Två gamla kompisar med stort intresse för cykling och oviktigt vetande.
hemstad Falkenberg, Hallands län, Sverige
San Vito al Tagliamento-Caorle 56 km
måndag 3 juli 2017 - Caorle, Veneto, Italien

Frukost och sen fina småvägar till Portoguaro, fika vid stationen, där Michael försöker beställa av annan gäst smått chockad. Kör mestadels cykelvägar och småvägar till Caorle. Vi njuter av dagen, stannar för ett mycket välförtjänt glas öl i San Giorgio di Livenza. Sista milen in

Gemona-San Vito 58 km

Lätt cykling på mindre landvägar i bra väder. Lunch i  San Vito, trevligt hotel med pool utanför stan, Hotel  & Wellnes Antico Borgo Torricella. Vi badade pool och drack vin, målet högrar. Middag på hotellet med värdpar och familj, träffade Steve och Anna som också var med på den

Villach-Tarvisio 35 km
fredag 30 juni 2017 - Tarvisio, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Fin cykling längs Gail, långsamt uppför hela tiden. Glass och kaffe i Arnoldstein. Bra väder med blåsigt. After bike med vin och ostbricka i Tarvisio bra övernattning på hotel Trieste. Trevlig by med mycket gränsshopping.

Tarvisio-Gemona del Friuli 70 km

Sov gott och vaknade vid 7-tiden. Frukostkaos, italiensk madame rostade bröd så att brandlarmet gick. Återigen en dag med kanonväder. Vi cyklade på fin gammal nedlagd järnväg stora delar av dagen. Resans vackraste cykelväg fram till Maggio Udinese. Vi korsade floden och körde på dålig

Seeboden-Villach 55 km
torsdag 29 juni 2017 - Villach, Kärnten, Österrike

Bra frukost på Hotel Bellevue, regn på morgonen gjorde att vi kom iväg först 10.30. Lätt cykling längs floden Drau. Fika på bondgårdsgasthof, lite odör var det allt. Kom fram till Hotel Post i Villach. Vi åt på grekisk restaurang, Michael gick på orgelkonsert i kyrkan.

Bad Gastein-Seeboden 55 km
onsdag 28 juni 2017 - Seeboden, Kärnten, Österrike

Cyklade 6 km upp till Böckstein därefter tåg genom tauerntunneln till Mallnitz. därefter lång svår nerförsbacke. Vi tog en kaffe och apfelstrudel på landbygden. Tanken var att etappen skulle sluta i Spittal an der Drau, men vi hittade ett fint hotel med spa och halvpension i Seeboden. Bad

Vilodag
tisdag 27 juni 2017 - Bad Gastein, Österrike

Det blev en förmiddag med tvätt, sen tog vi liften upp till Stubnerkogel. En dag med blandat väder, lite regn på toppen och blåsigt. Michael träffade helt överaskande två kusiner Lisbeth och Mats som var på vandringsvecka, vi satt och snackade en stund över ett glas vin. Vi satt ute på

Bischofshofen-Bad Gastein 55 km
måndag 26 juni 2017 - Bad Gastein, Österrike

Fint väder igen. Två ordentliga stigningar på vägen mot Gasteinerdalen. Dubbla tunnlar in i dalen. Lunch med pasta i Dorfgastein. Platt fram till Bad Hofgastein sen kraftig stigning upp till Bad Gastein, resans brantaste backe det blev till att leda cyklarna. Bra hotel Krone, med

Salzburg-Bischofshofen 57 km
söndag 25 juni 2017 - Bischofshofen, Österrike

Kom iväg vid 09.00, det började regna på väg ur Salzburg, övergick i åska och kraftigt ösregn. Kaffe och glass i Golling, torkade lite. Regnet upphörde sista milen. Vi hade inte bokat något boende så Michael gav sig ut för att kolla läget och återkom snabbt med en nyckel till ett bra

Vilodag
lördag 24 juni 2017 - Salzburg, Österrike

Sightseeing i Salzburg, mycket att se i en trevlig stad.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cykelresa uppdaterar sin resa