Ny dag nya möjligheter!!
hemstad Orsa, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Nagra avslutsord o konstanteranden!
söndag 20 december 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Jaha..imorgon aker vi alltsa hem fran denna paradiso.. Kanns dock skont att komma hem till barnen, familj som skall umgas till jul, arbetet o vanner. For ovrigt ar ju allt sig likt! Man kommer hem som ett brunbrant svin som snart ar redo for slakt... for visst goder man vall svinen infor

Nagra avslutsord o konstanteranden!
söndag 20 december 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

lite utflykter och besok pa koh hai
torsdag 17 december 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

I forrgar tog jag och Micke en liten djungeltripp,,, mkt uppfor och halvdaliga stigar..dessvarre inga roliga upplevelser med djur eller insekter..snyft... hamnade pa andra sidan on dar det fanns ett enkelt resort dar vi kaka lite soppa och saklart tog en kall Singha .. sen blev det lite dopp i

Tillbaks till var paradis o
måndag 14 december 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Idag tog vi baten tillbaks till var o... kandes nastan lite skont att atervanda, da klimatet ar betydligt skonare har,.. lika varmt, men inte lika fuktigt..en annan varme som ar behagligare.. Igar var jag lite rastlos pa koh lanta, sa pa morgonkvisten tog jag min lilla moppe och drog ivag nagra

moppe och lantliv
lördag 12 december 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Jaha..igar akte vi alltsa som packade sillar i en speedboat till koh lanta.. langsta tiden tog att hamta upp alla passagerare pa olika resort, innan vi kom ivag.. darefter gick det undan med div vattenstank och guppig snabb framfart.. Val framme steppade vi direkt till restaurang for att jag

liten avstickare till Koh lanta
fredag 11 december 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Idag blir det en speedboat till Koh lanta, for overnattning nagra dygn.. hyr nog moppar direkt vid hamnen och drar en repa for att hitta boende i narheten av vart Tonga bor..sen blir dagarna som de blir.. Skadegladjen brukar vara den basta sager alla: Kan da gladja er alla med att jag verkligen

ankomst med lite resvagar
onsdag 9 december 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Hej allihopa.. Anlande till Arlanda i god tid for att slappna av med god mat och en ol.. sitter i lugnan ro och ser plotsligt allas varan Tonga med fru... gissa om man blir paff.. de ar pa vag till ?Thailand med samma plan med dock till Koh lanta.. det ovanligaste i detta ar att Micke har vetat

nu avslutar vi var resa
söndag 27 september 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Japp...nu akte vi allsta fran koh lanta som har varit helt kanon vadermassigt och njutningsbart..men dock..lite turister som oss.. vi har alltsa varit helt farsinerade OM vi sett en turist i vart omrade.. Nar vi val tog baten till phuket town och vidare till karon sa motte vi saklart alla andra

Elefanttur och grottutforskning
onsdag 23 september 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

ja...gardagskvallen blev lugn - faktiskt som vanligt..dunkade i sang runt 21.snaret..sen var det vall som vanligt -svart att sova.. skit i det.. idag gick vi upp for en elefanttur i djungeln med ett grottbesok med elefant ..trodde vi.. Vi var som vanligt ensamma som turister (vilket ar skont) och

snorkling 4 oar med longtailbat.
tisdag 22 september 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Vi borjade som vanligt med lite vimsighet.. Sonia stallde alarmet via sin mobil o svensktid..inga konstigheter efter ett tags raknande med timmar hit o dit.. Som ni kanske vet sa har jag ju lite svart att sova..varpa alarmet gick igang..och det kanndes helt jakla fel..lite groggy sa jag till

Koh Hai

Koh Hai

6 december 2009 - 21 december 2009

Till en liten ö nedan för Koh Lanta..Trangs skärgård. Finns inga vägar, inga bilar ingen shopping.. Jag o Micke drar ensam dit, med målet att börja några dagar i lugn o ro samt avsluta några dagar där i lugn o ro..mmmmm... däremellan hamnar vi där vi hamnar!

Phuket med Syrran

Phuket med Syrran

13 september 2009 - 28 september 2009

Jag o syster Yster haft som mål att åka till Thailand vid tillfälle som passar vårt yrkesliv och gärna spontant å billigt.. Jorru..nu slog vi till..sista minuten till Phuket och tänker åka runt och bara vara.. förmodligen mest i regnet :) -va ä väll en bal på slottet!

Thailand Khao Lak

Thailand Khao Lak

14 november 2008 - 29 november 2008

För första gången en resa till Thailand där vi bokat boende också (charterresa!!) Blir lite enklare att ha hotellet som bas och kunna ut på lite turer och slippa släpa alla grejor! Våra vänner Kattis & Krister lyckades vi senare övertala att hänga på. Kuuul

Thailand Phuket mm

Thailand Phuket mm

13 februari 2007 - 6 mars 2007

Semester till Thailand Phuketområdet med släkt

Thailand phuketområdet

Thailand phuketområdet

29 november 2005 - 16 december 2005

Från svedala till Thailand 2005

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mona uppdaterar sin resa