Resande föräldrar med barn.
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Sista delen

Nu har vi bara ett dygn kvar innan planet lyfter. Det kommer förhoppningsvis bli en lugn avslutning på resan till skillnad från själva resan. Den har varit allt annat än avslappnande, men vi kommer i alla fall hem med väldigt mycket upplevelser, på gott och ont. Det ska bli en baggis att

Uppvaknandet
lördag 19 januari 2019 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Nu håller jag sakta på att vakna upp från min dvala. Igår åt jag nästan en hel måltid, första gången på 10 dagar. Trots min dvala har det hänt saker. Vi har tagit oss genom Chile och är nu i Argentina. Vi har stött på några svenskar till, tyvärr. Efter Antofagasta flög vi ner till

Utmaningar
måndag 7 januari 2019 - Antofagasta, Región de Antofagasta, Chile

Nu har vi njutit av tre dagar i La Paz. Vi bokade in oss på ett lite lyxigare hotell här för att få vila upp oss. Trots allt är det lite ansträngande att vara lite på sin vakt hela tiden. Det har varit underbart att kunna sätta ner fötterna på morgonen utan att först behöva kolla efter

Nu blir det äventyr!
tisdag 25 december 2018 - Aguas Calientes, Peru

Nu är det nära, i eftermiddag ska vi äntligen få se Machu Picchu. Det ska bli en upplevelse. Dock vet jag inte längre om det kommer slå allt annat vi har upplevt hitintills. Igår hade vi återigen tur i oturen. Den spänningen är dock lite mer än vad man önskar. Vi skulle lämna Arequipa

Det tog sin lilla tid!
tisdag 18 december 2018 - Lima, Callao, Peru

Då har det börjat, vårt äventyr i Sydamerika. Vi har just nu, 25 timmar efter att vi lämnade vår lägenhet, landat i Paraguay (tror jag iaf) ett land vi inte skulle besöka. Hur hamnade vi här egentligen?Morgon började bra i Uppsala, vi fick tömt sopor och vi har nog inte glömt något

Resa med besök
onsdag 10 december 2014 - Singapore, Singapore

Då latar vi oss några dagar på Batam en ö söder om Singapore som tillhör Indonesien tillsammans med familjen Persson. Bokade in oss på Holiday Inn resort. Det är perfekt, endast en strand som saknas, men den gillar barnen ändå inte. Ellen tycker inte om sand och Elvira gillar inte

Är resan målet?
måndag 20 oktober 2014 - Singapore, Singapore

Är resan målet? Nu när vi är på sista resorten på Filippinerna kan man ställa sig frågan. På tio dagar flyger vi sex gånger, och jag gillar ju inte ens att flyga, men här rekommenderas man inte åka allt för länge i båtar. De sjunker oftare än man byter underkläder. På tal om

Resan hit
måndag 29 september 2014 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Halloj! Då gör jag ett försök till att göra ett inlägg trots att en skriker om att han vill ha datorn, finns ju bara en han i den här familjen så det är ju inte svårt att räkna ut vem, och de andra två tjuter om att de vill till poolen. Just nu har de dock sjunkit in i varsin

Vardagen
torsdag 28 augusti 2014 - Singapore, Singapore

Tiden går fort här. Hinner nästan inget av det jag tänkt. Yoga, fotokurs, springa, simma eller skriva mer. Dessutom har Elvira dragit in mig i spelträsket. Kusin Klara lärde upp henne på HayDay i somras. Nu har hon lärt mig. Prioritering ett är ändå att träffa våra vänner, så det

Mutor
onsdag 20 augusti 2014 - Singapore, Singapore

Då ska jag fortsätta berätta lite på vår resa. Vi är nu i Singapore och börjar så smått vänja oss vid vardagen. Elvira och Thilda har börjat skolan, gått tre dagar redan. Lämning går lite så där. I måndags var Elvira ledsen när jag gick, men inte Thilda. Igår var det tvärtom och

Äntligen Sydamerika

Äntligen Sydamerika

16 december 2018 - 30 januari 2019

En rundtur i de södra delarna av Sydamerika.

Roadtrip USA

Roadtrip USA

2 juli 2016 - 5 augusti 2016

Dags att bege sig ut på ett nytt äventyr. Resan börjar i San Fransico, där vi avslutar med att hämta ut vår hyrbil. Undra vad det kan bli för någon? Sedan blir det Sequia National park med världens största organism General Sherman. Därefter blir det troligen en sväng längs Highway One och Los Angeles. Vet inte exakt vad som händer därefter, men hotell är bokat i Las Vegas. Besök i Grand Canyen kommer det bli och därefter Route 66, the mother road som avslutas i Chicago där bilen ska återlämnas efter förhoppingsvis en massa nya minnen.

Vårt äventyr i sydostasien

Vårt äventyr i sydostasien

24 juli 2014 - 9 januari 2015

Vi beger oss nu ut på vår resa med Singapore som bas, där Thommy ska försöka hinna undervisa lite mellan utflykterna. Allt är ännu inte planerat, men planet går om 5 timmar. Jag har visst fått lite resfeber, vaknade klockan fyra efter bara 4,5 h sömn och har inte kunnat sova mer. Kan det ha något med att få iväg packning för nästan 6 månader? Det är en baggis att packa för två månader på resande fot, men jobbigt att fixa ett nytt hem för 5 månader. Krävs lite annat. Då var det strax dags att väcka resten av familjen och sjunga för Thildan som blir tre idag!!!!

Oceanien

Oceanien

17 december 2012 - 28 februari 2013

Vintern 2011

Vintern 2011

27 december 2011 - 15 januari 2012

Förts en stor tugga av det stora äpplet och sedan värme (förhoppningsvis) i Florida.

Spanien 2010

Spanien 2010

4 juni 2010 - 24 juni 2010

Bila i Spanien med en liten avstickare till Andorra.

Thailand med mormor Birgit

Thailand med mormor Birgit

29 december 2009 - 16 januari 2010

Bangkok och Koh Chang national marina park

Sommar 2009

Sommar 2009

22 juni 2009 - 7 juli 2009

Bilresa i södra portugal och södra spanien.

Första resan med Elvira

Första resan med Elvira

28 december 2008 - 17 januari 2009

Resan bär iväg till New York över nyår och sedan vidare ner till Florida. Där ska vi hyra bil och köra dit vädret är bäst.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

26 mars 2007 - 26 april 2007

Vi ska resa omkring i Oceanien. Start med 1 dag i Bangkok den 27 mars. Den 28 mars kommer vi till Brisbane och stannar där ett dygn. Den 29 landar vi i Christchurch på Nya Zeeland. Där kommer vi hämta ut en hyrbil och bila omkring i 17 dagar. Sedan blir det 3 dagar på Tonga och avslutningsvis en vecka i Australien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann-Sofie uppdaterar sin resa