Minna
hemstad Helsingborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Sista dagen i Japan
fredag 9 april 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Då har vår sista dag i Japan på denna resa börjat. Frukosten slank ner i magen men kaffet smakade lite beskt. Ser ut att bli hyfsat väder idag, inget regn men halvmulet. Igår kväll hade vi en lyckad sammankomst med min mailbekantskap Hiroyuki, hans fru och lilla dotter samt tre (!) av hans

Att befinna sig så långt bort..
tisdag 6 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Det finns tillfällen då det är riktigt jobbigt att befinna sig så långt bort från sina nära och kära. Då när man behövs som mest och vill finnas till för någon kan man endast hoppas att saker och ting löser sig till det bästa möjliga. Fick tråkiga nyheter fran Sverige igår,

Universal Studios!
fredag 2 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Wow.. Vi har haft en helt fantastisk dag :) Eftersom vädret envisades med att vara regnigt även idag så tog vi ytterligare en dag i Osaka och åkte iväg till Universal Studios. Konstigt nog har det inte skrivits så mycket om platsen som sevärdhet, kanske för att det är så icke-japanskt?

Små roliga händelser
torsdag 1 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Måste skriva ner ett par saker innan jag glömmer bort dem. Härom morgonen när vi fortfarande befann oss i Osaka frågade jag killen i hotellreceptionen om han kunde rekommendera ett bra frukostställe. Istället för att peka ut något på kartan drog han iväg med mig bort i ett kvarter :D

Kobe beef
torsdag 1 april 2010 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Ja, då har vi avnjutit den berömda Kobe-biffen.. Definitivt den dyraste lunch jag ätit hittills och kanske någonsin. Värt pengarna? Ja, det vill jag påstå, åtminstone om det är något man bara gör en enda gång. Servicen, tillberedningen, miljön på restaurangen...allt var toppklass.

Japansk vodka
tisdag 30 mars 2010 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Dagen var solig men kylig, på eftermiddagen styrde vi kosan mot en liten oas mellan norr och söder som visade sig vara en ganska oansenlig park men visst.. I en metropol som denna kan det vara mycket värt med lite grönt. Måste berätta om en sak som kanske ni anser är pinsam men jag var in

Söders stadsdelar
tisdag 30 mars 2010 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Som ni kanske har läst så har vi bytt hotell i Osaka. Det här hotellet är riktigt fräscht, väldigt nybyggt. Själva stadsdelen skulle jag beskriva som ruffig men äkta. Tog just en liten promenad och åt en lokal maträtt till lunch: Takoyaki (http://en.wikipedia.org/wiki/Takoyaki). En

Osaka i Minnas ögon
måndag 29 mars 2010 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Vet inte om jag har så mycket att tillägga efter att Fredrik har skrivit sitt inlägg men plitar ner ett par rader ändå. Jag har varit duktig och skrivit några vykort men haft problem med att hitta frimärken till dem. Idag frågade jag dels i närmaste butik och så på turistbyrån om var

Japanska toaletter - en succe
fredag 26 mars 2010 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Solen tittade just fram för första gangen under var resa, hoppas att den stannar kvar en stund. Idag tog vi en rundtur med turistbussen och tittade pa geisha- och samurajkvarter varav de förstnamnda var klart mer imponerande. Alla är så himla hjälpsamma och vill erbjuda sin guidning, utan att

Antligen framme i Japan!
onsdag 24 mars 2010 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Resan startade inte sa bra, redan i Helsingborg lyckades jag bryta av en liten del pa laset pa min resvaska.. Min nya Samsonite. Vaskan ar nu alltsa last och jag kommer troligtvis att fa bryta opp den.. Forsta flyget till Moskva gick hyfsat bra, framme [email protected] den Internationella flygplatsen *harkel*

Japan 2010

Japan 2010

23 mars 2010 - 10 april 2010

Fredrik & Minna gör Japan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Minna uppdaterar sin resa