Dag 33
torsdag 14 juli 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Dagens etapp: 81 km Total sträcka: 2566 km Totalt antal dagar: 33 Antal transport/vilodagar: 7 Antal halvdagar(cyklat under 7 mil): 4 Antal heldagar på cykeln: 22 Genomsnittlig sträcka/dag om man räknat bort transport/vilodagar och halvdagar: 107,4 km en genomsnittlig dag Efter frukost på

Dag 32
onsdag 13 juli 2011 - Malung, Dalarnas län, Sverige

Dagens etapp: 127 km Totalt: 2485 km Snurrade runt lite till en början på landet innan jag kom på rätt spår, svårt att hitta då man inte har en karta för området och alla vägskyltar bara visar små orter. Försökte fråga en gubbe men han var sur och sa åt mig att följa

Dag 31
tisdag 12 juli 2011 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Dagens etapp: 132 km Tot: 2358 km Köpte hamburgare och strips både i Falkenberg och Halmstad. Passerade Båstad där det var tennisvecka, men det var relativt lugnt där ändå tyckte jag. Cyklade till Hovs Hallar där jag inväntade en mycket vacker solnedgång. Blev snabbt mörkt efter att

Dag 30
måndag 11 juli 2011 - Malung, Dalarnas län, Sverige

Dagens etapp: 116 km Totalt: 2225 km Kom iväg först vid halv 2 på eftermiddagen. Fick min stämpel i Kungsbacka. Varit väldigt soligt och fint väder men det var ett stort regnmoln som kom in från havet och jagade mig ett bra tag. Lyckades undkomma från det molnet men blev istället mött av

Dag 29
söndag 10 juli 2011 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Detta var en vilodag i Göteborg. Sovit ut och mest tagit det lugnt framför TVn. Bytt ut min trasiga radio som jag släpat i 60 mil. Har varit tråkigt att inte ha något att lyssna på då man cyklat och i tältet på kvällarna. Taggad för att fortsätta den sista lilla biten till Smygehuk,

Dag 28
lördag 9 juli 2011 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Dagens etapp: 55 km Totalt: 2110 km Motvind idag men inget regn i alla fall. Blev en halvdag bara då det inte var så långt till Göteborg. Åkte förbi Kungälv och passade på att besöka Göteborgs Kex, blev en rejäl proviantering där inne. Passade även på att besöka Bohus fästning.

Dag 27

Dagens etapp: 113 km Totalt: 2055 km Det var bara jag och en till som sov i det stora huset på vandrarhemmet och han bodde i rummet intill. Han hade glömt stänga av sitt alarm på telefonen innan han gick in i duschen eller liknande så min sovmorgon blev det inte mycket av. Kokade mig gröt

Dag 26
torsdag 7 juli 2011 - Mellerud V, Västra Götalands län, Sverige

Dagens etapp: 105 km Totalt: 1942 km Stämplade i Åmål och passade på att äta rödspätta och mos, skönt med lite omväxling och inte bara pizza och hamburgare. Övervägde att strunta i Sverigeleden och ta E45an till Mellerud och på så vis tjäna ca 2 mil. Blev dock leden då jag kom på

Dag 25
onsdag 6 juli 2011 - Säffle NV, Värmlands län, Sverige

Dagens etapp: 97 km Totalt: 1837 km Min ursprungliga plan var att följa hela Klarälvsbanan till Karlstad men för att spara lite tid avvek jag från den vid Forshaga och åkte över Kil och Edsvalla istället och kom in på Sverigeleden igen efter att ha cyklat en bit på E45an. Stannade och

Dag 24
tisdag 5 juli 2011 - Munkfors V, Värmlands län, Sverige

Dagens etapp: 112 km Totalt: 1739 km Gav mig av från Avradsberg efter en brunch bestående av våfflor, gott! Åkte relativt snabbt till Hagfors men blev kvar där ett tag då jag fick leta efter stämpelstället som de hade flyttat. Hade sedan lite problem med att komma på rätt väg ut ur

Treriksröset-Smygehuk

Treriksröset-Smygehuk

12 juni 2011 - 14 juli 2011

Skall cykla från Treriksröset och söderut i Sverige. Oklart hur långt och länge, men om kroppen och motivationen håller vore det kul att nå ända ner till Smygehuk. Är ingen cyklist och har ingen erfarenhet av något liknande tidigare så det blir spännande att se hur det går. Tanken är att cykla ca 10 mil/dag, plus vilodagar ibland, och då resans totala längd är ca 240 mil så får jag räkna med en månad för hela sträckan. Är ingen bloggare men tänkte lägga upp bilder här och skriva lite kort undan för undan om jag får tillgång till internet ibland. Tanken är främst att det är till för släkt och vänner, men även andra intresserade är såklart välkomna att kika.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Patrik uppdaterar sin resa