Vår
lördag 23 februari 2019 - London, England, Storbritannien

Härom dagen sprang jag på en äldre kvinna, eller ja hon sprang in i mig, en militant vegan. Hon attackerade mig med en massa argument om att sluta äta kött, men sådant biter inte på mig.Hon sa att hon suttit inne i fängelse två ggr för dessa aktioner på en skola. Hon hade blivit

Halvtid ?
tisdag 11 december 2018 - City of London, London, England, Storbritannien

Det så ” regniga London ” (sol)lyser med sin frånvaro, och jag tror inte det regnat 10 ggr sen jag kom hit.Hösten har varit här o lämnat oss med lite kalla vindar och löv i alla färger. Man märker givetvis av skillnader i antal soltimmar per dag, och att en del, inte alla, klär på

Storstadsminus
fredag 19 oktober 2018 - London, England, Storbritannien

Jag är väl ingen ”storstadsmänniska” i egentlig mening, men man måste ju prova på. London är fortsatt en underbar stad att besöka, men ganska tuff att leva och bo i. Och det är när man bor här som fattigdom, kriminalitet, droger m.m blir tydligare. Man träffar mycket folk som kämpar

Uppdatering av första tiden
söndag 23 september 2018 - London, England, Storbritannien

Hej Det var inte meningen jag skulle skriva här på sidan angående denna tur, men jag kommer ändå informera om läget, dock inte så ofta.jo som sagt jag har nu bott och jobbat i London i snart 4 månaders tid. Den totala tiden är tänkt att bli ca 12 månader.En enkel till London Staden

Summering
måndag 26 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då ser jag slutet på denna lilla sydostasienrutt. I den ordning jag besökte länderna blev det bättre och bättre. Burma toppar ganska överlägset. Men det har varit bra i alla länder. Maten : Burma, Thailand, Laos, Cambodja Trafiken: Laos, Cambodja, Burma , ThailandFolket: Burma,

Finns det vänligare folk ?
torsdag 22 mars 2018 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Det finns väl kvar en hel del konstiga saker, så som att utlänningar bara får hyra e-bikes. I huvudstaden får icke utlänningar bo på guesthouse, utan måste bo på hotell för 70 dollar natten. Och den nya huvudstaden lär vara byggd från noll ute i öknen. Men vad jag förstår kommer

Restricted areas
onsdag 14 mars 2018 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Namnet Myanmar togs 1989 av militärregimen. Det har varit bråk om namnet länge, och i April 2016 sade landets statskansler Aung San Suu Kyi att utlänningar själva kunde välja vilket av de två namnen de använder. Hon tillade dessutom att hon själv oftast säger Burma, då det är namnet hon

Mer tragisk historia
tisdag 6 mars 2018 - Siem Reap, Kambodja

Dagen efter killing Fields besökte jag S-21 även det en mörk tragisk historia, inte så långt tillbaka i tiden.S-21 Tuol sleng var ett av tre säkerhetsfängelser som kallade S-21, och ett av minst 150 avrättningscentra under Pol Pots regim i landet. Från början var det två skolor, men hit

Bland khmerer, fransmän o tyskar
tisdag 27 februari 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Veng Vang ett känt festställe för några årsedan. Då sades det att opium fanns på menyn. Röker du gräs eller liknande utomhus så åker du dit av poliser som kan tjäna en extra hacka. Det kinesiska nyåret innebär att boenden fylls upp fort. Därför får man ta det som finns ibland. Så

Osäker mark
torsdag 15 februari 2018 - Luang Prabang, Laos

Phuket och Patong Beach. Här dricks det och festas, det klarar jag mig utan. Tyvärr förverkligad också en bild av Thailand här. Det ökända Bangla road med sina barer och glädjeflickor som attackerar en när man bara passerar. De kommer två i taget och rycker i en mer eller mindre. Tror det

En enkel till London

En enkel till London

28 maj 2018 - 28 maj 2019

1 års paus från det ” normala arbetslivet ”

Indokina

Indokina

22 januari 2018 - 27 mars 2018

En tur och retur till Bangkok med planer om Thailand, Burma, Laos och Kambodja

Patagonia

Patagonia

27 november 2016 - 2 maj 2017

Flyger vi London och Buenos Aires till Ushuaia i Patagonien. Därifrån kommer jag röra mig sakta norrut längs med Anderna. En hel del vandringar i Nationalparker blir det

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Det stora äpplet

Stockholm - Ulanbataar t/r

Sydamerika - igen

Sydamerika - igen

2 maj 2014 - 22 augusti 2014

Resan kommer att börja med två veckors samvaro med svenska PLAN, där jag besöker mitt fadderbarn. Därefter släpps jag fri och kommer att kuska runt lite som jag vill. Och fotbolls-VM är ju i krokarna

Dubai

2 augusti 2013 - 31 augusti 2013

Gamla zeeland

Gamla zeeland

27 december 2012 - 28 januari 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa