38 år Anser att livet är för kort för att inte leva sina drömmar!!
hemstad Karlskrona S, Blekinge län, Sverige
Senast aktiv - från Karlskrona S, Blekinge län, Sverige
Underbart och känslosamt
torsdag 22 december 2016 - Kigali, Rwanda

Efter ca 28 h resande kom vi fram till ett varmt och härligt Rwanda.. 28 grader och strålande sol..en fin, men sliten Rosa buss vid namn Trisse väntar på oss..vårt nya hem närmsta 2.5 v.Kommer bo på bussen hela resan men på campingplatser och det känns ju tryggt, samtidigt innebär det att

Ångest
måndag 19 december 2016 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Varit nere i Örtofta i helgen och träffat familjen en sista gång innan jag reser...separationsångest...både från dem och från katterna.. Ännu en känsla som infunnit sig sen Ola dog...tänk om det är sista gången vi ses.. Tidigare har den tanken aldrig infunnit sig, det är ju liksom nåt

10 dagar kvar...😨
lördag 10 december 2016 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Herregud vad tiden går snabbt...bara 10 dagar kvar tills jag ska åka iväg. Afrika alltså...kan faktiskt inte riktigt fattat att jag ska iväg. Har inte vågat tänka på resan på riktigt ännu...och inte vågat se fram emot den..men vet ju liksom aldrig vad som händer på vägen..😞Men nu

Dödens väg
söndag 16 mars 2014 - La Paz, Bolivia

6,4 mil och 3600 höjdmeter nerför på cykel, först på asfalt och sen på en bil bred grusväg längs bergssidan med stup rakt ner på ena sidan. Genom vattenfall och över vattendrag underbar utsikt och ett helt fantastiskt roligt äventyr. Det är vad vi pysslat med idag. Vilken adrenalinkick

Vilse, tidsoptimism och röntgen
lördag 15 mars 2014 - La Paz, Bolivia

Äntligen fick vi lämna Potosi, ingen stad i vårt tycke, alldeles för mycket människor och framförallt bilar med viktigt vidrigt bränsle på alldeles för litenn yta. Bara 20 mil till Uyuni som skulle ta ca 4h. Skönt med en kort bussdag när vi ä framme tidigt på hotellet Och kan strosa

Potosi Silvergruva
tisdag 11 mars 2014 - Potosi, Uyuni, Bolivia

Har idag besökt Silvergruvan i Potosi. Det är på grund av den som staden Potosi överlever. Förutom att utvinna silver Utvinner de även Zink Och är tydligen värdens 2:a största exporterar zinkmen detta är inte något minarbetarna får någon förtjänst för. De tjänar Mellan 35-120

Nytt Land
tisdag 11 mars 2014 - Potosi, Uyuni, Bolivia

Då är även Argentina avklarat, skulle dock vara kul att se mer av landet. Nu bär det av mot Bolivia, vilket ska bli mycket spännande. Första stopp i Bolivia blir Potosi, en resa på a 80 mil. Det är slingriga vägar och det börjar gå uppåt. Potosi ligger på 4020 m över havet jmf Med

Salta 7- 8 Mars
lördag 8 mars 2014 - Salta, Argentina

Efter en lång bussresa kom vi äntligen fram till Salta. vi körde ju fel såklarti.. vilket inte är första gången. Istället för att köpa in en Gps sitter man nämligen med en stor karta som kanske inte är den bästa, eller iallafall är inte kartläsaren den bästa. Väl på plats blev det

Lång Bussresa
torsdag 6 mars 2014 - Salta, Argentina

Började med frukost kl 0700 imorse. sen var det dags att packa ihop för avfärd till Salta. en resa på ca 100 mil, om inte längre?! Många var slitna efter en dålig nattsömn, hundarna på Campingen har fört ett jäkla liv hela natten. Vi kom iväg vid 8 som planerat. När alla rar

Livet på en Rosa buss
onsdag 5 mars 2014 - Mendoza, Argentina

Nu har vi bott några dagar på bussen och börjar väl komma in i rutinerna lite grann. Vi är 26 som bor på vår buss. Det finns bara 16 sittplatser men det ligger madrasser utlagd som vi kan sitta eller ligga på, så det Ändå gott om plats, det är värre med alla väskor som är stora och

Linda i Rwanda/Uganda 2016

Linda i Rwanda/Uganda 2016

20 december 2016 - 6 januari 2017

Dax för mig att dra ut på äventyr med Rosa bussarna igen. Denna gången går resan till Rwanda och Uganda för att besöka Bergsgorillorna.. Följ gärna med på min resa som jag hoppas kunna uppdatera med jämna mellanrum, men vet ju inte riktigt hur det är med wifi etc.

Linda & Ola i Sydamerika

Linda & Ola i Sydamerika

27 februari 2014 - 6 april 2014

Välkomna att följa vår resa med Rosa Bussarna från Chile-Peru.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa