i förra natten och den var riktigt mysig, vi har badat i havet med härliga vågor.Nu ikväll hr

Rapport 2
måndag 13 februari 2012 - Warrnambool, Victoria, Australien

Hej alla ä,imorse vaknade vi med kängurus utanför dörren på campingen.Vi kom ikväll fram till Warrnamboll o slagit ned oss inattä.Ätit mat o Bruno ringde o sa det var minus 10 hemma,här har det varit soligt hela dagen o ca 25 plus. Imorgon så ska vi börja köra Great ocean road o deom 12

Australien

Australien

5 februari 2012 - 1 mars 2012

Jag och mina barn Filip & Olivia´s resa till Australien 2012. Flyg från Göteborg-London-Hong Kong-Adelaide stannar 2 dagar i Adelaide innan resa ut till Kangaroo Island på 2 dagar därefter hämtar vi ut en husbil och kör längs kusten via Melbourne till Sydney där vi ska åka speedboat äta kängrupizza på Opera husets trappa o låna cyklar i 4 dagar innan avfärd och flyg till Cairns och snorkling på Barriärrevet och Cape tribulation och krokodiler.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Håkan uppdaterar sin resa