Surfar, åker snöbräda, spelar musik, tränar och älskar min tjej! =)
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Bangkok igen, sista dagen innan hemresan
måndag 14 februari 2011 - Bangkok, Thailand

Hej och glad alla hjärtans dag. Nu har vi varit i bangkok tva dagar, igar sa akte vi till en djaevulskt stor marknad ala vannasdagarna x 10000! Tydligen sa skulle de vara runt 200 000 besokare per dag! De var smockat med folk och man kunde hitta allt mojligt dar, allt fran skor till stackars

Koh nanggyan
fredag 11 februari 2011 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Nu har vi forsokt oss pa att snorkla med hajar, de gick daligt, de var inte sugen pa oss alls. Vi hyrde en moppe scooter och korde till ostra sidan av koh tao, dar vi fick ta en bat till en vik som heter shark bay, mycket riktigt sa skall hajarna gilla detta stalle pga mycket turister och annan

Klar med open water, allt gick bra.
måndag 7 februari 2011 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hejhej. Har som sagt blivit klar med dykutbildningen nu, gick hur bra som helst, gjorde 2 dyk idag, ett till 18meter och ett till 16m. Inget att oroa sig over, mycket att se, fick se murana, stingrockor, barracuda, triggerfish med mera. Far se om det blir nagon mer dykning nu, kanske tva dagar

Koh tao, greit!
söndag 6 februari 2011 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Framme sedan ett par dagar, supermysigt stalle, vi kunde ha akt hit pa en gang! Bast hittills. Rebecka softar och tar det lugnt pa dagarna, far massage och sa. Sjalv sa haller jag pa med dykcertifikat, intensivt och kul, har gjort 2dyk + pooltraningen. Riktigt kul, lite laskigt men det gar bara

pa vag till koh phanngan
torsdag 3 februari 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hej hallo. Nu har vi varit i krabi ett tag och ar pavag till koh phan ngang's ostra sida, sitter och vantar pa baten nu som skall ga kl 1600. Krabi var fint, maktiga berg och fint vatten med en hel del fisk, vi var och snorklade pa ett par stallen, bra sikt mycket fisk, tyvarr sa verkar var

Bangkok bangkok
fredag 28 januari 2011 - Bangkok, Thailand

Har blivit en del shopping idag, vi besökte MBK 7våningar hur stort som helst, mest saker vi behöver för den fortsatta resan. Vilket kaos det är med trafiken här, ingen ordning alls, man får vara lite orolig när det körs mot rött, fel håll på enkelriktade gator, mm. Håller på att

Landat och stationerat oss
torsdag 27 januari 2011 - Bangkok, Thailand

Hejsan alla. Vi har varit här en dag och vi bor på ett hotell som heter D&D inn, ganska fint och nyrenoverat ställe på Khao san road. Flygningen gick bra, dock var vi ganska trötta, fick tyvärr inte de platser vi bokat, fick istället en hel rad med 5platser för oss själva så Rebecka

fredag 6 augusti 2010 - Furnas, Azorerna, Portugal

Vi har flyttat från Ponta delgada till byn Furnas, det är den mest vulkanaktiva delen av ön Sao miguel, vi bor brevid en stor botanisk trädgård, jättefint. Vi har besökt större delen utan ön, vi ska försöka hyra en bil på söndag eller måndag och åka runt lite till bla.

Grattis pappa!
tisdag 9 december 2008 - Recife, Pernambuco, Brasilien

Ja ma du leva! Har ingen mojlighet att ringa eller sa, men hoppas du har en fin dag. Sjalv sa har vi varit ute i regnskogen, tittat pa spindlar, ormar, apor med mera. Var aven pa ett stalle dar dom hade sjokor, markliga djur. Om nagon fran familjen laser detta sa halsa pappa kram fran

Lägesrapport
lördag 6 december 2008 - Recife, Pernambuco, Brasilien

Hallo! Vi lever och har det bra, vi har surfat bada tva, Rebecka var en riktig talang visade det sig, bara att inforskaffa utrustning till Sverige =) Vi har vandrat runt endel, kikat pa sjohastar pa en brasiliansk-lokal tur i mangroveskog. Vi har snorklat, aven dar sa imponerade Rebecka stort =)

Thailand

Thailand

25 januari 2011 - 15 februari 2011

Jag och Rebecka ska ha det bra i thailand ett par veckor. B;rjar i bangkok, sedan sa far vi se vart vi hamnar, antingen krabi-koh samui-koh tao, eller koh chang. Lungt och skont, en dag i taget.

28 juli 2010 - 13 augusti 2010

Min underbara Rebecka bjuder mig på en resa till Azorerna =) 2veckor, ta det lugnt och må gott, se på djur, natur och bara rå om varandra =)

Brasilien

Brasilien

26 november 2008 - 12 december 2008

Jag min tjej Rebecka ska till Brasilien! Ska bli så härligt, sol, bad, surf! Fick ett stipendium för ett skolarbete som jag gjorde om alternativ drivmedel och etanol. Brasilien har många sockerrörsodlingar där man utvinner etanolen, ska titta lite på det. Vi längtar!! =)

Jordanien

Jordanien

27 februari 2006 - 2 mars 2006

Är lite osäker på exakta datum, men vi var i Jordanien ett tag med klassen för vi hade nån form av klassresa där vi skulle snorkla i Egypten m,m. Var och kikade på klippstaden Petra, mäktigt, sedan så badades det i Döda havet också.

Genom Israel

Genom Israel

25 februari 2006 - 26 februari 2006

Åkte igenom Israel för att åka till Jordaninen, fick ta död på en del fördommar, även så fick man erfara lite mer genomgående säkerhetskontroller vid tull.

Egypten

Egypten

18 februari 2006 - 24 februari 2006

Gick NV-linjen vid Liljaskolan, Vännäs, dom skulle starta en ny kurs, främmande ekosystem där min klass var testgrupp, vi fick åka och snorkla i röda havet. Dahab hette ett av ställena där vi var, vi var även i Kairo, Jordanien, och vi åkte igenom Israel, sjukt bra snorkling i Dahab! =) Var även och tittade på Pyramiderna.

Norge

Norge

2 augusti 2006 - 9 augusti 2006

Var en liten klassresa nån gång på gymnasiet, minns inte datumen riktigt, var i Lovund, fint ställe.

Kanarieöarna

Kanarieöarna

12 februari 2001 - 19 februari 2001

Åkte till Kanarieöarna med mamma, pappa och en syster då jag var runt 13år.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Viktor uppdaterar sin resa