Hemma igen...
tisdag 20 juli 2010 - Köping, Västmanlands län, Sverige

På fredagkvällen blev det kinesrestaurang precis som vi tänkt...fast inte den restaurangen vi spanat in tidigare. Vid en närmare anblick såg den inte så trevlig ut, och vi tog en promenad extra runt bazaarerna för att bli lite hungriga. Hamnade mitt på en stor frukt- och grönsaksmarknad

"Wanna spend some money?"
fredag 16 juli 2010 - Alanya, Turkiet

Sista kvällen innan hemresan imorgon närmar sig, och jag tyckte det skulle passa bra med ett inlägg. Anna käkar lite mellanmål på rummet, varje dag kl 17 bjuds det på spaghetti med krossade tomater + kaffe och kaka, och jösses vilka lass folk tar...bara för att det är gratis! 15 kakor på

Massage och lerpeeling...
onsdag 14 juli 2010 - Alanya, Turkiet

Bilder verkar svårt att ladda upp. Datorn på hotellet har ingen minneskortsläsare och internet-cafeer är tydligen helt ute här i Alanya. Vi får se om det går att lösa, visst är bilder roligare än en massa text :-) Igår blev det peeling och massage i Hamam-badet i källaren på hotellet.

Liten lägesrapport
tisdag 13 juli 2010 - Alanya, Turkiet

Jahaja, nu ligger vi vid poolen och jag har lyckats surfa in på hotellets nät med iFån'en. Resan har gått finfint hittills, givetvis med några mindre noterbara händelser...men på det stora hela är allting kalasbra! I lördags tog vi bilen till Måby och sedan var resan igång. Eftersom

Resfakta
fredag 9 juli 2010 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Imorgon drar vi!!! Stockholm - Antalya Lyfter 10/7 kl 18:30 (terminal 5) Landar 11/7 kl 01:40 Flight CAI764 (Corendon Airlines Boeing 737) Hotell: Kleopatra ADA, Alanya Resebolad: Detur Antalya - Stockholm Lyfter 17/7 kl 14:30 Landar 17/7 kl 17:30 Flight CAI763 (Corendon Airlines Boeing

Shopping och hemresa...
torsdag 11 mars 2010 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Nu trodde ni allt att det inte skulle komma något avslutande inlägg, och hur blev det egentligen med sista frågan...den rafflande avslutningen kommer här! Svar på sista frågan blev en 1, vilket var en stor radiostyrd helikopter. Det var faktiskt riktigt nära att jag slog till, men dels

Sol, bad och Bangkok...
måndag 1 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Svaret på förra frågan var som några av er gissade, X...Anna glömde solhatten i taxin och som pappa helt korrekt påpekade så blev den kvar på hatthyllan...vart skall en hatt annars ligga? Det har gått några dagar sen vi skrev och i fredags och lördags tog vi två riktiga stek-dagar för

På Kamala Beach...
torsdag 25 februari 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Svaret på förra frågan var, hör och häpna, en tvåa! Ja, det blev faktiskt ett till akut läkarbesök, dock ingen ambulans. Anna fick ont och efter provtagning visade det sig vara urinvägsinfektion, så det blev en andra kur för resan, denna gång penicillin...otur! I går planderade vi att

Marknad, vattenfall och elefanter...
tisdag 23 februari 2010 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Förra frågan skall vara besvarad med 2, Frankrike för att ge rätt i protokollet! Eventuellt hade engelsmänen vatten i öronen efter för mycket bad??? Igår blev en ganska lugn dag. Vi tog det lugnt på förmiddagen och en liten miniutflykt var det enda som bröt av eftermiddagen. På

Tåg och Tigrar...
söndag 21 februari 2010 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

UPPDATERAD MED BILDER!!! Svaret på förra frågan var, hör och häpna en 1'a...han käkade popcorn som besatt! Varje gång vi stannade för pinkepaus eller matrast så nog sjutton hade han en ny påse med popcorn när vi hoppade in i bilen! Igår tog vi alltså tåget mot Kanchanaburi. 13.55

Back to Rhodos

Back to Rhodos

5 juni 2011 - 12 juni 2011

En vecka i Grekland, Rhodos Stad, på All inclusive hotellet Petit Palais Mitsis. Ligger på Rhodos spets, mellan Windy beach och Ellie beach. Nära till både gamla stan och den kända bargatan.

Far och flyg till Turkiet

Far och flyg till Turkiet

10 juli 2010 - 18 juli 2010

Semestervecka i Alanya. Sol, bad, lata dagar och all-inclusive...skall bli spännande! :-)

Upp åh iväg!!! 2010

Upp åh iväg!!! 2010

7 februari 2010 - 3 mars 2010

Erik och Anna drar till Thailand! 3,5 vecka i värmen...med sol, bad, god mat och shopping! Vi flyger till Bangkok, så får vi se vart vi hamnar vartefter :-)

Rhodos 2008

Rhodos 2008

24 augusti 2008 - 31 augusti 2008

Erik och Anna drar till Rhodos. Sol, bad, fest och slappa är vad som står på programmet! :-)

Kina - Thailand 2008

Kina - Thailand 2008

29 februari 2008 - 23 mars 2008

Jag och Thomas beger oss iväg till Asien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erik uppdaterar sin resa