Fort Lauderdale
fredag 7 juni 2013 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hej på er, här kommer nya rader : 31maj2013 Dopp i poolen efter frukost. Därefter några timmar med uppdatering av Resdagboken. Puh.. Hoppas att några läser den. Vi kom iväg från Flamingo Lake RV-Resort kl 12.00. Vi stannar till på en bensinmack för att tanka. Normalfallet är att

Jacksonville, USA
torsdag 30 maj 2013 - Jacksonville, Florida, USA

Hej på er, här kommer några rader till : 20maj2013 Efter en natt med ett jötapetter ihärdigt åskväder som hade slutat vid 7-tiden, när vi gick upp. Vi startade mot Memphis kl 11.00. Kom fram till campingen ca 16.45. Vi gjorde en beställning på guidad tur till Graceland för dagen

Saint Louis, USA
måndag 20 maj 2013 - Saint Louis, Missouri, USA

Hej på er, här kommer några rader lite senare än tänkt p.g.a. dåliga internetförbindelser : 12maj2013 Efter frukost på Santa Rosa RV-Park åkte vi iväg till det ett bilmuseum och därefter till det sk blå hålet. Det blå hålet är en vattensamling med djupt klart kallt källvatten. Det

Santa Rosa, NM.
söndag 12 maj 2013 - Santa Rosa, Kalifornien, USA

Hej på er, här kommer några rader : 03maj2013 Avfärd med SK945 kl 10.20 till Chicago, ca 9 tim, för vidare färd med AA1305 till Los Angeles, ca 3,5tim. Vi checkar in på Crowne Plaza Airport Hotel och får välbehövlig sömn. 04maj2013 Husbilsfirman hämtar oss 07.40. Vi får en ordentlig

10FEB2011
torsdag 10 februari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

08FEB2011 Innan vi åkte iväg från Canberra, så besökte vi botaniska trädgården. Där kunde man gå i en tropisk regnskog. Vi beskådade även en separat utställning av orkidéer. Vi besökte även den sk National Carillon dvs ett klocktorn bestående av ett gäng med klockor som spelar i

07FEB2011

06FEB2011 Innan avfärd från Lakes Entrance passerade vi hamnen där vi införskaffade reker och sk buggs. Under färden mot Canberra passerade vi en skogsbrand, som startade i tisdags. Branden var till stora delar släckt, men det rykte fortfarande på vissa ställen och man kände en skarp

06FEB2011
söndag 6 februari 2011 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

05FEB2011 Det regnade hela dagen, så vi tog en vilodag. Vi gjorden en tur nere i hamnen och såg fiskebåtar komma in med fina fångster av diverse fiskar. Vi vet ej alla namnen på fiskarna men vissa såg ut som strömming, så vi kände oss väldigt hemma. På vissa båtar kunde man köpa stora

28JAN2011
fredag 4 februari 2011 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

28JAN2011 Åkte från Gaps Hall mot Adeleide. Tog in på det centralt belägna Motellet Princes Arcade vid 18-tiden. Kvällen ägnades bl a åt en kortare tur inne i centrum med diverse inköp. En närbelägen tvättautomatinrättning fick ett besök och vi passade på att inmundiga sk schwarma

27JAN2011
torsdag 27 januari 2011 - C216, Halls Gap, Victoria, Australien

22JAN20111 Avfärd från Merimbula till Orbost. Vi stannade till på Informationsbyrån Slab Hut och fick en massa information från en äldre trevlig dam. En information (booklet) införskaffades över sk vilda fåglar. Papegojor i rikligt antal var synliga på gator och i träd. Orbost var i

17JAN2011
fredag 21 januari 2011 - Merimbula, New South Wales, Australien

15JAN2011 Avfärd 16.50 från Arlanda 17JAN2011 Ankomst 07.15 till Sydney. Taxi till Hotel Victoria Court Hotel, som liknade ett engelskt B&B. Promenad till Botaniska trädgården i ca 32 graders värme, så vi var tvungna till diverse sk vätskekontroller ! Därefter en promenad till

USA, kust till kust.

USA, kust till kust.

3 maj 2013 - 9 juni 2013

Australien

Australien

15 januari 2011 - 12 februari 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa