Hej!
hemstad Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Tillbaka i Lund
söndag 24 maj 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej Hej! Då var vi tillslut tillbaka i Sverige igen efter två långa flygresor och 12 timmars väntan i Atlanta. Sverige välkomnade oss med varmt och skönt försommarväder vilket förbättrade förutsättningarna för att vänja sig vid att vara hemma igen. Tänkte skriva ett litet kort

Strandliv i Montanita samt de sista dagarna pa resan i Quito
torsdag 14 maj 2009 - Quito, Pichincha, Ecuador

Efter att ha kommit tillbaka till Guyaquil med flyget stannade vi over en natt innan vi tog bussen till Montanita. Den lilla byn har inga asfalterade gator och surfaffarerna trangs overallt. Vi stannade fem natter och det enda vi gjorde var att bada, spela strandtennis, festa och titta pa film. Vi

The Enchanted Islands
onsdag 6 maj 2009 - Galápagosöarna, Ecuador

Vi landade i ett molnigt Puerto Baquerizo Moreno pa San Cristobal. Efter att ha plockat upp vara vaskor blev vi motta av Tony var "reseledare" och William var Guide. Med buss blev vi tillsammans med de andra fyra passagerarna (Catherine och Joanna fran England, Johanna fran Tyskland hennes

Smalurade vid gransen och jakten pa en Galapagos resa
tisdag 28 april 2009 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Nar vi anlande till Tumbes halv 8 pa morgonen mottes vi direkt av en snubbe som undrade om vi skulle till Guyaquil i Ecuador. Det skulle vi och nar han sade att bussen gick om 30 minuter blev vi glada. Vi hoppade pa hans mopedtaxi och trodde att han skulle kora oss till Bussbolaget i fraga. Men sa

Snabba dagar genom norra Peru
måndag 27 april 2009 - Breña, Lima Region, Peru

I Lima stannade vi bara en natt. Vi hade hort att dar inte fanns sa jatte mycket att gora och vi borjar bli trotta pa att sightseea i stader. Dagen i Lima spenderades pa ett stort kopcenter som var inbyggt i klipporna mot havet. Efter shopping, mat och en film pa kvallen tog vi bussen mot

Trekking i Colca Canyon och flygtur i Nazca
måndag 20 april 2009 - Breña, Lima Region, Peru

Bussresan till Arequipa var inte den basta. Bussen gick sonder en gang och vi stannade for att laga den, rutorna var tejpade sa det blev skitkallt pa natten och dessutom var den forsenad en timme fran Cusco. Nar vi kommit fram hittade vi iallafall oss ett hostel och gick for att ata den samsta

Cusco, Machu Picchu och strejkande busschaffisar
tisdag 14 april 2009 - Cusco, Urubamba, Peru

Till Cusco kom vi tidigt pa fredagsmorgonen, checkade in pa ett hostel och lade oss for att sova nagra timmar. Framat lunchtid gick vi ner pa stan for att boka en tur till Machu Picchu. Vi hade hort att det skulle ga ganska latt att fa tag i en tur pa inkaleden men pa alla turistbyraer sade de att

Copacabana, den kallare varianten
lördag 11 april 2009 - Copacabana, Puno, Peru

Efter tva timmars bussresa stannade vi i en liten stad for att ta baten ut till en o i Titicaca sjon. Bussen fick aka pa en egen bat som nog hade sjunkit ifall vi alla suttit kvar i bussen. Copacabana, den kallare varianten, hade som enda gemensamma namnare just en strand. Annars var det en liten

Still alive!
lördag 11 april 2009 - La Paz, Bolivia

Vi ankom till La Paz vid 6 pa morgonen. Alltid lika irriterande med dessa nattbussar som kommer fram nar staderna inte har vaknat. Vi spenderade 2-3 timmar med att fraga runt pa hostels efter en sang att sova i men fick gang pa gang svaret att de inte visste nagot forran kl 12.00. Som tur var fick

Varldens hogsta stad, gruvor och dynamitgubbar
söndag 5 april 2009 - Potosi, Uyuni, Bolivia

Fran Uyuni utgick den varsta bussturen hittils. Bussen var totalt fullproppad och folk stod i mittgangen med vaskor. Benutrymmet hade krympt minst 20 cm sen vi korsade gransen till Bolivia och vagen sag mer ut som en byggarbetsplats. Pa denna "vag" skumpade jag och Ted tillsammans med Rolf fran

Suede America?

Suede America?

1 februari 2009 - 17 maj 2009

Suede America, var det så det hette? Som ni märker vet vi inte så mkt om Sydamerika ännu men efter resan hoppas vi att vi lärt oss något.

Oliz Resa

Oliz Resa

1 februari 2005 - 1 april 2005

Resa till thailand, malaysia, australien och nya zeeland

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ola uppdaterar sin resa