Final update.
torsdag 11 september 2008 - Hongkong, Hongkong

Ett tag har gatt sedan sist och just nu befinner vi oss pa vart sista stopp innan vi satter oss pa flyget hemat. I Hong Kong bor vi hos en tjej och hennes pojkvan - tjejen traffade vi i Kuala Lumpur dar hon efter bara nagra minuter av bekantskap erbjod oss att bo hos henne. Men first thing's

Tillbaka fran Perhentian Island

Den senaste veckan har vi spenderat pa stranden och battrat pa var solbranna. Efter annu en busstur (vi har tappat rakningen pa alla vara bussresor) och en tur med farjan satte vi ater vara fotter pa en sandstrand. Perhentians ska ha ett av varldens vackraste dyk- och snorkelvatten, med ett

Kraftkalas i Malaysia?

I detta ogonblick sitter jag i ett varmt Kuala Lumpur och gor mig redo for att aka till IKEA. Imorgon planerar vi ett kraftkalas och till det behovs en del attiraljer :) Bland annat svenska kraftor! Sa mitt forsta kraftkalas kommer aga rum i Malaysia. Vem hade kunnat tro det? De sista dagarna har

Kontrasternas stad.

Kuala Lumpur ar bade som man har tankt sig och lite till. Har finns skyskraporna, neonljusen och elektroniken. Men har finns aven tempel, gamla byggnader fran kolonialtiden, china town och little india med allt vad det innebar (marknader, mat...oidentifierbara dofter), billig mat och sa vidare. En

The island life.
tisdag 5 augusti 2008 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Norra Zanzibar kan mojligtvis vara paradiset pa jorden. I alla fall vad jag har upptackt an sa lange. Vi ar just nu i Kendwa. Vattnet ar azurblatt, som taget ur en resekatalog, sanden ar sa finkornig och vit att man nastan blir blandad och har finns inget att gora forutom: sola, lasa, skriva,

Jambo!
torsdag 31 juli 2008 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Sa. En nytt land - helt andra upplevelser. Vi anlande till Dar es Salaam i Tanzania forra tisdagen och stack darifran sa fort vi bara kunde. Ma handa att vi har sett alldeles for lite av Dar, men det lilla vi sag var ingenting att ha. Det ar smutsigt, det ar fullt med folk som skriker och drar i

Annu ett berg och sa mycket mer.
söndag 20 juli 2008 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Efter att ha spenderat en del tid i Kapstaden kan jag forsta varfor folk pratar sig varma om denna stad. Vi har traffat sa manga pa var resa som ar fodda i Kapstaden, bor i Kapstaden och som pratar om staden som om den vore deras livs karlek. Har finns allt. Storstad men samtidigt massa vingardar

Sista dagen i Rio.
fredag 11 juli 2008 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Nu har ungefar 11 dagar gatt sedan vi kom till Rio och det narmar sig avfard. Imorgon tar vi bussen till Saõ Paulo dar vi ska vara i tva dagar innan vi drar vidare till Sydafrika. Sa, vad kan man saga om Rio? I princip kan man saga att allt man har hort om Rio stammer. Hall dig borta fran

Sedan sist...
torsdag 3 juli 2008 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Just nu befinner jag mig i Rio de Janeiro med lite mer saker att beratta om sedan sista gangen jag skrev... I Buenos Aires hann vi lite fler saker, sasom La Boca... Valdigt fint, men valdigt turistigt. Husen sag nastan ut som kulisser ur en film. En annan kvall var vi och sag den omtalade

Livet i Buenos Aires.

Nu har vi varit har lite langre och an sa lange gillar jag staden riktigt mycket. I framtiden hade jag kunnat tanka mig bo har, speciellt i Palermo-omradet var vi bor nu. Palermo bestar av flera delar, bl.a. Palermo Viaje med Soho och Hollywood, och anses vara ett av de mest sakra omradena i BA.

The Trip

The Trip

4 juni 2008 - 13 september 2008

The trip of a lifetime!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Otilia uppdaterar sin resa