Tjoohooo!
hemstad Piteå, Norrbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Pak Nam, Krabi, Thailand
Herr Sjuklund!
måndag 18 januari 2010 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Sjalvaste forfattaren Marklund (nu Sjuklund) ligger just nu pa hotellet och mar inge vidare.. Igar tog vi long tail till Railey beach dar vi trodde vi skulle ma gott men Patrik fick ont i lilla magen och vi for hem igen ganska direkt vi kom dit.. Han madde illa och gick pa toa da & da men blev

Prutmaster!
lördag 16 januari 2010 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Hej hopp! Idag checkade vi ut fran vart hotell pa koh lanta for att antra krabi och allt vad det innebar. Tog oss hit med bat, inga konstigheter. Traffade pa en trevlig man vid piren som erbjod sig att skjutsa runt oss lite och spana pa boeenden. Kollade forst in ett som vi last om i guideboken,

4 islands och nya bekantskaper
torsdag 14 januari 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej igen! Bokade in oss pa en 4 island-tripp som vi genomforde igar. I turen ingick som vanligt snorkling och hang pa stranden, men det som kanske lockade mest var att vi skulle simma in i en grotta/tunnel. Baten hamtade upp oss kring 9.00 pa morgonen, hann precis ata frukost klart. Korde en

Elefanttrekking
tisdag 12 januari 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Tjosan! Idag sa gick vi till receptionen for att kolla vad som fanns att gora pa on, batturer etc. Bokade bland annat 4 islands tripp som enligt jossan skulle vara magisk. Men pa dagens meny stod vara stora fyrfotade myskompisar elefanterna! : )) Vi blev upphamtade av en jeep strax innan kl 2.

Paradiset pa jorden?
måndag 11 januari 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej hopp! Vi lever lyxliv i vad som for oss verkar vara paradiset pa jorden. Har idag an sa lange bara glassat vid poolen och tagit det sa lugn som man ska gora nar man inte gar nogot :P Ar ypperligt soligt och schwaaaajnigt varmt. Risken att branna sig ar stor, risken att bygga pa en bra branna

Antligen koh lanta!
söndag 10 januari 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hejsan! Ar nu framme pa paradison koh lanta. Har ar det ingen stress och bara lugna puckar som galler. Akte over hit med expressbaten fran phi phi igar, tog ca 1,5h. Fixade en taxi som korde oss runt till lite boenden och till slut sa hittade vi pa tredje forsoket ett lyxboende : ) Unnar oss att bo

Utflykt med inslag av haj!
fredag 8 januari 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Efter den rubriken maste vi ha okat vara lasare med ca 300% haha! Jag kan borja med att saga att vi lever och att ingen har blivit av med nagra lemmar. Men vi tar det fran borjan. Igar sa var vi ut och at lite senare och nar vi sa smaningom kom tillbaka till hotellet sa var det instucket en lapp

Regn och rusk
torsdag 7 januari 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hejsan! Nu ar vi framme pa phi phi och lyckades turligt nog fa ett boende efter ca 10min i osregnet. Vi bor nu pa samma stalle som vi gjorde 2007 , dock i ett mindre rum och inte lika flashigt. Far dock vara nojda att vi har tak over skallen nar de ar peakseason och hogtryck pa phi phi. Baten hit

Similan Ilands
onsdag 6 januari 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Hej hopp! Kl 05.50 i morse sa ringde vackarklockan och vi studsade pigga, alerta och pa stralande morgonhumor upp ur sangen och borjade morgonen med lite armhavningar. Eller sa inte... hur som helst sa hade vi bokat en snorkeltripp till similan ilands och var buss skulle hamta upp oss vid hotellet

Trotta..
måndag 4 januari 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Efter manga om och men ar vi nu antligen framme och bor for nuvarande i Hat Kamala. Som ni sakert vet sa mellanlandade vi i Finland och flyget som skulle ta oss darifran till Bangkok var drygt en timme forsenat. Sa da vi kom fram till Bangkok och saklart fick vara vaskor sist av alla (typiskt!!),

Kärlekstripp till Thailand

Kärlekstripp till Thailand

1 januari 2010 - 22 januari 2010

Det nyförlovade paret från Piteå gör nu ett till besök bland nudlar och thaiboxning. Förhoppningsvis kommer vi ha det lika bra som förra gången om inte än bättre ;)

Vår tid i thailand!

Vår tid i thailand!

28 februari 2007 - 28 maj 2007

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Patrik uppdaterar sin resa