Slutet gott...
torsdag 6 september 2018 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Hej!Här kommer fortsättningen.. Igår var vi åter upp tidigt och efter frukost sågs vi på däck, p.g.a. att kapten beslutat att vi skulle åka en liten extratur. Vädret var klart och soligt. När vi passerade polcirkeln hade Hurtigruten en rutin som alla passagerare måste genomgå - att

Halvvägs
onsdag 5 september 2018 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Hej! Nu har vi spenderat lite tid på MS Polarlys. När vi kom ombord i måndags natt, efter Midnattskonserten, så blev det dusch och sömn, jag kom väl i säng ca 02:30. Efter lite efterforskningar fick jag veta att jag fått en Arctic Superior-hytt, Lotta fick en minisvit och de andra

Ombord
tisdag 4 september 2018 - Harstad, Troms, Norge

God morgon!Nu är vi ombord sedan i natt. Midnattskonserten var väldigt stämningsfull, fantastisk sång. Efter konserten gick vi ombord och fick varsin hytt 😍 jag hade trott att vi skulle dela. De flesta av oss bor på våning 5. Lotta fick en svit 😳🤑 Natten gick ok även om det var

Första dagen
måndag 3 september 2018 - Tromsø, Troms, Norge

Hej!Nu har vi varit på Polaria, där har man fiskar, sjöstjärnor, anemoner, sälar mm som kan hittas i havet här uppe. Vi var med vid sälmatningen där man också lät sälarna göra små konster, mest för att aktivera hjärnan så de inte tråkar sönder i fångenskapen. De flesta dagar gör

Nu är vi på G :)
måndag 3 september 2018 - Tromsø, Troms, Norge

Hej!Nu är jag på studieresa med Hurtigruten, så spännande och roligt att just jag får chansen! Nu har jag kvar samma följarlista som tidigare, ni som inte är intresserade av norska kusten kan ignorera mailen eller höra av er så tar jag bort er från listan. Igår eftermiddag fick jag

Nästan hemma
torsdag 29 mars 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej!Vi befinner oss nu i Moskva, och är bara ett par timmar från Sverige. Hittills har hemresan gått bra. Vi tog ett dagrum på Ambassador Transit Hotel på Singapores flygplats för att få lite vila mellan flygen. Det var ca sex timmars väntan innan det var dags att borda nästa flyg.Efter

En sista liten sammanfattning
torsdag 29 mars 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej, nu är vi i Sverige sen i morse och jobbar på att hålla oss vakna för att undvika jetlag. På Nya Zeeland är klockan sju på morgonen just nu (här är den sju på kvällen). Här är en liten sammanfattning av vår resa:Antal resdagar totalt: 56 (2 feb - 29 mar)Antal besökta länder: 4

Så mycket att berätta
måndag 19 februari 2018 - Uluru, Northern Territory, Australien

Good day!De senaste tio dagarna har varit intensiva, från att syrran landade på Bali och vi åkte runt på ön till att vi reste till Australien och bodde två nätter i Manly, två nätter i Hunter Valley, tre nätter i Sydney samt att jag nu är vidare på nästa äventyr. I Manly tog vi det

Aldrig varit längre söderut
fredag 23 mars 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Hej!Nu är vi så långt ner på sydön (och i världen?) vi kommer att komma och har just lämnat Wanaka efter ett besök på Puzzling World, ett rätt kul ställe som leker med ens hjärna genom optiska illusioner och världens första jättelabyrint bland annat. Efter senaste inlägget tog vi

Fraser Island, Noosa Heads och Nordön/Nya Zeeland
söndag 11 mars 2018 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Hej!Hoppas allt är bra med er där hemma. Vi har det i alla fall bra ☀️ Undrar hur många av er som orkade läsa hela förra inlägget om Uluru m.m. Nu kommer ett långt inlägg till, det händer ju så fasansfullt mycket här hela tiden och jag tycker det är kul att försöka beskriva och

Studieresa med Hurtigruten

Studieresa med Hurtigruten

3 september 2018 - 6 september 2018

Reser med jobbet för att öka på min kunskap om Hurtigruten.

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Oz working holiday

Oz working holiday

10 januari 2012 - 10 augusti 2012

Working holiday i Australien! Ser fram emot ett riktigt äventyr :)

A chaotic country

A chaotic country

17 mars 2008 - 21 april 2008

We're in India to discover this totally crazy country.. hahah so far so good!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa