Sista anhalten på Palawan
fredag 17 juni 2016 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare.Nu har vi kommit till Puerto Princesa. Här har vi varit en vecka och varit på en krokodilfarm. Vi gjorde en tur med en bil och åkte in i ett fängelse, men som tur kom vi ut sen. Men vi hade ingen guide så vi förstod inte så mycket av det, men det var ett ganska

Sverige igen :)
söndag 26 juni 2016 - Ekerö, Stockholms län, Sverige

Hej kära dagboksläsare. Nu är alla inlägg upplagda och bilder till de sista inläggen. Det fungerade inte tidigare, men nu gick det bra. Bättre sent än aldrig…Nu är vi i Sverige och på väg hem mot Östersund med tåget. Vi stannade till hos kompisar i Stockholm och firade Midsommar där.

Dop och nära slutet.
onsdag 22 juni 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare.Nu har vi kommit till där Beth bor och varit där några dagar. Vi har döpt barnen och jag höll på att bli galen på att inget går att planera. Först kvällen innan kl 21 skulle vi ut och hitta ett ställe som gästerna kunde äta på efter dopet, och det var inte

Magsjuka och prickar i massor

Hej igen kära dagboksläsare. Nu har de fixat till dagboken så förhoppningsvis fungerar det, jag lägger upp det som sakandes på resan, även om det var ett tag sen :)Nu har vi varit några dagar i Sabang som är en strand där det inte fanns så mycket. Ett tiotal ställen att bo på så det

En ny Ö
tisdag 7 juni 2016 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Tyvärr fungerar inte Resedagboken så det är därför ni inte får några dagboksinlägg men en massa mail att jag har uppdaterat den. Men ni verkar det fungera så jag får passa på att lägga upp ett inlägg innan den slutar att fungera igen... Det går inte heller

Lite paradis ställen
tisdag 31 maj 2016 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Hej Kära dagboksläsare. Kul att du fortfarande läser dagboken. Ja, vad har hänt sen sist då, jo Roger och Gavin har kommit. Det var kul att träffa Gavin igen, har saknat han, sen kul att Roger är här så man har någon att prata lite skit med över en öl :) När de kom med flyget åkte

Inga äventyr nu
fredag 20 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Tack för era kommentarer, kul att läsa dem. I är fortfarande kvar i Behts lägenhet. Det har inte hänt så mycket sen sist. Varit på några mer varuhus, Beth har träffat några av hennes syskon för första gången. Regnperioden har just börjat så i dag är det

Handla på affärer, phu.
fredag 13 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej alla dagboksläsare. Kul att ni är med fortfarande. Nu har jag lugnat ner mig och tänkte skriva lite om hur det är att handla något på en affär här. Min laddare till datorn gick sönder när vi kom hit, typiskt att det ska hända nu. Men det är säker lätt att fixa. Gick på

President val och många sjukhusbesök..
tisdag 10 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Tack för alla kommentarer det är kul att se att många läser dagboken. Nu har jag äntligen hittat en väg som jag kan jogga lite lätt på, det behövs för att ryggen ska hålla sig i form. Det är en väg ganska nära där vi bor som är mestadels av gräs och

Police, vapen och action. Som en filminspelning...
lördag 7 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Tack för era inlägg jag läser alla. Nu har det gått några dagar sen vi var i bergen. Det har varit väldigt lugna dagar, jag kanske lite tråkiga. Har insett att 6 veckor hos Beth kanske var lite för länge. Det finns verkligen inget att göra här, man kan gå

Familjeresa på Filippinerna

Familjeresa på Filippinerna

12 april 2016 - 23 juni 2016

Hej. Nu ska jag ut och resa lite. Den här gången blir det med en massa barn och en fru, då det blir nog lite mindre äventyr, kan jag tänka mig. Vi ska åka till min frus hemtrakter och vara där ett tag, sen kommer den äldsta sonen och en kompis den 25 maj och då ska vi åka till några paradisöar, Coron och Palawan.

Ganska oplanerat, No travel plans.

Ganska oplanerat, No travel plans.

5 november 2012 - 21 januari 2013

Hej. Nu ska jag på en resa igen. Det ska bli kul. Har inte riktigt bestämt vart och hur än. Men börjar på Filippinerna och besöker en vän. Sen kommer jag att vara några dagar i Singapore på vägen hem. Roger fick inte ledigt på jobbet, de sa att han var för viktig där, hehe. Men han kommer troligen efter i december, då kanske han inte var lika viktig :) Det ska bli kul att få resa med er igen och att ni följer med på resan. Sen planerar vi lite eftersom.. Hi my friends. Now I will go and travel again. I have not planned so much yet. But will first go to the Philippines and visit a friend. Rogers boss say that he is to important to get free from his work. But maybe he is coming in December, let’s hope.. Looking forward to travel with you again and let’s see you on the travel diary :)

Lite runt Asien

Lite runt Asien

19 maj 2012 - 30 juni 2012

Hej kära resedagboks läsare. Nu är det dags för lite resa igen. Jag och Roger ska till Thailand, Filippinerna, Dubai och kanske Indonesien. VI har inte planerat så mycket utan tar lite eftersom. Kul att du vill följa med på resan:) Skriv gärna en kort kommentar så vi vet att du är med. Vi syns /Peder

Hong Kong - Peking

Hong Kong - Peking

4 maj 2011 - 8 juni 2011

Tänkte åka från Hong Kong till Peking med en kompis. Har inte så mycket planerat, tänkte planera under resan. Kul att du vill vara med på resan och skriv gärna något i dagboken :) Hi. Now its time to have a short vacation. Me and a friend is going to China and travel. We don’t have so much plan but hope to have fun. Please just make a sort message so I know that you are reading the diary. See you..

Skola i Afrika

Skola i Afrika

21 maj 2010 - 5 juli 2010

Nu är det lite mer äventyr på gång. Resan går först till Tanzania och staden Bagamoyo. Där ska jag göra lite praktik som ingår i den kurs jag går nu som heter Global Hälsa. Sen ska vi till Dar Es Salaam och fortsätta praktiken, totalt två veckors praktik. Sen kommer tjejen ner och vi ska resa vidare mot Kenya och hitta på lite bus på vägen. Och sen flyger vi hem från Narobi i Kenya. Totalt är resan på 6 veckor. The trip is first going to Tanzania and the city Bagamoyo. I am going to do some Clinical there in the curse I am going now and it’s called Global Health. Then I go to Dar Es Salaam and do some more clinical, the clinical is total two weeks. Then are my girlfriend coming and we are going to Kenya and are doing some fun on the way and we will go home from Nairobi in Kenya. The trip is total 6 weeks.

Skola i Pakistan

Skola i Pakistan

23 september 2009 - 29 januari 2010

Tänkte åka på lite äventyr igen. Först ska jag till Islamabad i Pakistan och om det är möjligt göra en liten vandring i bergen mot Tibet. Sen till Karatshi i södra Pakistan och gå skola från oktober till jul. Sedan blir det troligen vidare till Malaysia och Filippinerna och sen hem via Singapore. Hemma lagomt till skidsäsongen :) I am going to Karachi in Pakistan for school. Then I go to Philippines, Malaysia and Singapore and home to Sweden for the skiing in the spring :)

Mot Mount Everest

Mot Mount Everest

24 oktober 2007 - 14 december 2007

Hej alla. Nu ska jag ut och resa igen. Flyger till Shanghai i Kina och sen till till Chengdu och försöka att fixa biljetter till Tibet Lhasa. Där stannar jag ett tag och sen vidare till Nepal via Friendship Highway. Där ska jag träffa en kompis från Australien och vandra till Mount Everest basecamp. Sen åker jag hem via Indien.

Tillbaka till Asien....

Tillbaka till Asien....

21 augusti 2006 - 5 december 2006

Vi flyger till Japan och stannar där ca en vecka. Sen åker vi båt till Sydkorea och där stannar vi ca en månad, och Jessica kollar upp sina rötter. (Är adopterad därifrån) Sen tar vi båten till Kina och stannar där ca en månad. Vi har inte riktigt planerat hur vi åker i Kina än. Troligtvis åker vi genom Laos till Thailand där vi avslutar vår resa. Vi kommer troligtvis vara mycket i södra Thailand.

Tjingtjong resan

Tjingtjong resan

1 september 2004 - 18 december 2004

Rundresa i Asien. Först till Beijing i Kina sen vidare till xian, Chengdu och Kunming. Från Kina åker vi till Vietnam och följer hela landet till Kambodja som vi åker genom till Thailand. I Thailand ska vi till Ko Chang, Bangkok och troligtvis Chiang Mai för att vandra lite. Sen flyger vi till Indien och vart vi ska där har vi inte bestämmt än.

En rundtur i Asien

En rundtur i Asien

21 september 2003 - 24 november 2003

Resan är tänkt att gå från Sverige till Helsingfors och sen vidare till Moskva. Där ska vi stanna några dagar och sen vidare till Mongoliet med transsibiriska järnvägen. Där stannar vi lite och sen till Kina. Sen vidare till Thailand via Laos och Vietnam. Sen hem med flyget, via Egypten.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peder uppdaterar sin resa