Johannas födelsedag

Vi börjar dagen med att sjunga och gratulera Johanna. Hon fick frukost på sängen eller rättare sagt madrassen som hon och Scott sover på. Efter det att vi alla ätit bakar jag och Annelie så att mjölet ryker. Robin är med och bakar muffins. Med 40 gäster går det åt en hel del. Därefter

Shoppingdag

Vi åkte iväg tillsammans med Erik för att köpa presenter till Johanna på ett stort köpcenter i närheten. Vi visste vad vi hon önskade sig så ett trådlöst tangentbord gick snabbt att köpa. Sen gick vi runt med Erik i några affärer. Killarna tröttnade ganska snabbt så Olle körde

Badade i floden

Lite dagen efter för några av oss, så vi tog det lugnt. På eftermiddagen körde vi till floden för att bada eftersom vädret var väldigt varmt. Vi tog Carlie med oss som också var väldigt varm. Han älskade och bada och leka med bollen som vi kastade. att vada i en flod var en ny

Nyårsafton - Bromölla
måndag 31 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Hej Olssonsiaustralien! Morfar Rune har idag nyårsafton suttit och läst igenom alla era resdagboksberättelser ifrån de intressanta platserna som ni besökt och upplevt. Trevliga berättelser, som gör att jag i min fantasi kan föreställa mig hur ni har det på dessa för oss skåningar

Nyårsafton
måndag 31 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Eftersom vi inte visste var vi skulle spendera nyår så fanns det inget planerat. Annelie och Gary hade blivit bjudna på middag och vi fick följa med, men det var inte för barn så därför bestämde vi oss för att stanna hemma och kocka själva. Så mycket av dagen gick åt att handla mat och

Wee Jasper
söndag 30 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Denna dag bar det iväg till Wee Jasper. Vi körde och körde, upp och ner och såg verkligen hur det ser ut i dessa delar av Australien vid denna årstiden, dvs väldigt torrt. Till slut kom vi till Wee Jasper, ett litet samhälle "in the middle of nowhere". Vi förstår inte riktigt hur

War memorial
lördag 29 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Gry tog med oss till War memorial, ett stort krigsmusemum från alla krig som Australien har deltagit i och det är många. Vi kunde se allt ifrån stora flygplan till kläder och andra småsaker som använts under alla krig. Vi såg även ett par små filmer från krigen. I en anslutande byggnad

Föräldrafri dag och barnfri dag?
fredag 28 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Denna dag hade Johanna bokat biobiljetter till alla "barn" kl 10.15. De åkte iväg och tittade på den nya filmen "Hobbit". De åt en massa godis och chips. Efter att filmen var slut åkte de till Mc Donalds. Sen åkte de och badade i floden tillsammans med Charlie, fam. Lynchs hund. Vi vuxna

Tidbinbilla- nationalpark
torsdag 27 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Vi har diskuterat både länge och väl vad vi skulle hitta på efter boxningday. Melbourne hade vi ju snackat om, men en tradig bilresa på 7 timmar och inte så mycket annat för barnen att göra än vad som finns i Sydney satte stopp för de tankarna. Vi har ju redan kört 140 mil förra veckan.

Boxingday reornas dag
onsdag 26 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Idag gick Annelie, Johanna och jag upp tidigt och körde in till ett stort shoppingcenter inne i Canberra. Först var det inte alls mycket folk och gjorde en del fynd. Sen blev det väldigt mycket folk och vi gav upp efter ett par timmar. Killarna hade varit ute på sin lilla egna reaturne. Väl

Australien

Australien

9 december 2012 - 8 januari 2013

Efter många månaders längtan sitter vi nu på tåget ner till Kastrup. Eftersom de varnar för snöoväder valde vi att ta ett tidigare tåg. Nu bär det iväg till Australien, via London och Singapore. Vi har några timmar på resande fot framför oss innan vi landar i Sydney.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa