Softa i Sydney
onsdag 29 mars 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

Hi ya mates! Slut pa buss, slut pa farmer, slut pa tidiga morronar! De sista 6 dagarna skall vi bara slappa runt och varava ner i Sydney. De sensate dagarna har vi vart pa en cruise i Jackson Harbour (Sydneys hamn) och fatt se och lara oss en hel del om staden och dess historia. Samt, inte minst,

Byron - Sydney
lördag 25 mars 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

Tjing tjing! Har precis anlant Sydney, lassat upp oss pa vart nya hostel Base, slangt i oss varsin cheesburger, milkshake och insett att man inte langre kan kopa sommarklader i Oz.... Resan ner fran Byron har varit mycket underhallande och handelserik! Forsta dagen drog vi oss ner langs kusten till

Surf
tisdag 21 mars 2006 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hello sweden! Nu har vi lamnat Noosa och ar aterigen pa bussen pa vag soder ut. Forsta nattstoppet efter Noosa blev Brisbane en stad som visade sig vara betydligt storre och haftigare an vad vi vantat oss. Tyvarr var boendet i Byron redan bokat och darfor hade vi ingen tid att stanna i Brisbane.

Fraser Island
måndag 13 mars 2006 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Hej. Fraser var en spannande resa. Dagen borjade klockan 6 pa morgonen pa vart hostel Palace i Harvey Bay. Packade ihopp oss och gick till tv rummet for att ga igenom resan. Klockan 6:50 skulle det borja men snubben som holl i det anlande forst klockan 7:30 lagom tills vi hade somnat i soffan.

Spank Me
måndag 6 mars 2006 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Fredag 3/3 "Spank me" dag 1: Eftersom baten inte skulle lamna Arlie beach foran kl 3 pa eftermiddagen spenderade vi formiddagen med att ata dyr pannkaks frukost, skriva vykort, kolla affarer, harklippning och lunch atning. Hamtades upp med buss kl 2 pa huvudgatan (enda gatan) i Arlie som skulle ta

Whitsundays - Spank me
torsdag 2 mars 2006 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Haj pa er! Sist vi skrev sa var vi pa vag att lamna Cairns. Under varan resa mellan Cairns och Arlie har vi pa dag ett vandrat i regnskog som vanligt samt kollade in annu ett vackert vattenfall vid namn Milla Milla falls (Milla= mycket av nanting i det har fallet, vatten). Akte sedan vidare till

Under, down under!
söndag 26 februari 2006 - Cairns, Queensland, Australien

Onsdag morgon, ca kl 8 ringer vackarklockan igen... Upp och slanger i oss lite flingor, toast och youghurt som vi kopt och sedan in i en av CDCs (Cairns Dyk Center) minibussar som tar oss till klassrummet. Detta ar forsta dagen pa var efterlangtade dykkurs som vi bokade redan i Alice

Turbotrippen fortsatter!
lördag 25 februari 2006 - Cairns, Queensland, Australien

Mt Isa ar ungefar lika stort och erbjuder ungefar lika mycket nojesliv som Lindome... Detta innebar att vi spenderade hela kvallen pa campingens BBQ omrade med de andra pa bussen. Nasta dag gick resan vidare men forst efter ett obligatoriskt stopp pa Mt Isas lookout... Absolut inget att se men har

Turbotripp
torsdag 23 februari 2006 - Cairns, Queensland, Australien

G'day, how are ya? Mycket mycket har hant sedan vi var inne och uppdaterade er senast, mycket mycket svart att minnas allt... Vi avslutade sist med att springa ner till hamnen, nagot som faktiskt var vart besvaret da vi fick se en otrolig solnedgang samt att Niklas lyckades fotografera ett

Luftfuktighet...
tisdag 14 februari 2006 - Darwin, Northern Territory, Australien

Dag 1 Gar upp omanskligt tidigt (igen), bussen som skal ta oss till Darwin lamnar Melankas 05:45, denna blir dock forsenad och kommer forst ca 06:20... Knackig start men det faktum att bussen pa denna strackan var en 50-sittsare med falbara saten hjalpte snabbt upp stamningen igen! Vi sticker ivag

Australien

Australien

18 januari 2006 - 18 maj 2006

Going down under to SURF!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Niklas & Ola uppdaterar sin resa