đŸ’Ș😎👍
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - frÄn Port Lincoln, South Australia, Australien
Snabbvisit i staden Adelaide
fredag 20 januari 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Efter att ha kort bil i nastan en hel dag var det skont att stanna upp pa samma stalle i 2 natter. dags att tvatta lite klader bland annat.... dagen var en kanondag med klarba himmel och ca 30 grader varmt. var uppe tidigt pa morgonen i vanlig ordning (ja jag borjar nog bli gammal) for att

Bilkorning pa fel sida....
torsdag 19 januari 2017 - Port Campbell, Victoria, Australien

Hamtade ut en i princip ny hyrbil, tankte jag skulle uppgradera mig fran minsta klassen till en mellan/stor variant da det blir nagra mil att kora. sa jag fick en Holden Commodore med V6a och sportpaket, jag klagade inte! Borjade kora och efter ca en timma fran melbourne var jag ute pa "the grate

Bergsbestigning
onsdag 18 januari 2017 - Cradle Mountain, Tasmanien, Australien

det blev ett till "berg" att bestiga, dock var detta mitt inne i landet och inte lika bra vader vid tillfallet. nar vi gick av bussen var det ca 16 grader och regn i sidled, passade perfekt med en vindjacka som tjockaste plagg. jag hade ju tankt att jag skulle aka pa solsemester... nar vi val

Mer vandring
tisdag 17 januari 2017 - Tullah, Tasmanien, Australien

Bilder kommer senare

From town to west coast
måndag 16 januari 2017 - Hobart, Tasmanien, Australien

Har haft problem att ladda upp bilder och text fran telefonen senaste veckan samt att jag varit offline en hel del. Efter ett stopp i Hobart begav vi oss mot vastkusten, dar vi stannade 2 natter i en stuga. tugan blev som en bas for vara dagsutflykter. vi var pa vandrign till Montezuma falls som

Lap Of Tassie
lördag 14 januari 2017 - Launceston, Tasmanien, Australien

Då var det dags för ett varv runt Tasmanien. bokade in mig på en 5 dagars tur runt ön med buss. Hade från början tänkt att hyra bil och åka runt själv men ändrade mig då.det kan vara kul med sällskap.att få se lite andra saker en vad någon turist broschyr visar samt att det kan vara

Stadsliv i Melbourne
torsdag 12 januari 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Sista dagen i Melbourne innan det var av mot tasmanien för en 5 dagars rundtur runt ön. gillar Melbourne. Väldigt mycket att göra och väldigt många restauranger speciellt om man jämför med Sydney. kvällen spenderades på Evening market som varje onsdags kväll under sommaren håller

Vin och chokladprovning
onsdag 11 januari 2017 - Yering, Victoria, Australien

Spenderade en heldag på en tur i yarra walley som är en av Australiens största vin regioner. dagen startade med frukt och bär provning på en farm för att sedan ge oss på vinet, första vingården serverades 7 olika viner. Efter detta var det dags för ost smakning, inte riktigt min favorit

Heldag på stranden.
tisdag 10 januari 2017 - Saint Kilda, Victoria, Australien

Dagen efter ankomst till Melbourne spenderades på st kilda beach. En strand i ett tydligen populärt område ca 20 minuter med spårvagn från stan. Det bjöds på klar himmel från 11a bläcket. Lyckades hålla mig vaken för att undvika brännskador från solen ;)

Vandring och vandring

De sista två dagarna i Sydney spenderades i en bergskedja ca 2 timmar med tåg från stan. dag ett bjöd på vandring längs diverse vandringsleder ed utsikt över bland annat dalar, vattenfall och mycket häftiga klipp formationer. efter flera timmars vandring både upp och ner var det skönt

Semester 2017

Semester 2017

31 december 2016 - 12 mars 2017

Semester äventyr

35 Foton 12 InlÀgg

Vi kommer att skicka ett mail till dig nÀr Oscar uppdaterar sin resa

VĂ€lkommen till
nya resdagboken.se

Vi hÄller pÄ att bygga om för fullt, dÀrför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du nÄgra fel, eller kanske har du önskemÄl om ny funktionalitet? Skriv i forumet sÄ svarar vi sÄ snabbt vi kan! Börja surfa!