Så mycket att berätta
måndag 19 februari 2018 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Good day!De senaste tio dagarna har varit intensiva, från att syrran landade på Bali och vi åkte runt på ön till att vi reste till Australien och bodde två nätter i Manly, två nätter i Hunter Valley, tre nätter i Sydney samt att jag nu är vidare på nästa äventyr. I Manly tog vi det

Tempel, vattenfall, natur, delfiner & yoga + Sydney
tisdag 13 februari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej!Nu har vi tagit oss sex timmar med flyg till Sydney. Vi bor i Manly ca 20 min med färja från Sydney, i rum med pentry och havsutsikt på Manly Paradise Motel & Apartments. Vi delar med Isabell. Om två dagar stundar bröllop mellan min styvbror Jimmy och hans Cissi ❤️ Hela

Sanur, sköldpaddor, solbränna, bajskaffe och tempel
torsdag 8 februari 2018 - Bali, Indonesien

Hej alla!Nu har vi varit i Sanur i fem nätter och börjar känna oss riktigt avslappnade. I skrivande stund har syrran Isabell landat på Denpasars flygplats och bör vara hos oss om bara någon halvtimme. Resten av dagen ska spenderas på stranden och med middag för att fira hennes 30-årsdag i

Äntligen framme
söndag 4 februari 2018 - Bali, Indonesien

Hej! Igår kväll landade vi på Bali och vi bor på hotell (i en bungalow) i orten Sanur, på öns östkust. Trevlig ort, trevliga människor, fin strand och bra mat hittills 😃 Lite turistigt men ändå inte så farligt, flera av er vet vad jag känner inför att hänga på överexploaterade

Nu är det nära 😃
fredag 2 februari 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

God morgon! Testing testing :) Nu var det dags att skriva lite Resdagbok igen. Hoppas jag fått med alla som vill läsa på maillistan. Nu sitter vi på Arlanda och käkar frukost. I natt har vi sovit hos Rickards bror Henke i Kungsängen och imorse fick vi skjuts hit, uppskattat! Kl 09:10 avgår

Ett sista inlägg
torsdag 9 augusti 2012 - Örebro, Örebro län, Sverige

Hej! Nu är jag tillbaks i Sverige och Örebro efter närmre sju månader utomlands. Jag bor nu med min vän Jenny fram tills jag börjar plugga Ledarskap för mötesindustrin i Västerås den 27 augusti. Det känns ok att vara här även om det var väldigt svårt att lämna Australien. Samtidigt

Karumba, Cairns, Magnetic island, fallskärmshopp, Hong kong och Zhong shan
lördag 28 juli 2012 - Zhongshan, Guangdong, Kina

Hej! Nu befinner jag mig i Zhong shan i Kina, hos min kompis Tang Rongman (kallas för Roma). Jag träffade henne när jag pluggade italienska i Cagliari för 4 år sedan, och när hon hörde att jag skulle komma till Hong kong på vägen hem från Australien bjöd hon in mig att hälsa på. Jag

Nytt jobb och boende
måndag 25 juni 2012 - Normanton, Queensland, Australien

Hej! Nu har jag varit i Karumba i precis 3 veckor och vadret ar fortfarande soligt aven om temperaturen gatt ner nagon grad, sa nu har vi runt 25 grader. Efter vissa omstandigheter har jag bytt jobb och boende och befinner mig nu i Karumba point, den finare delen av samhallet. Bade jobbet och

Efter 50 timmars arbete pa 5 dagar...
söndag 10 juni 2012 - Normanton, Queensland, Australien

...har jag min forsta lediga dag, och solen skiner, jippy!! Detta ska jag fira med att ligga pa en filt och lasa min Robert Gustafsson biografi, som jag fortfarande inte blivit klar med (tar mig sallan tid att lasa). Det har varit mycket och slitigt jobb, men det har gatt battre an forvantat att

Jobb!
onsdag 6 juni 2012 - Normanton, Queensland, Australien

Hej! Och happy nationaldag! Ville bara skriva att jag fatt jobb! Jag ar i Karumba pa Karumba lodge och jobbar med stad, i koket och i baren. Bor med 4 andra tjejer men har mitt eget rum. Det ar ett valdigt billigt boende, vilket reflekterar standarden, men jag far bra betalt sa jag star ut. Skriver

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Oz working holiday

Oz working holiday

10 januari 2012 - 10 augusti 2012

Working holiday i Australien! Ser fram emot ett riktigt äventyr :)

A chaotic country

A chaotic country

17 mars 2008 - 21 april 2008

We're in India to discover this totally crazy country.. hahah so far so good!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa