Aruba Aruba - Utforska ön
torsdag 19 februari 2015 - Santa Cruz, Aruba

öHej hej hej, Ja om det var var sirap i klockorna första veckan så är det raketbränsle nu i klockorna. Sista dagarna har bara flugit iväg. BARA fyra dagar kvar ju :-(. Gör inget om det skulle bli ett vulkanutbrott så att man blir kvar några dagar till...... Frågade precis resledaren om

Första dagarna i värmen
torsdag 12 februari 2015 - Santa Cruz, Aruba

***** Resdagboken ar inte stabil... fa se om detta meddelande gar ivag nu...... Som sagt lite gammalt nu.... Aterkommer med uppdatering. ******* Hej alla, En liten från andra sidan jordklotet.Befinnet mig nu på Aruba som ligger 25 kilometer från Venezuelas kust. Kom hit i söndags och behöver

Windhoek - Stockholm
lördag 29 mars 2014 - Windhoek, Khomas Region, Namibia

Hej alla, Kom alltså till huvudstaden Windhoek i tisdags och ja det var ju inte såååå mycket att göra där, men nu fick man faktiskt lite tid att ta det LUGNT! Faktum var ju ändå att i torsdags kunde jag ligga lite vid poolen och lyssna lite på en ljudbok. Fattar inte varför jag alltid

Sossusvlei

Hej igen, Har nu spenderat ett par dagar i Sossusvlei, som ligger nästan 3,5h söderut från Swakopmund. Ja vad säger man om vägarna, kan säga att det nästan bara är raksträckor och man gör bäst i att INTE glömma att tanka, finns inte bensinmackar i överflöd men istället bjuds det på

EHRA vecka 2 - Elefanter
fredag 21 mars 2014 - Tsiseb conservancy, Erongo Region, Namibia

Hej alla, Sa har tva veckor redan gatt. Igar fredag sa var det sista dagen och vi akte tillbaka till Swakopmund. Blev med den oppna jeepen igen och ja temperaturen gick fran 40 grader till 20 nar vi kom till kusten. Pa med alla jackor och trojor igen..... Borjar med att saga att hela veckan

EHRA vecka 1 - Bygga en mur
söndag 16 mars 2014 - Tsiseb conservancy, Erongo Region, Namibia

Hej hej från en lite stad som heter Uis, Ja jösses det har redan gått en vecka. Vars skall man börja?!?!?!? Börjar väl med att vi i civilisationen :-), för prio idag är ju att komma åt nätet så man kan lyssna på Kents nya låt. OK då... sen att höra av sig till omvärlden. Vi är nu

Swakopmund
söndag 9 mars 2014 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Hej alla,Framme i Namibia. Dörr till dörr tog det väl 27h. Dryg väntan i Johannesburg innan nästa plan till Walvis Bay, dryga 2h flight. När det var dags för landning såg man inget annat än sand.... Inte ens landningsbanan var "synlig". Nåväl det var verkligen mitt ute i öknen.

På väg!!!!
fredag 7 mars 2014 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Hej, ÄNTLIGEN är jag på väg. Känns helt overkligt. Om mindre än 24h är man förhoppningsvis i Namibia. Skall bli så skönt att byta miljö o förhoppningsvis få lite värme. Får se hur det blir med tillgång till den trådlösa världen. Dags för boarding. Kram Petra

Makalali - Vecka 3 Lejon
söndag 17 mars 2013 - Hoedspruit, Hoedspruit, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Hej alla, Om en stund påbörjar jag färden hem, blir väl ca 28h dörr till dörr. Byta 35-40 grader mot kyla igen, hade verkligen hoppats på att våren skulle vara på G. Helt sjukt vad tiden har gått fort och vad mycket man har varit med om. Dagarna har gått fort och den ena dagen har inte

Makalali - Vecka 2
måndag 11 mars 2013 - Hoedspruit, Hoedspruit, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Hej, Ja vars tar tiden vägen. Två veckor har redan gått..... Den andra veckan var så mycket bättre än den första. Förra veckan var vi endast 4 personer (3 fr Sverige och en från Sydafrika). Mycket bättre organiserat. Middag turas man om att laga och det blir vad kylskåpet har att

Aruba

Aruba

8 februari 2015 - 23 februari 2015

Dags att bege sig till varmare breddgrader.... Denna gång blir det en traditionell hederlig charter till Aruba. Yepp trodde ni inte va!??!?! Nä det var dags för kristall blått vatten och långa sandstränder. Åker med Tina. Skall bli så skönt att komma till värmen :-)

Namibia

Namibia

7 mars 2014 - 29 mars 2014

Dags för Afrika igen. Denna gång får färden mot Namibia. Skall delta i ett Volontärprojekt i år igen. I Namibia finns det ökenelefanter som ställer till det för lokalbefolkningen och då uppstår det lite konflikter. EHRA (Elephant Human Relation Aid)är en organisation som genom kunskap skall försöka minska konflikter mellan djur och människor. www.desertelephant.org

Sydafrika

Sydafrika

23 februari 2013 - 19 mars 2013

Deltaga i ett projekt som anordnas av Good Travel - 2 veckor Safari och Datainsamling "The Big 5" plus 1 vecka Djur och Safarikurs i Makalalireservatet. Reservatet ligger nära staden Hoedspruit.

Borneo

Borneo

17 februari 2012 - 11 mars 2012

Deltaga i ett projekt som anordnas av Good Travel - Datainsamling bland Borneos utrotningshotade djur. Blir någar dagar i regnskogen :-). Sen får man se vad man hitt på den sista veckan.

Vietnam

Bagpacka runt i Laos

Kambodja

Kambodja

27 februari 2009 - 21 mars 2009

Siem Reap - Phnom Phen - Sihanoukville - Kustenvägen Kambodja/Thailand tillbaks till Bangkok

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa