We did it
fredag 2 mars 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Idag har vi gjort något som vi aldrig trodde att vi skulle göra, zipline var aktiviteten mellan berg och dalar vilken tjusning 1.5 km var den längsta hängande i en wire 150 m över trädtopparna.vi fyra höjde medelåldern betydligt i gruppen 🤣Imorron kommer vi bege oss till kusten playa

Guppig transfer
torsdag 1 mars 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Efter go frukost på hotellet i La Fortuna bar det iväg m fullastad buss m folk o packning.Först 30 min,sen 1tim m båt o buss igen. Vilken väg....sååå dålig.Landskapet likna Österrike så vackert m kullar,backar upp o ned,upp o ned m serpentinvägar men i uruselt skick....puh.Kände oss

Varma källor
onsdag 28 februari 2018 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Igår hade vi en slappardag på Baldi hot springs, tyckte vi hade flackat omkring så det var skönt. Helt otroligt vackert 15 olika bassänger från 20 grader upp till 43 grader, vi bara njöt.idag ska vi upp till vulkanen arenal på lite trecking bl.a. vi tänker på er hemma i kylan.

Vid vulkanens kant
tisdag 27 februari 2018 - La Fortuna, San Pedro, San José, Costa Rica

Strax ska vi ta oss till varma källor o bada.Kom hit igår fr Torteguero,spännande område med flodbåtstur,såg fåglar,apor,sengångare,kajmaner o stor krokodil.Vacker,frodig,fuktig natur.Igår åkte utmed massa odlingar av ananas,bananer.Hört om sträng vinter hemma,vi njuter av sol o

Flodbåt
söndag 25 februari 2018 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Sovit en natt på lodge m enkel standard men rent.Befinner oss vid Karibiska sidan.Hit åkte vi m flodbåt ca 1 tim.Lungt,skönt inte mycket o göra efter middag igår,somna vid 21.30.Klockan ringde 5.30,dax för ännu en tur m flodbåt för se fågel o djurlivet i regnskogen.Senare idag ska vi på

Lång transfer
söndag 25 februari 2018 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Hej å hånu är vi i torteguero nationalpark dit vi kom via en flodbåt på ca 1 timma, dess för utom en bussfärd på ca 4 rim på allt annat än bra vägar usch å fynu klarar vi inte mer dessa jää myggor nu måste vi lägga oss, ska upp kl 6 i morrn bitti på en äventyrsdag ha det

På gggggg.........
fredag 23 februari 2018 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Laddar batterierna först på Landvetter och nu i  Amsterdam 🍷🍷🍷🍷

Snart är vi på g....
onsdag 21 februari 2018 - Sparsör, Västra Götalands län, Sverige

Besviken,frågande när jag igår kväll fick sms fr Airfrance,vår flygresa var inställd.Strejk just 22:e.  Medd oxå,24 feb istället.Funkar inte!! Bokat rundresa i Costa Rica,start 24:e.Suttit i telefonkö t Airfrance.Bokat om,flyger fredag,kan åka m rundresa som planerat. //Barbro

Costa Rica och Dominikanska Rep

Costa Rica och Dominikanska Rep

22 februari 2018 - 23 mars 2018

Snart är det dax för vår efterlängtade resa till Karibien.Stora förväntningar,packningsbestyr och resfeber känns väl nu.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anneth uppdaterar sin resa