lördag 15 feb
lördag 15 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Uppstigning och frukost till ett grått Diani beach, trist! Det blev bad i poolen tills boulen började och idag vann JAG!! Daniel kom tvåa, så vi var ett bra team. Nu sitter vi på våra solstolar och nästan fryser. Vi har känt några regnstänk så det blir nog att gå upp och packa väskan

fredag 14 feb
fredag 14 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Idag är det hjärtedagen och min älskade pappa har namnsdag, grattis! Klockan är 9.30 och jag ligger på en solstol och bara tar det lugnt. Ikväll är det valentine-middag i matsalen, personalen  lär nog smycka matsalen med lite extra blommor och palmblad som de flätar på lite olika

torsdag 13 feb
torsdag 13 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Alarmet ringde 06.45, lite trötta steg vi upp och vid kl 08 stod vi vid grinden där vår guide mohammed stod och väntade för att ta oss till Mombasa. Väl i Mombasa plockade vi upp en annan guide av någon anledning som jag kan berätta när vi kommer hem. Men vi hade en trevlig dag och fick se

onsdag 12 feb
onsdag 12 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Idag har vi spelat boule på stranden med ca 8 andra från hotellet. Varje dag finns olika sorters aktiviteter och ofta en utflykt till något i närheten. Vi vann inte boulen men det är kul att göra något litet varje dag. Idag blev det lunch i snacksbaren eftersom det bl.a var lever på menyn

tisdag 11 feb
tisdag 11 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

En liten seg start på morgonen men frukost fick vi i oss och sen hoppade vi i poolen. Klockan 11 var det vattengympa i ca 15 min som jag var med på. Det var inget avancerat men man fick stretcha lite på kroppen. Vid lunch mådde min mage sämre så jag fick inte i mig något så det en toast i

måndag 10 feb
måndag 10 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Måndag 10 febIdag har vi inte gjort så mycket,  vädret har tyvärr varit grått hela dagen fast temperaturen har legat runt 32 grader ändå. Min mage satte stopp för bad på eftermiddagen men det var lite för att vi skulle gå på restaurang på kvällen och jag hoppades på att må bättre

lördag 8 feb
söndag 9 februari 2014 - Tsavo, Makueni, Kenya

Efter ha vaknat under natten av diverse ljud så vaknade vi med ganska gott humör och gjorde oss redo för frukost. När vi ätit klart hade solen gått upp och vi såg Kilimanjaro påväg till vårt tält. Det va en fantastisk syn med snö på toppen av berget. Packningen åkte in i bilen och

söndag 9 feb
söndag 9 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Söndag 9 febUpp i ottan som alla andra dagar, sovit ok trots regn och åska. Vädret var lite dåligt fortfarande men knappt inget regn. Vi åkte från hotellet 07 och fick under förmiddagen se bl.a elefanter, antilopper, gamar, zebror, två geparder (herr och fru), onyx, Lunch blev det vid

Fredag 7 feb
fredag 7 februari 2014 - Amboseli, Ol Tukai, Kajiado, Kenya

Utsövda vaknade vi och gick till matsalen för frukost i mörkret, medans vi åt började gryningen komma och vi började allt mer se dalen framför oss. Ljuvligt! Sen hoppade vi in i bilen och åkte mot en vattenkälla för att förhoppningsvis se flodhästar. Påväg dit såg vi vår första

Torsdag 6 feb
torsdag 6 februari 2014 - Tsavo, Makueni, Kenya

Idag ringde klockan 04.45, trötta men förväntansfulla steg vi upp. 05.30 stod vi vid grinden och pratade med vakterna innan vår van dök upp i mörkret. Vår chaufför och guide Monday (han föddes på en måndag så då fick han heta  det) lastade in väskor och oss i hans vita Nissan van. I

Kenya

Kenya

2 februari 2014 - 17 februari 2014

Slapp vid stranden och Safari i två veckor

Liten tågluff runt i Benelux

Liten tågluff runt i Benelux

30 juli 2012 - 12 augusti 2012

Start i Amsterdam och sen vidare mot Rotterdam, Bryssel, Luxemburg, paris och sen tillbaka till Amsterdam

Viva Cuba

Viva Cuba

26 februari 2012 - 20 mars 2012

3 veckor runt på Cuba

Vårresa

Vårresa

2 april 2011 - 9 april 2011

En liten trip till ett varmt barcelona

Första tågluffen

Första tågluffen

8 september 2010 - 23 september 2010

Första tågluffen i mitt liv!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Paula uppdaterar sin resa