Washington och hemma
tisdag 19 juni 2001 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

För sista gången kara dagbok... Sedan sist har vi besokt FBI pa ett mycket intressant studiebesök i deras laboratorium. En typisk agent visade oss igenom det enorma komplexet och bekräftade alla fördomar om FBI agenterna. Det ar det storsta i varlden och det tvivlar jag inte pa efter att ha

Hett runt oronen.
torsdag 14 juni 2001 - Washington, USA

Hejsan dagboken, Vi ar i Washington nu och det har vi varit sedan mandags da vi anlande sent pa kvallen efter nastan 12 timmars fruktansvard korning genom fyra mangmilljon stader med mycket trafikkaos. Hittills har vi sett Vita Huset, Capitolium, ett par museum och det mesta av det man maste se.

I love NY
måndag 11 juni 2001 - Washington, USA

Hejsan dagboken. Jag befinner mig nu i New Haven i Connecticut. Vi kom hit i fredags efter enheldagi bilen. Det ar enbra utgangspunkt for utforskning av New york som bara ligger en och e halv timma har ifran. Vi har sett det viktigaste av varldens huvudstad d.v.s. Liberty Island med

Pa den ostra spetsen
fredag 8 juni 2001 - Washington, USA

Hejsan dagboken, Vi befinner oss nu pa det vackaste stallet pa hela resan, pa Cape Cod i Massachusets. Har ar naturen som en blandning av det basta fran Bohuslan och Gotland, otroligt vackert. S. Yarmouth ligger en och en halv timma soder om Boston sa vi akte in igar till den stora staden, det var

Niagara fallen
onsdag 6 juni 2001 - Washington, USA

Hejsan kara dagbok, Vi befinner oss nu i Binghamton som ar en liten men mysig stad mellan Buffalo och Boston, inte langt fran Albany. Igar akte vi till Niagara fallen och det var en naturupplevelse som heter duga. Det var en fantastisk upplevelse att sta helt nara varldens nast storsta

Back in business
måndag 4 juni 2001 - Washington, USA

Karaste dagbok, Det har varit jobbiga dagar utan dig. Jag minns knappt nar jag skrev senast. Pensacola tror jag. Ett mysigt stalle. Sedan dess har vi varit i Jacksonville i Florida, Savannah, Atlanta, Birmingham, Memphis och St. Louis. Savannah var kanske den vackraste stad jag varit i. Det var

For fort i sopoperornas spar
onsdag 23 maj 2001 - Washington, USA

Har foljer vi i sopoperornas spar. Vi har nog snart besokt tio stallen som givit namn at internationella sopoperor. Vi ar nu i Pensacola och vi ska idag branna genom hela norra Florida bort till Savanna i sodra Georgia. Igar hande det som inte fick handa. Vi blev stoppade av the state troopers

New Orleans rocks!!!
tisdag 22 maj 2001 - Washington, USA

Dearest daybook, Du kan inte ana var jag ar... I New Orleans! Oooooyes. Det har ar ett fantastiskt stalle pa alla satt och vis. Ett kulturellt mecka med en helt enastaende arkitektur som far storheter som London och Paris att framsta som betongfororter. Vad jag inte hade raknat med ar att stora

Mot New Orleans
söndag 20 maj 2001 - Washington, USA

Hejsan kara dagbok. Jag siter nu i den ovantat vackra staden Houston. Jag hade raknat med manga och blanka skyskrapor och det var det, men aven mycket gammal och vacker bebyggelse. Vi lamnade Dallas tidigt i morse for det var en valdigt trakig stad. Vi ar nu pa vag till Lafayette dar vi ska

Andrade planer
lördag 19 maj 2001 - Washington, USA

Hejsan kara dagbok, Som den uppmarksamma dagbok som du ar har du markt att vi hela tiden andrar resplanen. Vi har varit effektivare an vi raknat med och darfor hunnit langre varfor vi lagt till lite i planerna. Som det ser ut nu aker vi ner till Dallas idag for att sedan aka vidare till Memphis

Thailand - Kambodja

Thailand - Kambodja

8 oktober 2016 - 29 oktober 2016

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

21 november 2014 - 31 maj 2015

Vi hade från början tänkt resa den 21 November 2014. Börjar bli less på November och skall se om vi kan boka om till den 18 November med start flyg till Bangkok. Sedan tar vi följande länder troligen: Thailand, Cambodja, Vietnam, Filippinerna (där barnen möter upp) sedan kanske Sydkorea (för skidåkning) och vidare till Indonesien. Sedan vet vi inte, men räcker kassan så tar vi oss över till Sydamerika.

20 februari 2015 - 20 mars 2015

FotbollsVM Sydafrika

FotbollsVM Sydafrika

31 maj 2010 - 14 juli 2010

En resa med fotboll, vingårdar, pellefanter och mycket annat skoj!

Teacher_in_China

Teacher_in_China

29 januari 2010 - 29 juli 2010

29 Januari lämnar jag kalla Sverige för att åka till det lika kalla (eller kallare?) Kina på ett av livets stora äventyr. Månaderna 6 blir jag borta, långt borta från vänner, familj, Mariestad TKD klubb, allt välkänt samt min älskade sambo och fästman. Jag hoppas på en otrolig upplevelse med stor utveckling då jag ger mig på utmaningen att lära ut engelska till kinesiska barn/ungdomar. Följ gärna min resa och håll tummarna för att jag återvänder helskinnad! ;)

hanna & per i sydostasien

hanna & per i sydostasien

18 april 2000 - 13 maj 2000

Första anhalt blir Bangkok och därefter tar vi oss på egen hand söderut genom Thailand och Malaysia tills vi kommer ner till Singapore. Därifrån flyger vi hem till Göteborg igen.

Per does America

Per does America

30 april 2001 - 18 juni 2001

Resan tar sin början i San Diego där vi hyr en bil och bilar utmed kusten upp till LA och San Fransisco. Biten kommer att ta ca. 10 dagar till två veckor. Sedan åker vi mot Lake Tahoe, Yosemite, Death Valley, Las Vegas och sedan mönsrar vi på Route 66 och åker på den till Chicago. Men innan ankomst dit har vi besokt Dallas, Houston, New Orleans m.m. Ca. 37 dagar har då gått. Sedan fortsätter vi till Detroit, Buffalo, Albany, Boston, New Haven, New York, Washington men naturligtvis stannar vi på otaliga ställen utmed vägen. Utmed vägen ska vi träffa vänner och gamla blodsband.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa