Finns inte mycket att säga här, förutom att jag är en glad, positiv och utåtrikad person. Att resa är min passion här i livet! Och just det ja, namnet är Petra.
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Sista inlägget
onsdag 7 december 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

När jag skriver detta sitter jag på bussen på väg mot Cancun. De senaste två dagarna har jag spenderat på stranden på Isla Holbox, delvis med Dane och det amerikanska paret Kellyann och Matt som jag träffade på Isla Mujeres. Förutom att ha badat, druckit rekordmånga margaritas i röda

Sista dagarna innan hemresa
söndag 4 december 2016 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Igår kom jag, Dane och paret Kelly och Matt från Alaska fram till Isla Holbox. Resan från Isla Mujeres hit bestod av två båtturer, en taxiresa samt en bussfärd och tog ungefär 6 timmar. Vi var alla väldigt trötta och det blev bara ett snabbt dopp i havet medan vi tittade på solnedgången

Ändrade planer och nya äventyr
fredag 2 december 2016 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla!Har spenderat två dagar på Isla Mujeres nu. Det är en liten ö med vackra stränder och härlig atmosfär. Bor på öns enda hostel på den mer backpackervänliga sidan och trivs bra. Igår var det dock Alexs tur att lämna (för att flyga hem till England efter tre månaders resande)

Efter ännu ett födelsedagsfirande
måndag 28 november 2016 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Igår fyllde Alex år (tredje födelsedagen jag varit med och firat på drygt två veckor) och vi spenderade dagen på stranden i Cancun. Vi åkte nämligen från Cozumel i förrgår efter att ha ägnat sista dagen med att åka runt ön i vår hyrbil Gringo Starr. Innan jag berättar om

Första dyket på mer än 5 år
torsdag 24 november 2016 - San Miguel, Quintana Roo, Mexiko

Igår steg jag och Alex upp tidigt för att packa ihop och åka från Playa del Carmen till Cozumel. Våra vänner Ali och Johan reste söderut och vi har alltså delat på oss efter veckor respektive dagar ihop. Sorgligt men så är ju livet som ensam resenär. Jag var lagom trött efter tre

Turisternas paradis
tisdag 22 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla!Har egentligen inte supermycket att dela med mig av då jag befinner mig i Playa del Carmen som i sig är ganska ointressant (stor shoppinggata med märkesaffärer, souvenirbutiker och italienska restauranger), men ändå härligt (sol, bad och Corona). Vi kom hit i söndags och

Från mexikansk efterfest till Chichen Itza
lördag 19 november 2016 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Fyra dagar i Tulum avslutades med argentinsk bbq, tequila och en hejdundrandes fest. Vi var ett stort gäng som gick från klubb till klubb och på nån vänster lyckades jag prata till mig ett barjobb (vem vet, kanske flyttar till Tulum i några månader i vår hehehe) och hamna på en mexikansk

Strandliv, läkarbesök och mexikanska polismän
tisdag 15 november 2016 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej!Vi kom fram till Tulum vid 17-tiden i söndags. Vi cyklade ner till stranden och tog ett dopp i solnedgången. Sanden är som vit sammet och havet är helt klart och turkost. Efter badet cyklade vi in till stan och käkade grillad fisk med vitlök och lime, och italiensk glass till efterrätt.

4 dagar senare
söndag 13 november 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hej allihopa! Efter att ha stannat 2 dagar extra i Cancun ar det snart dags att bege sig vidare. Den ursprungliga planen var att ta bat ut till Isla Mujeres som ligger precis utanfor Cancun men efter att ha blivit overtalad att folja med mitt gang (japp ni laste ratt, jag skaffade ett eget gang 2

Hola!
onsdag 9 november 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Efter typ 24 h resande är jag äntligen framme i Cancun, Mexiko. Resan gick finfint förutom att jag fick springa för livet på Frankfurts flygplats, väntade på Torontos flygplats i 10 h och fick ca 5 h sömn totalt.Har konstaterat några saker redan:- kanadensare är fantastiska. 'An blir

Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Praktik i Hamburg

Praktik i Hamburg

29 augusti 2014 - 28 februari 2015

6 månaders praktik för VisitSweden i Hamburg.

Sri Lanka, baby!

Sri Lanka, baby!

5 augusti 2013 - 23 augusti 2013

Två saker som händer för första gången: 1. Jag och Jeppe åker på semester tillsammans 2. Vi båda åker till Sri Lanka! ca 3 intensiva veckor på, vad vi tror är, en paradisö. Häng med!

Thailand - om och om och om igen

Thailand - om och om och om igen

1 augusti 2012 - 17 augusti 2012

den ursprungliga tanken var att dra till mexiko, sen mexiko och centralamerika, sen barcelona. men det slutade med att jag snubblade över en billig tur och returbiljett till thailand och kunde inte motstå. så nu bär det alltså av till thailand för 5e gången. och helt ärligt, som jag längtar! sol, värme, bad, chang, grön curry och chill - det är fan resans ledord! ps. mamsen och hennes bf hakar på. men vi får vi se, kanske säljer dom för att öka på reskassan lite. hehehe.

ASIEN - heter det inte fjärde gången gillt?

ASIEN - heter det inte fjärde gången gillt?

3 maj 2011 - 9 augusti 2011

säger man inte fjärde gången gillt? inte? nähä, men nu åker jag i alla fall till asien för fjärde gången. utan mamma och syster, utan vänner. hoppas på mycket äventyr och eskapader! ungefärlig resplan: bangkok - norra thailand - laos - vietnam - kambodja - södra thailand - malaysia och kanske lite annat smått och gott. den som lever får se! :)

Asia here I come!

Asia here I come!

15 september 2009 - 15 januari 2010

Efter ett års jobb och slit på Rema 1000 (mataffär) i Oslo ger jag mig av mot Asien. Det blir Transmongoliska järnvägen med en väninna genom hela Ryssland, Mongoliet och Kina. Därefter blir det backpacking i 3 månader på egen hand.

Mexico here we come!

Mexico here we come!

22 juni 2007 - 11 augusti 2007

backpacking i mexiko och centralamerika under 7 veckors tid. vi är så redo för äventyr, kulturkrockar och härligt väder!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa