Summering
måndag 26 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då ser jag slutet på denna lilla sydostasienrutt. I den ordning jag besökte länderna blev det bättre och bättre. Burma toppar ganska överlägset. Men det har varit bra i alla länder. Maten : Burma, Thailand, Laos, Cambodja Trafiken: Laos, Cambodja, Burma , ThailandFolket: Burma,

Finns det vänligare folk ?
torsdag 22 mars 2018 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Det finns väl kvar en hel del konstiga saker, så som att utlänningar bara får hyra e-bikes. I huvudstaden får icke utlänningar bo på guesthouse, utan måste bo på hotell för 70 dollar natten. Och den nya huvudstaden lär vara byggd från noll ute i öknen. Men vad jag förstår kommer

Restricted areas
onsdag 14 mars 2018 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Namnet Myanmar togs 1989 av militärregimen. Det har varit bråk om namnet länge, och i April 2016 sade landets statskansler Aung San Suu Kyi att utlänningar själva kunde välja vilket av de två namnen de använder. Hon tillade dessutom att hon själv oftast säger Burma, då det är namnet hon

Mer tragisk historia
tisdag 6 mars 2018 - Siem Reap, Kambodja

Dagen efter killing Fields besökte jag S-21 även det en mörk tragisk historia, inte så långt tillbaka i tiden.S-21 Tuol sleng var ett av tre säkerhetsfängelser som kallade S-21, och ett av minst 150 avrättningscentra under Pol Pots regim i landet. Från början var det två skolor, men hit

Bland khmerer, fransmän o tyskar
tisdag 27 februari 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Veng Vang ett känt festställe för några årsedan. Då sades det att opium fanns på menyn. Röker du gräs eller liknande utomhus så åker du dit av poliser som kan tjäna en extra hacka. Det kinesiska nyåret innebär att boenden fylls upp fort. Därför får man ta det som finns ibland. Så

Osäker mark
torsdag 15 februari 2018 - Luang Prabang, Laos

Phuket och Patong Beach. Här dricks det och festas, det klarar jag mig utan. Tyvärr förverkligad också en bild av Thailand här. Det ökända Bangla road med sina barer och glädjeflickor som attackerar en när man bara passerar. De kommer två i taget och rycker i en mer eller mindre. Tror det

Storstadsliv
söndag 4 februari 2018 - Bangkok, Thailand

ÅChiang Mai ligger norrut från Bangkok, och är ett mycket populärt resmål. Möjligheter till vandringar i närheten av Burma eller Laos är en av orsakerna. Här uppe finns Thailands högsta punkt, som ligger i Nationalparken Inthanon. Tropisk regnskog omgärdar det 2565 m höga berget, och en

Intro.....
torsdag 25 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då har man tagit tåget till Tjockhult. En Air china flight till Beijing, och ytterligare en liten asienrutt till Bangkok i Thailand. Nu är jag härTanken är att resa runt i Thailand, Burma, Laos och Kambodja, med reservationer för allt som kan ske.....Som vanligt kommer jag improvisera

El fin

Hej på er, av vissa orsaker har jag uppdaterat väldigt dåligt på sistone. Men jag har varit i Buenos Aires sedan slutet av Februari. En stad som bara kommer mig närmre och närmre, fantastisk.Det kommer totalt att bli 6 fotbollsmatcher jag bevittnar på två olika stadion. En hel del

Halvtid
måndag 20 februari 2017 - Villa La Angostura, Argentina

" Ett närbesläktat sjukligt beteende till dromoman, är fugue som står för ett tvångsmässigt behov av att försvinna eller rymma. Den diagnostiserade får ofta tillägget dissociativ vilket innebär att en minnesförlust är kopplad till den onormala förflyttningen.Det behöver alltså inte

En enkel till London

En enkel till London

28 maj 2018 - 28 maj 2019

1 års paus från det ” normala arbetslivet ”

Indokina

Indokina

22 januari 2018 - 27 mars 2018

En tur och retur till Bangkok med planer om Thailand, Burma, Laos och Kambodja

Patagonia

Patagonia

27 november 2016 - 2 maj 2017

Flyger vi London och Buenos Aires till Ushuaia i Patagonien. Därifrån kommer jag röra mig sakta norrut längs med Anderna. En hel del vandringar i Nationalparker blir det

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Det stora äpplet

Stockholm - Ulanbataar t/r

Sydamerika - igen

Sydamerika - igen

2 maj 2014 - 22 augusti 2014

Resan kommer att börja med två veckors samvaro med svenska PLAN, där jag besöker mitt fadderbarn. Därefter släpps jag fri och kommer att kuska runt lite som jag vill. Och fotbolls-VM är ju i krokarna

Dubai

2 augusti 2013 - 31 augusti 2013

Gamla zeeland

Gamla zeeland

27 december 2012 - 28 januari 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa