hemstad Sundsvall
Senast aktiv - från Sundsvall
fredag 28 mars 2014 - Sundsvall

Hej på er! Imorgon vid lunchtid (japansk tid) flyger vi åter hem efter en drygt 2 mån på resande fot. Känns minst sagt overkligt. Är så himla skönt o lyxigt med semester samtidigt som det ska bli skönt med vardag o rutiner igen. Har annars inte direkt saknat nåt, men visst ska de bli

Walking the streets of Japan
tisdag 25 mars 2014 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Konichiwa! (Hej!) Efter en drygt 12 hs flygresa följt av en nästan 3 hs tågresa kom vi i lördagsnatt till Kyoto, där vi mötte upp Björns pappa. Sedan dess har vi besökt olika slott, japanska trädgårdar o liknande i både Kyoto, Osaka o Kobe, 3 stora städer som i princip har vuxit ihop.

Hemlängtan och självkännedom
fredag 21 mars 2014 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Eller snarare längtan till något nytt, ett annat boende och andra bekvämligheter. Även om campervanen har varit praktisk på många sätt (ont om lediga boenden) o helt ok att sova i, har det tagit mycket energi. Inser nu hur stort behov jag har av eget space o lugn o ro, behov av

Vackra vandringar och delfinsim
lördag 15 mars 2014 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Halloj! Verkar som våren ha kommit till Sverige, härligt! Här ha vi fortsatt toppenväder m sol o runt 20 grader på dagarna, perfekt vandringsväder :) har sen sist bla vandrat i ett par nationalparker. Är fortsatt imponerad av NZs natur. Är lite som att man slagit ihop Skottland, Norge,

Den efterlängtade långresan

Den efterlängtade långresan

25 januari 2014 - 29 mars 2014

Efter 5-års studier bär det äntligen ut i vida världen igen. Med på resan är min sambo Björn och vi kommer i början och slutet av trippen även ha sällskap av delar av hans familj. Med stopp i bland annat Bali, Australien, Fiji, Nya Zeeland och Japan kan det här inte bli annat än fantastiskt, så häng på vårt äventyr här på resdagboken och glöm inte att skicka en hälsning eller två :)

Bring it on India ;)

Bring it on India ;)

6 november 2008 - 6 december 2008

Kanske den häftigaste resan någonsin :D

Asien hösten 2007

Asien hösten 2007

27 september 2007 - 13 december 2007

Börjar i Peking i norra Kina och åker sen vidare längs kusten till Vietnam, Kambodja och så småning om till Thailand där vi avslutar vår resa.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa