Nästan hemma
torsdag 29 mars 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej!Vi befinner oss nu i Moskva, och är bara ett par timmar från Sverige. Hittills har hemresan gått bra. Vi tog ett dagrum på Ambassador Transit Hotel på Singapores flygplats för att få lite vila mellan flygen. Det var ca sex timmars väntan innan det var dags att borda nästa flyg.Efter

En sista liten sammanfattning
torsdag 29 mars 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej, nu är vi i Sverige sen i morse och jobbar på att hålla oss vakna för att undvika jetlag. På Nya Zeeland är klockan sju på morgonen just nu (här är den sju på kvällen). Här är en liten sammanfattning av vår resa:Antal resdagar totalt: 56 (2 feb - 29 mar)Antal besökta länder: 4

Så mycket att berätta
måndag 19 februari 2018 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Good day!De senaste tio dagarna har varit intensiva, från att syrran landade på Bali och vi åkte runt på ön till att vi reste till Australien och bodde två nätter i Manly, två nätter i Hunter Valley, tre nätter i Sydney samt att jag nu är vidare på nästa äventyr. I Manly tog vi det

Aldrig varit längre söderut
fredag 23 mars 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Hej!Nu är vi så långt ner på sydön (och i världen?) vi kommer att komma och har just lämnat Wanaka efter ett besök på Puzzling World, ett rätt kul ställe som leker med ens hjärna genom optiska illusioner och världens första jättelabyrint bland annat. Efter senaste inlägget tog vi

Fraser Island, Noosa Heads och Nordön/Nya Zeeland
söndag 11 mars 2018 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Hej!Hoppas allt är bra med er där hemma. Vi har det i alla fall bra ☀️ Undrar hur många av er som orkade läsa hela förra inlägget om Uluru m.m. Nu kommer ett långt inlägg till, det händer ju så fasansfullt mycket här hela tiden och jag tycker det är kul att försöka beskriva och

För er som gillar Sagan om ringen
fredag 16 mars 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hej! Nu är det dags igen. Det har hänt en hel del sedan sist, och för att undvika oläsbart långa inlägg tänkte jag slänga in lite kuriosa för den som gillar Sagan om ringen, innan jag lägger upp den senaste dagboken. När vi var i Wellington var vi på en tur ut till Weta Workshop i

Hej från Rickard!
tisdag 27 februari 2018 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Tjaba, nu är det Rickard som skriver, äntligen. Medans Petra var iväg på ett eget äventyr (titta på en sten) så hängde jag med hennes familj i Sydney till att börja med.Det vi gjorde till en början var att vinka av Isabell som skulle hemåt mot kylan. Därefter bestämde vi oss för att

Uluru, Surfer's Paradise och Noosa
tisdag 27 februari 2018 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Hejsan!Förra veckan var jag på äventyr.. Sist jag var i Australien, i sex månader under 2012, så reste jag i princip landet runt och gjorde och upplevde allt på min "lista" utom en sak, det var Uluru. Nu när chansen kom på nytt kände jag att jag måste ta den. Resten av familjen, inkl.

Tempel, vattenfall, natur, delfiner & yoga + Sydney
tisdag 13 februari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej!Nu har vi tagit oss sex timmar med flyg till Sydney. Vi bor i Manly ca 20 min med färja från Sydney, i rum med pentry och havsutsikt på Manly Paradise Motel & Apartments. Vi delar med Isabell. Om två dagar stundar bröllop mellan min styvbror Jimmy och hans Cissi ❤️ Hela

Sanur, sköldpaddor, solbränna, bajskaffe och tempel
torsdag 8 februari 2018 - Bali, Indonesien

Hej alla!Nu har vi varit i Sanur i fem nätter och börjar känna oss riktigt avslappnade. I skrivande stund har syrran Isabell landat på Denpasars flygplats och bör vara hos oss om bara någon halvtimme. Resten av dagen ska spenderas på stranden och med middag för att fira hennes 30-årsdag i

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Oz working holiday

Oz working holiday

10 januari 2012 - 10 augusti 2012

Working holiday i Australien! Ser fram emot ett riktigt äventyr :)

A chaotic country

A chaotic country

17 mars 2008 - 21 april 2008

We're in India to discover this totally crazy country.. hahah so far so good!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa