đŸ’Ș😎👍
hemstad Stockholm, Stockholms lÀn, Sverige
Senast aktiv - frÄn MƩi Né, Phan Thiet, Vietnam
The dunes
mÄndag 20 februari 2017 - MƩi Né, Phan Thiet, Vietnam

Tog en tidig buss för ca 45 kr till nÀsta stad. Mötte upp nÄgra som jag trÀffade förut och hÀngde pÄ en safari till sanddynerna som ligger utanför staden. hyrde 4hjuling hÀr och lekte av oss i öknen. det hÀr vÀrkar Àven vara ryssarnas semesterparadis....framöver vÀntar mer dykning

Upp i bergen
torsdag 16 februari 2017 - Dalat, Vietnam

Nu byts stranden ut mot Àventyr. första dagen blev det canyoning  med reppelering, hopp och vandring. Ner för en flod. Riktigt hÀftigt. dagen efter hyrdes det mc igen och jag slog följe med 2 fransmÀn för att besöka 2 vattenfall. VÀgen dit var helt underbart slingrande i bergen. kanske

Strand paradis
lördag 11 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bytte storstaden mot stranden i 5 dagar. trÀffade riktigt mycket skönt folk som jag hyrde motorcykel samt Äkte ut pÄ bÄt tur med till mindre öar för att snorkla och bada pÄ.

When i Was in nam
torsdag 9 februari 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Landar tidigt pÄ morgonen. Trött hungrig och sÄdÀr skönt grinig man kan vara efter att knappt sovit nÄgot. men efter attha lÀmnat in vÀskan pÄ vandrarhemmet böjar jag promenera runt staden och hitta nÄt att Àta  har ju alldrig sett sÄ mÄnga moppar/motorcyklar pÄ samma

Transfer natt
torsdag 9 februari 2017 - Singapore

Blev en transfernatt i Singapore för min del. Nu var man ensam igen och det Àr vÀl med blandade kÀnslor. Dock trÄkigt eftersom det sista som hÀnde var att vi fick en vÀska ryckt dÀr bla min telefon fanns i...

FrÄn strand till risfÀlt
onsdag 1 februari 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Tog oss tillbaka till fastlandet till staden ubud. Vi bÄda trivdes bra hÀr dÄ vi hyrde scooter igen och strök runt pÄ landsbygden och spanade in djungeln och ris fÀlten. TrÀffade pÄ en local som visade oss runt pÄ lite mer avlÀgsna stÀllen. Bland annat kaffeplantage, risfÀlt och

Mot dykning och strand hÀng.
lördag 28 januari 2017 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Första stoppet blev gili t belÀgen utanför Bali och lombok. Hade ingen plan för hur vi skulle bo men det löste sig snabbt. Första dagen mötte vi pÄ 3 smÄlÀnningar och 2 bitter som vi spenderade veckan med.  medan dom hÀngde pÄ stranden sÄ passade jag pÄ att ta dykcert. enda negativa

Nytt land
onsdag 25 januari 2017 - Kuta, Bali, Indonesien

Återigen strul med inloggning pĂ„ sidan... planet gick till Bali dĂ€r jag mötte upp min slĂ€kting Tobias.

Snabbvisit i staden Adelaide
fredag 20 januari 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Efter att ha kort bil i nastan en hel dag var det skont att stanna upp pa samma stalle i 2 natter. dags att tvatta lite klader bland annat.... dagen var en kanondag med klarba himmel och ca 30 grader varmt. var uppe tidigt pa morgonen i vanlig ordning (ja jag borjar nog bli gammal) for att

Bilkorning pa fel sida....
torsdag 19 januari 2017 - Port Campbell, Victoria, Australien

Hamtade ut en i princip ny hyrbil, tankte jag skulle uppgradera mig fran minsta klassen till en mellan/stor variant da det blir nagra mil att kora. sa jag fick en Holden Commodore med V6a och sportpaket, jag klagade inte! Borjade kora och efter ca en timma fran melbourne var jag ute pa "the grate

Semester 2017

Semester 2017

31 december 2016 - 12 mars 2017

Semester Àventyr

35 Foton 20 InlÀgg

Vi kommer att skicka ett mail till dig nÀr Oscar uppdaterar sin resa