Nybadade
torsdag 7 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Efter att snart ha tillbringat två veckor på bitchen och poolen så drog vi iväg till ett vatenland idag. Smågrabbarna ville åka lite vattenrutschkana och jag med för den delen,En lokalbuss tog oss till platsen som ligger ett par mil från där vi bor.Ingen AC på bussen så vi valde att

Sällskap till Sally
onsdag 6 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag tog vi oss en liten utflykt till skogen, eller djungeln som det tydligen heter här.Det var jättespännande kan man lugnt säga. Jättehöga palmer och smala stigar överallt. Kom att tänka på Djungelboken på julafton - så levde mig in som Mowgli... Myror är inte gott!Sen var det visst

Hörselproblem
tisdag 5 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Den här dagen började då inget vidare. Upptäckte till frukost att hörapparaten var trasig och att tinnitusen var i full gång...Bet ändå ihop och gick ner till stranden med familjen. Kerstin hade bråttom som vanligt och gick lite före.Vår trevlige vaktmästare var ute och sopade lite på

Idag och inte igår
måndag 4 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag blev det en tur med en Tuk-tuk till flygplatsen i Bangkok. Inget dumt färdmedel det där inte. Lagom stor och man får njuta av naturen på ett helt annat sätt med alla dofter och ljud från bilarna som swishar förbi runt en...Men vad gjorde jag på flygplatsen då undrar ni? Och även om

Utflykt till staden
fredag 1 november 2019 - Bangkok, Thailand

Idag gjorde vi en utflykt till Thailands huvudstad Bangkok. Avståndsnässigt är det som att åka till Köppis från Örebro. Men här slutar likheterna. I Bangkok finns varken Tingshus eller Rydbergsdal. Och hur jag än letade hittade jag inte Lådan heller.Bangkok är en ganska stor stad med hus

Tralleri, trallera
torsdag 31 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Det är inte utan att man blir lite rastlös av att bara ligga här i solen och dricka Zingo. Har reagerat lite på att det här huset som vi lånat av Peppe Eng, eller vad han nu heter, bara har stengångar till poolen och vid uteplatsen. Jag är ju van med att ha tryckimpregnerad trall hemma,

Bööörsdäj
onsdag 30 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Tänk idag fyller frugan år!! Tänk det känns nästan som ett år sen sist.Så vad ska man hitta på att överraska henne med när man är här nere i värmen? Bigpack-glass verkar ju inte finnas här trots att jag letat.Jag såg däremot igår kväll när vi var ute och gick att Lady Gaga verkar

För jäkla go' öl
tisdag 29 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Startade dagen med att lagom till frukost ringa hem till Victor för att höra att han varit ute med hunden.. Han lät lite trött trots att klockan var 10... Dagens ungdom...Resten av dagen gick vi runt och bekantade oss med området. Vi letade länge efter en ICA-affär men har inte hittat nån

Äntligen i Pippi-land
måndag 28 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Hoj på er!Nu var man tebax igen då till landet jag alltid återkommer till. Bara 13 år sen sist så det var knappt man hann packa upp Rolexklockorna och elefantbajset sen senast.Den här gången har jag lånat ett hus av en gammal konsult vi hade på jobbet - Pippi tror jag hen hette. Flätorna

Tebax på jobbet
måndag 18 december 2006 - Fredsgatan 7, Ludvika, Dalarnas län, Sverige

Då var man tillbaka på jobbet igen då… Flygresan hem gick jättebra, trots att vi fick åka från flygplatsen längst hemifrån. Usch vad långt det kändes. Det var nästan som när vi flög inrikes i Thailand i början. Alla var jättesnälla mot mig och gratulerade när jag kom tillbaka.

Thailand igen då

Thailand igen då

27 oktober 2019 - 10 november 2019

Thailand

Thailand

1 december 2006 - 16 december 2006

Ja å hela familjen ska te Thailand. Söstra mi fyller 40 år så dä ska firas.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa