O'Hare flygplats
söndag 20 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 18.05Sitter i SAS loungen, som ligger långt efter ett antal (för att inte säga de flesta) andra lounger jag har besökt. Om tre timmar (om allt går enligt planerna) lyftas det mot Arlanda, så det här är den sista dagboksanteckningen. Det talas mest engelska omkring mig än så länge,

En promenad i sardinburken
lördag 19 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 21.00Vaknade till en strålande sommardag, solsken och inte en moln på himmeln. Kan man struntar i det fina vädret och kollar på fotboll. Javisst kan man det även om det naturligtvis går åt helvete. När matchen var slut kände jag mig förpliktigad att ge mig ut i sommaren och bestämde

En vandring i solen ( och under molnen)
fredag 18 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 20.15Efter mejlkontakt med hembasen inställdes eventuell tunnelbanaresande, vilket föranledd en ny dag på benen. Problemet med att bo mitt i smeten är att allting ligga åt andra hållet. Morgonen var gråmuligt och det kändes att regnet kunde börja när som helst då jag gav mig ut vid

Stor plus för the windy city
torsdag 17 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 19.45Liten som New York, men bara lite. The Magnificent Mile, som området där jag bor heter är precis som det verkade vara igår, mycket krogar och hotell men ändå känns det Chicago - som när man bor på Manhattan, är man definitivt i New York. En promenad på State Street och en

Big Bang Theory igen
onsdag 16 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl.21.00 (som för mig är egentligen 22.00, tidszoner)Nu är roadtrippen verkligen slut eftersom jag inte har någon bil längre, den återlämnades till Hertz vid tolv tiden (eastern time) efter en i huvudsakligen enkel motorvägskörning tills gps:en och jag missuppfattade varandra, den här

En dag i New York State
tisdag 15 augusti 2017 - Highland, USA

Kl. 20.00Inte så lätt att hitta på en ny rubrik varje dag, fantasin tryter och utan rubrik går det inte publicera.En gråmulen dag med prognos på regn på eftermiddagen  men dagens resa behövde inte vara så tidskrävande. Tog det lugnt på morgonen - tyckte att nio tiden kunde räcka. Hade

Rhode Island och Connecticutt igen
måndag 14 augusti 2017 - Albany, USA

Kl. 20.30Fast "Albany" är ettt vidsträckt begrepp, ungefär att Södertälje är "Stockholm". Nå väl. Dagen började med en överraskning, motellet som inte skulle ha frukost bjöd ändå på flingor, rostat bröd, kaffe och apelsinjuice. Det gjordes mera resande i Rhode Island än väntat då

deed done
söndag 13 augusti 2017 - Seekonk, Massachusetts, USA

Kl. 20.15Jag höll fast vid gårdagens beslut, leksaksaffär först. Resan dit tog mig igenom delar av Boston som inte fanns med på  independence trail, eller någon annan trail överhuvudtaget. Jag genomled den sedvanliga leksaksaksaffärsångest och gick därifrån med inköp som säkert inte

Stillastående händelserikhet
lördag 12 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 19.45Sitter i lobbyn och skriva, då wifi:n på rummet har pajat - så det här blir kort. En kortare promenad i närområdet för att leta frukost (ingår inte i rumspriset) ledde till att den intogs på en fik inhyst i hotellet. Måttligt upphetsande.Promenaden efter frukost ledde mig till

Benen istället för bilen
fredag 11 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 21.00En varm sommardag, tur att det fläkta annars hade stadspromenaden kunnat ha varit olidligt. Massa med utländska turister här, det har vrit tunnt sått med den varan tidigare under resan.Boston är en ganske trevlig stad med gammalt och nytt blandat i en enda röra. Gick den utstakade "

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

USA med Ulf

USA med Ulf

28 maj 2016 - 12 juni 2016

Denver kl. 22.20 Framme vid förste anhalten. Resan gick i stort sett bra trots försening från Island. Stannar bara en natt här och åker efter frukost imorgon. Eftersom jag har varit vaken i 25 timmar nu blir det inget mera skrivet, utan jag går lägga mig.

Navajo Hopi Zuni

west usa

west usa

18 maj 2009 - 14 augusti 2009

roadtrip

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Andrew uppdaterar sin resa