Inga inlägg
Malaga

Malaga

9 februari 2010 - 16 februari 2010

Tog en tur till Malaga för jag var less på vintern och behövde byta miljö. Malaga har förändrats mkt sen jag var där för 21 år sen. Men var fortfarande detsamma. "The same, but different" Det började bra å blev bara bättre. Firade in Tigerns år natten mellan 13-14e feb med en konsert vid en "folklig", genuint spansk bar vid havet, som jag råkade på vid ett av mina strövtåg. Hade inga förväntningar, men Lito Blues Band gav mig den bästa musikupplevelsen sen King Crimson på Chinateatern i Sthlm 2002. Alla 3 musiker var totalproffs. Lito e Spaniens svar på Jimi H och den svarta sångerskan Suzette från New York sjöng vackare än hon var vacker. Wow, vilken skönhet, med finess och stil, nästan en diva ^* Var på väg till Gibraltar med lokalbussen (11 euros och 3,5 timmar, enkel resa) nästsista dagen för att åka över till Afrika, men kom inte fram pga regn och översvämningar på vägarna. Gick av halvvägs och hitta ett trevligt samhälle. Vandrade runt vid havet och inne i samhället å trivdes, mera spanskt "trangquilio" än pulsen i Malaga Dit åker jag gärna tillbaka och stannar en länre tid än bara 5 timmar. Även till Malaga 2016, då stan e eu´s kulturhuvudstad, kanske e pågående tunnelbanebygget klart då, men en spanjor jag talde med uttryckte sin skepsis

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peter uppdaterar sin resa