Tjohoo!! Här är Pär och Johannas lilla håla där ni som sitter hemma i kylan kan hänga med i vad som händer på våra äventyr.Kan bli mycket när en av oss är fiskrädd...=)
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Drommarnas land...?
fredag 30 mars 2007 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Sitter nu i Las Vegas! Vilket i sig kanns ganska haftigt. Efter en hard dag vid ratten pa var hyr-bil (som for ovrigt hade rullat 5 km innan vi fick den!!!) Ar vi nu alltsa tillbaka med alla slitna manniskor i denna ganska sorgliga stad. Wedding chapels och casinon kantar gatorna och vi har lite

Vi ar har, vi ar i paradiset!
torsdag 15 mars 2007 - Avarua, Cooköarna

Nu har vi haft nagra bra dagar i solen har i ett av paradisen pa jorden. Vi kom hit en regnig lordag och fick hora att det tokregnat i 8 dagars tid, kul tankte vi... Sen var det ju sa att vi kom med solen sa nu har vi haft sol och varmt sedan dess! Vattnet ar kristall klart och helt turkost!!! Vi

Pa rullande fot...
tisdag 6 mars 2007 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vi har haft lite svarigheter med att komma at internet nu nar vi standigt rullar fram mellan alla campingar och sevardheter... Vi borjade var resa i Auckland och akte direkt till Coromandel halvon for att besoka Hot water beach och Cathedral Cove. Darefter begav vi oss mot Matamata, aven kallad

Ett avslutat kapitel och ett nytt...
måndag 26 februari 2007 - Auckland, Nya Zeeland

Halla alla hemma eller var ni nu ar!? "Go'day mate" har nu byts mot "Kia Orana". Vi har bytt Australien mot Nya Zeeland och befinner oss nu alltsa pa helt motsatt sida av jorden (om du som laser sitter i Sverige det vill saga) Just nu ar vi alltsa 12 timmar fore i tid! Australien lamnades pa

Regnskog med stort REGN!
onsdag 21 februari 2007 - Cairns, Queensland, Australien

Nyss hemkomna fran en 2 dagars utflykt med egen bil till Daintree regnskogen och Cape Tribulation norr om Cairns. Vi gjorde detta tillsammans med Harry och Chaz som vi motte under var Fraser Island resa. Vi drog ivag tidigt i gar morse for att vara ute i tid. Vi akte langs en mycket fin vag langs

Annu fler djur...
söndag 18 februari 2007 - Cairns, Queensland, Australien

Vi har precis anlant till Carins staden dar vi kommer att lamna Austarlien om cirka en vecka. Vi har spenderat de narmaste tva natterna pa Magnetic Island, utanfor Townsville. Vi visste inte mycket om denna o forutom hur den fatt sitt namn, av kapten Cook nar det begav sig... Och nu till djuren. Pa

Dingos, spindlar, fiskar och SOL!
torsdag 15 februari 2007 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Nu har vi varit bort fran verkligheten i cirka en vecka. Forst tog vi oss an Fraser Island genom att aka pa en sa kallad "Self drive" med sju andra for oss helt nya ansikten, ater igen visade det sig att vi hamnat i ett skont gang! Vi lastade bilen med talt och annan camping utrustning och for

Australiens strander
torsdag 8 februari 2007 - Gold Coast, Queensland, Australien

Just nu befinner vi oss pa busshallplatsen i Surfers Paradise och vantar pa att aka med bussen till Hervey Bay. Skulle ha akt till Brisbane och spana in Thomas nya hemtrakter i en dag men det korde ihop sig da bussen var fullbokad... Vi har nu avverkat tva underbara men helt olika strander langs

Rundtur nr1
måndag 29 januari 2007 - Sydney, New South Wales, Australien

Ett litet inlagg nu nar vi kommit lite till ratta har i Syndey. Vi har idag traffat Johannas gamla skolkamrater fran Idekraft, Johan och Dennis och deras kompis Carl. Efter lite snack om allt mojligt begav vi oss sjalva till operahuset har i stan, hade hort att det kunde vara nagot att se ;) Var

Sydney
söndag 28 januari 2007 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter att ha spenderat ca 14 timmar pa flygplatsen i Kuala Lumpur och 8 timmar pa flyget till Sydney ar vi nu antligen framme. Vi hade ingen aning om vart vi skulle ta vagen men det loste sig fint. Vi tog taget fran flygplatsen in till centrum och dar gick vi "rakt pa" ett hostel, det var i och

Jorden runt på 111 dagar

Jorden runt på 111 dagar

13 december 2006 - 4 april 2007

Thailand, Malaysia, Australiens östkust, Nya Zeeland, Cooköarna, USA.

Liberia

Liberia

10 april 2006 - 28 november 2006

[b]FN-missionen i LIberia[/b], det afrikanska land dit jag åkt för att göra nytta...

Sierra Leone

Sierra Leone

30 mars 2006 - 9 april 2006

[b]Sierra Leone[/b] Helt sjukt efter två dagar i Afrika fick jag åka 10 dagar till Sierra Leone, Liberias västra grannland.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pär Och Johanna uppdaterar sin resa