Slutet!
söndag 23 april 2006 - Bangkok, Thailand

Hej hej! Sista inlagget nu. Imorgon mandag aker vi till flygplatsen och hem mot sverige. 6 manaders resa ar over och det ar dags att komma ut ur bubblan och borja leva ett normalt liv igen. Pa satt o vis ar det ju trist att behova lamna sol, sandstrander, billig ol och tjejer i bikini bakom sig.

Tuffa tag i Thailand!
måndag 10 april 2006 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Vet att vi inte har skrivit pa ett tag men mellan att hinna med ligga pa beachen, titta pa vanner, ata och sova sa blir det inte sa mycket tid over... Men nu blir det ett forsok(hade precis skrivit ett inlagg men da hande ngt med denna super dator sa nu far man skriva om allt sa detta lar bli en

Tillbax i Sydney
tisdag 21 mars 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

Sa var vi tillbaka i Sydney igen! Men gjorde forst ett par korta stopp i Brisbane och Byron Bay. I Brisbane passade vi pa att ga pa zoo. Besokte krokodiljagaren Steve Irwins zoo och kollade pa tigrar, elefanter, ormar, kangurus och...gissa? Krokodiler! Egentligen sa gillar vi ju inte djur i

Whitsundays
söndag 12 mars 2006 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Da var det dags igen att skriva nagra val valda ord i dagboken.... Senaste inlagget gjordes i vantan pa att varan bat ut till Whitsundays skulle lagga ut fran kajen i Airlie Beach. For er som inte vet eller inte kommer ihag sa ar whitsundays en o-grupp ute pa Stora Barriarrevet. Men tillsist sa

Quiz #2
måndag 6 mars 2006 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Sitter just nu och fordriver lite tid pa internet innan var skuta ut till Whitsundays lattar ankar for en 3 dagars segling. Sa vad vore inte mer passande an en fragesport till. Dagens amne ar australiensika ord och uttryck: Vad betyder foljande? Fraga 1: Slab Fraga 2: Piss Fraga 3:

Under Ytan
fredag 3 mars 2006 - Cairns, Queensland, Australien

Hej hej halla dagboken... Var ett tag sen vi rapporterade vad som hander har nere. Beror framst pa att vi haft bananer och papayor upp over oronen. Hela tre veckor i halan Innisfail plockade, konkade, forbannade, sorterade, packeterade och forbannade vi dessa frukter. Men det var vart besvaret och

Bland Papayor och Bananer
lördag 11 februari 2006 - Cairns, Queensland, Australien

Har kommer en lages rapport... Senast skrev vi att Steve, snubben som kunde fixa jobb at oss, skulle plocka upp oss i Cairns lordag kl 14.00. Det gjorde han inte. Sa dar stod vi utanfor hostelet utcheckade och med packade ryggsackar och klockan blev kvart over tva, halv tre, kvart i tre. Vi

Snyft, Snyft!
fredag 3 februari 2006 - Cairns, Queensland, Australien

hej hej halla!! Var kara vapendragare, polare och van Karl Ola Nimrod Pettersson har tyvarr tagit farval av oss idag, eller snarare klockan 4 imorse. Ryktena sager att han skrivit pa ett lukrativt kontrakt med en av fotbollsforenigarna i varldsmetropolen Nykoping i kungariket Sverige och tvingades

En liten Quiz...
söndag 29 januari 2006 - Cairns, Queensland, Australien

Hej igen. Ville bara tacka alla som gick in pa var sida och laste senaste inlagget "halvtid". Sen skulle vi vilja tacka Freefallin som SKREV ngt ocksa...! (Pik till er dar hemma!!) For att fa i gang er skriv lust tankte vi dra igang en frage quiz. Ngr fragor, ngr svar, typ som en vanlig quiz

Halvtid!
fredag 27 januari 2006 - Cairns, Queensland, Australien

...eftersom varan resa passerade halvtids stracket i onsdags vill vi bara paminna alla dar hemma om att tiden pa andra sidan jorden gar valdigt snabbt fram....med andra ord ar vi hemma snart igen och bli inte forvanade om ni ser Ola pa Storgatan redan nasta vecka. Vill tacka alla som tagit sig tid

Ozzy 2005-2006

Ozzy 2005-2006

25 oktober 2005 - 25 april 2006

Till alla mammor, pappor, systrar och bröder, släkter och vänner, kollegor och lagpolare och andra okända människor; Se och läs om vad som sker och är på gång i vårt nya tillfälliga liv bland ormar, spindlar, koalor, sandstränder hajar, kängurus, auberginer, dingos, krokodiler, surfbrädor, och pungdjur. Klicka sen in er i gästboken och skriv en hälsning. Vill ni vara lite mer personliga så kan ni [email protected] er vidare till våra email adresser... [b]Olas[/b] [i][email protected][/i] [b]Martins[/b] [i][email protected][/i] [b]Jerres[/b] [i][email protected][/i] Trevlig vinter!!!

"Half around the world"

"Half around the world"

1 februari 2004 - 7 maj 2004

Den 1:a februari lämnar vi vinterslasket i Sverige för de exotiska Fiji öarna, som blir första stationen på vår resa. Här kommer vi att stanna nån vecka för att sedan packa ryggsäcken igen och skutta över till Nya Zeeland, Australien och tillsist landa i Thailand! Våra äventyr och diverse missöden kommer att kunna följas här på sidan... hej hej!!

rycksäcksrejset 2004

rycksäcksrejset 2004

1 februari 2004 - 7 maj 2004

Vi är tre killar som ska resa som backpackers till Fiji, Nya Zeeland, Australien och Thailand.

Tour de Ryggsack 2004

Tour de Ryggsack 2004

1 februari 2004 - 7 maj 2004

Strålande, du där! Strålande därför att du nu anlänt till Jesper, Emil och Martins Travelinfo. Det är här ni kan ta reda om vi lever, skrattar, bilar , snarkar eller hostar. För att hålla alla åskådare nöjda tänker vi uppdatera denna sajt var 35 sekund , vilket betyder att det kommer kännas som ni är med oss nere i solskenet istället för att sitta hemma i sunkigt avgas-slask! Kom ihåg att vi gör den här resan för er skull!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jesper. Martin. Ola uppdaterar sin resa