Val och delfinsafari
tisdag 17 juli 2018 - San Juan Capistrano, Kalifornien, USA

Vi inledde dagen med frukost på hotellet. Himlen var grå och det kändes ganska så svalt så koftorna togs med på utflykten. Hamnen var jättemysig så efter att ha checkat in och fått våra biljetter till utflykten strosade vi runt och tittade på båtarna, människorna och djurlivet. Vi

Idyllwild - San Juan Capistrano
måndag 16 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Så var det dags att lämna Palm Springs och köra ut mot kusten. Tur att vi packade väskorna igår så vi kom iväg i tid. Vi hade bestämt oss för att äta frukost på Elmers. Sara ville dock bara ha mjölk och flingor vilket de inte hade. Det gick inte att locka med bacon och toast, pannkakor

Chapel of the Holy Cross
lördag 7 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Vi inledde dagen med att se Sverige förlorade mot England. Sedan åt vi våfflor till frukost och efter mycket badande körde vi till heliga korsets kapell. En väldigt enkel byggnad med ett platt tak och fyra väggar vara en helt i glas ut mot dalen. Självklart med en shop med kors i

Besök hos flickscouterna
söndag 15 juli 2018 - Palm Desert, Kalifornien, USA

Idag var det träff med flickscouterna i San Gorgonio. Det målades tavlor, pysslades ramar och gjordes slime. Tjejerna hade verkligen kul. På slutet delade de ut lite märken och nyckelringar och sedan fick de både märken och varsin hög med fyra paket kakor. Ni kan tro att Sara var i

Marknad
lördag 14 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Trots den något överväldigande värmen tänkte vi att vi skulle gå på marknaden vid universitetet nere i Palm Desert så efter en svettig utomhusfrukost så åkte vi iväg. Vad vi inte riktigt tänkt på var att då många tar semester och flyt den värsta värmen så var det inte heller

Resans svalaste plats
fredag 13 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Tog lite sovmorgon idag innan vi hoppar i plurret. Sedan låg vi ömsom under tak ömsom i poolen till lunchdags när vi åkte iväg för att ta linbanan till toppen. Det är en fantastisk ingenjörskonst att de lyckats få en linbana på plats just här. Det är riktigt brant upp. På vägen

Las Vegas - Palm Springs
torsdag 12 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Vi lämnade Las Vegas direkt på morgonen med siktet inställt på Palm Springs. Även idag dök det upp mörka moln och det kändes lite underligt med tanke på att vi körde igenom ett ökenlandskap men efter en stund kunde vi se hur det faktiskt regnade på båda sidorna vid horisonten men inte

Hover Dam och Mystere
onsdag 11 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Startade morgonen på Blueberries där det var pannkakor eller sallad till frukost. Sedan bar det iväg mot dagens utflyktsmål, Hover Dam byggt 1931-1935. Var 78 sekund dygnet runt i två år kom en ny betongleverans. De 5000 som anställdes arbetade i treskift sju dagar i veckan med endast två

Vegas!!
tisdag 10 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi avslutade gårdagen med att bada och inledde denna dagen med att bada ordentligt i poolen, härligt!Efter ett stopp för att försöka köpa nya basketkängor till Sofia gav vi oss iväg ner till strippen och parkerade på Treasure Island för att hämta ut biljetterna till morgondagens

Åsnor i Otman och Las Vegas
måndag 9 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi vaknade i vanlig ordning tidigt och hoppade i poolen redan innan den öppnat. Första och enda inomhuspoolen på den här redan. Stor pool och dubbel jakuzi och bara vi! Efter att ha packat körde vi ner till route 66 och en gammal klassisk restaurang på den. Sedan började vi köra den gamla

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Singapore

Singapore

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Påskresa till Teneriffa

Påskresa till Teneriffa

9 april 2017 - 16 april 2017

En liten familjesemester till Teneriffa för bad, sol och värme.

Aruba

Aruba

27 oktober 2016 - 14 november 2016

Nu är det dags för höstlov och i år går resan till Aruba.

Florida, USA

Florida, USA

25 juli 2016 - 13 augusti 2016

Familjens sommarsemester blev i år i USA.

Påsklovsresa till Teneriffa

Påsklovsresa till Teneriffa

28 mars 2016 - 3 april 2016

På barnens påsklov passade vi på att göra en resa till Kanarieöarna och Teneriffa. Barnens önskemål är att få se Teide.

Singapore - Bintan - Singspore II

Singapore - Bintan - Singspore II

24 oktober 2015 - 8 november 2015

Det känns nästan som om vi repeterar resan vi gjorde för två år sedan, men Singapore är fint och väl värt flera besök!

Kryssning + USA

Kryssning + USA

25 oktober 2014 - 9 november 2014

Så var det höstlov och dags för lite semester. Resan inleds med en veckas kryssning söderut från Tampa till Honduras, Belize och Mexico.

Mallorca

Mallorca

18 juli 2014 - 1 augusti 2014

Detta skall bli en resa med både mycket sol och bad samtidigt som vi för första gången åker på semester med en annan familj.

Singapore - Bintan - Singapore

Singapore - Bintan - Singapore

26 oktober 2013 - 10 november 2013

Så var det dags att skippa höstmörkret och resa till varmare breddgrader. Den här gången har vi morfar med också.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per-Kerstin-Sofia uppdaterar sin resa