Copacopana
onsdag 2 februari 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Idag har vi varit på Copacopana. Mycket folk, många försäljare, fint väder ( 38-39 grader ) men kallt i vattnet. Imorgon bär det av hemåt så vi ses snart/Ann-Sofie

Jenny och Bosse
tisdag 1 februari 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Vi äter gärna lite mat med Er när vi kommer hem. Magnus får höra av sig till Bosse..........

Sambans stad
tisdag 1 februari 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Nu är vi på vårt sista stopp. RIO i Brasilien. Igår var vi uppe vid Jesus Statyn och idag har vi varit uppe på Sockertoppen och i en jätte catedral.Nu på eftermiddagen har vi badat i havet och pooel vid hotellet. Imorgon tänkte vi ta oss till Copocabana och bada och titta på alla

Resan fortsätter
torsdag 27 januari 2011 - Easter Island, Región de Valparaíso, Chile

Nu sitter vi och väntar på transfer till flyget som ska ta oss till Papeete och sen vidare till Påskön. Det ska bli ett spännande stop på vår resa. Moorea har visat sig från en bättre sida de sista dagarna och vi har fått sol så att vi klarar oss. Idag har Magnus och barnan hyrt en båt

Snorkling
måndag 24 januari 2011 - Moorea, Windward Islands, Franska Polynesien

Igår tog vi en båt ut till en ö utanför och snorklade. Det var som en annan värld. Fiskar i alla dess färger och jätte häftigt.Det slutade med att vi fick åka hem eftersom det började hällregna så vi var som dränkta katter när vi väl kom hem. KRAMAR till ER alla./Ann-Sofie

Moorea
lördag 22 januari 2011 - Moorea, Windward Islands, Franska Polynesien

Nu är vi i paradiset fast paradiset kunde haft bättre väder. Lite sol på förmiddagarna sen blåst och regn resten av dagen. Magnus går snart på väggarna. Sol får vi så att det räcker ändå säger våra kroppar som blir röda fast vi använder faktor 30........ Vi har en egen liten pool

Auckland
tisdag 18 januari 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Nu är tiden över på Nya Zealand. Sittter och väntar på flyget som ska ta oss till Papeete, Tahiti. Tden här har varit helt fantastisk och vi har verkligen sett och upplevt massor. Nu ska vi bara lata oss och hoppas att vädret vänder på Tahiti då det tydligen är regnigt där./Ann-sofie

Bungy jump
torsdag 13 januari 2011 - Motuoapa, Waikato, Nya Zeeland

Just nu ar vi fulla av adrenalin. Magnus har hoppat bungy och jag bridge swing tva ganger.Aven Magnus och Amelie gjorde bridge swingen. Vi har kommit till nordon och ska forsatta norrover. Pa syd on akte vi shotover jet boat och helikopter, sen kollade vi in glaciaren vid Franz Josef innan vi sag

Qeenstown
torsdag 6 januari 2011 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Nu har vi då kommit till Nya Zealand. Vädret är inte det bästa med regn och mycket moln. Idag har vi i alla fall åkt Shotover jet och det var riktigt häftigt. Helikopterfärden blev inställd så den hoppas vi på imorgon innan det är dax att ta husbil härifrån vidare norröver. Vi har det

Sydney
tisdag 4 januari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Sydney var en trevlig stad men inte som Hong Kong. Vi bodde jätte bra nära hamnen och Opera huset. Såg även Habour bridge som vi tänkte klättra i men Casper kände att han inta ville till sist.

RTW trip

RTW trip

15 december 2010 - 4 februari 2011

Nu börjar det närma sig. Har börjat packa men måste hinna med lite julmat först

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann-Sofie uppdaterar sin resa